Aceleaşi probleme, două administraţii, abordări diferite

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Macheta realizata si fotografiata de Adrian Grigorescu
Macheta realizata si fotografiata de Adrian Grigorescu

Pe 23 aprilie 2015, bucureştenii sunt invitaţi să iasă din nou cu bicicletele în stradă pentru a protesta împotriva modului în care autoritatile locale administrează oraşul. A doua zi, pe 24 aprilie, vine rândul constănţenilor de a protesta. Ambele marşuri ale bicicliştilor se vor desfăşura sub acelaşi nume: „Oraş pentru oameni!”

Adunările publice respectă toate prevederile legale de desfăşurare, Primăria Municipiului Bucureşti fiind notificată pe 08 iulie 2013 iar cea din Constanţa pe 11 martie 2016.

Majoritatea motivelor de protest sunt comune în ambele oraşe:

–          încurajarea transportului motorizat;
–          neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră;
–          lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii;
–          neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.

Un motiv în plus pentru bucureşteni este menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete, cele care au fost desfiinţate imediat de poliţia rutieră.

Un ”numitor comun” al celor două administraţii este că primarii aleşi, Mazăre şi Oprescu, au fost suspendaţi din funcţii, în urma acuzaţiilor de luare de mită. De aceea, oraganizatorii marşurilor bicicliştilor se aşteptau din partea primarilor interimari la o deschidere faţă de problemele cetăţenilor.

Din păcate, Primăria Capitalei a continuat şicanarea organizatorilor şi a refuzat invitaţiile la dialog.

În schimb, Primăria din Constanţa a respectat legea, adunarea publică din Constanţa bucurându-se de sprijinul autorităţilor. Mai mult, invitat de a participa la marş, ca o recunoaştere a problemelor cu care se confruntă locuitorii din Constanţa, Primarul interimar Decebal Făgădău a promis că va fi prezent la punctul de plecare a manifestanţilor. De asemenea, acesta a anunţat că administraţia din Constanţa doreşte să colaboreze cu asociaţiile pentru a pune la punct o campanie de informare şi consultare a constănţenilor despre principiile ce ar trebui să guverneze Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Constanţa. Prin comparaţie, administraţia din Bucureşti refuză să comunice cu cetăţenii despre Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Bucureşti – Ilfov.

Adunarea participanţilor la marşul din Bucureşti va fi sâmbătă, 23 aprilie 2016, de la ora 14.30, la intrarea Charles de Gaulle a Parcului Herăstrău.

Înainte de marş, bicicliştii sunt invitaţi la Romexpo, unde se desfăşoară EXPOBIKE - Salonul de Biciclete, Accesorii şi Echipamente (www.expobike.ro). Între orele 13 şi 14, acolo se va organiza un eveniment în urma caruia se va realiza o bicicleta uriaşă, formată din oameni şi biciclete.

Acţiunea are scopul să atragă atenţia administraţiei din Bucureşti asupra nevoii cetăţenilor de a avea alternative viabilă de deplasare ca soluţie de decongestionare a oraşului.

În Constanţa, adunarea participanţilor va fi dumincă, 24 aprilie 2016, de la ora 14:30, în Piaţa Ovidiu.

Traseele marşurilor pot fi parcurse cu bicicleta, rolele, trotineta sau chiar în alergare uşoară.

Detalii despre desfăşurarea evenimentelor sunt disponibile on-line: Bucureşti şi Constanţa.

-----------------------------------

Având în vedere că policienii din România se află în plin avânt electoral, le solicităm decenţă şi înţelegere a faptului că protestul este unul al oamenilor şi că nu trebuie “contaminat” politic. Dacă aceştia doresc să se alăture mesajelor şi ideilor promovate de cele două marşuri, îi încurajăm ca, pe perioada campaniei electorale, să introducă în platformele electorale elemente din solicitările noastre şi să îşi construiască, dacă este cazul, ulterior alegerii lor în funcţii publice, politici publice conforme cu acestea. Astfel că ne delimităm de orice apariţie electorală la cele două manifestaţii publice.

--------------------------------------

Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) este o asociaţie care susţine dezvoltarea mobilităţii urbane prin oferirea de alternative viabile de deplasare pentru cetăţeni, indiferent cum aleg să se deplaseze: pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau cu autoturismul.

 ---------------------------------------

comunicat OPTAR

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite