Costumul şi cravata se asortează cu bicicleta

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tot mai multe parcări pentru biciclete apar în preajma instituţiilor din Capitală. Deşi sănătos şi comod, sportul pe două roţi le dă bătăi de cap celor care se aventurează în trafic

 De la începutul verii, angajaţii Guvernului au la dispoziţie, pe lângă o parcare spaţioasă pentru maşini, una pentru biciclete. Este iniţiativa tinerilor de la Cancelaria de Stat.

„Veneam şi până acum la serviciu cu bicicleta, dar o legam de scară, în spatele clădirii. Aşa a apărut ideea de a amenaja o parcare, atât pentru confortul angajaţilor, cât şi al cetăţenilor. Încurajăm oamenii să adopte un mod de viaţă sănătos, dar ne-am gândit şi la protecţia mediului“, explică Valentin Drăgănel (24 de ani), consultant principal în Direcţia generală coordonarea politicilor, a asistenţei externe şi reforma administraţiei publice centrale.

Colegul său, Pavel Cerba (24 de ani), încă nu are o bicicletă, dar se gândeşte acum să-şi cumpere una. În viziunea sa, cravata şi costumul elegant nu sunt un impediment. „Ar fi frumos ca fiecare instituţie publică şi companie privată să aibă câte o astfel de parcare. Mulţi ciclişti se plâng că nu pot intra în magazine pentru că riscă să rămână fără transportul pe două roţi“, adaugă Pavel.

biciclete

Rastelele de la Primărie nu sunt prea populare

Util pentru elevii care trăiesc aproape

Guvernul este una dintre puţinele instituţii publice din oraş unde găseşti rastele pentru biciclete. Primăria Capitalei a instalat suporturile metalice în 2010, însă acestea nu sunt folosite în cea mai mare parte a timpului. La Liceul „Spiru Haret“ spaţiul a fost amenajat anul trecut, în parteneriat cu un agent economic. „Când am candidat la funcţia de preşedinte al Senatului elevilor, am făcut un sondaj ca să văd de ce au nevoie colegii mei, iar una dintre solicitări era amenajarea unui loc pentru biciclete. Cred că parcarea le este foarte utilă elevilor care trăiesc în apropiere“, povesteşte Dan Mocanu din clasa a XII-a.

În perioada caldă a anului, la intrare poţi zări zilnic cinci-şapte vehicule. Însuşi Dan nu vine la ore cu bicicleta. „Deşi e sănătos, eu nu mă aventurez în trafic, pentru că trăiesc departe. E foarte rău că în oraş nu sunt piste“, spune liceanul.

biciclete

Parcarea de la Liceul "Spiru Haret" este folosită din plin în timpul anului de studii

Risc sporit de accidente

Studiile arată că fiecare al doilea european merge la locul de muncă sau de învăţătură cu bicicleta, acest mijloc de transport fiind preferat, în special, în Olanda şi Danemarca. Bunăoară, în Copenhaga sunt 400 de kilometri de piste pentru ciclişti, mult peste cele câteva sute de metri din Chişinău. De aici şi riscul sporit în trafic.

„Personal am suferit un accident anul trecut. Veneam zilnic la serviciu cu bicicleta şi am trecut prin mai multe situaţii de risc“, mărturiseşte Andrei Creacico, membru al Iniţiativei Civice Chişinău 2036, care pledează pentru extinderea benzilor pentru ciclişti şi instalarea parcărilor în zonele aglomerate.

„Numărul de biciclete creşte, dar piste noi nu apar. Nu văd progrese în infrastructură şi nici vreun interes din partea autorităţilor municipale“, constată el cu regret.

biciclete
Republica Moldova

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite