600 de copii nu frecventează şcoala. Direcţiile de Învăţământ raportau cifre mai mici
0
Dacă până acum Direcţiile de Învăţământ raportau în jur de 200 de cazuri de abandon şcolar per an, în realitate numărul este de trei ori mai mare. Ministerul Educaţiei a prezentat, astăzi, într-o conferinţă de presă o cifră de 600 de copii care nu frecventează şcoala.
Cifra a fost obţinută graţie implementării unui sistem informaţional la care au acces nu doar reprezentanţii direcţiilor de Învăţământ, dar şi cei din cadrul ME.
„Actualmente, ME are deja posibilitatea să prevină abandonul şcolar prin sistemul SIME (Sistemul Informaţional de Management în Educaţie). Deţinem acele date specifice cu privire la absenteismul şcolar pe care le avem şi noi şi colegii din teritoriu. E vorba de copiii care riscă să abandoneze/absenteze din diferite motive. Fie că sunt copii care lucrează alături de părinţi, fie că sunt copii care sunt din familii sub pragul sărăciei. Aceste date pot fi concretizate şi personalizate”, a declarat viceministrul Educaţiei, Liliana Nicolăescu-Onofrei.
Astfel, prin acest sistem informaţional, ME dispune de o bază de date, unde este descrisă situaţia fiecărui copil, inclusiv a celor aflaţi în situaţiile de risc.
„Datele despre abandonul şcolar erau prezentate de direcţiile de învăţământ. Respectiv, raportam în baza acestor date. În februarie, pentru prima dată, am obţinut cifra abandonului prin sistemul informaţional şi care este de 600 de copii. Anterior, nu se raportau toate cazurile. Acum noi putem să urmărim fiecare copil, ştim care este numele şi în care localitate se află. Totodată, o să cerem de la fiecare Direcţie de Învăţământ să intervină pe fiecare caz în parte şi să formeze un plan individual ca să ştim cum intervenim şi cum îl aducem pe acest copil la şcoală, fiindcă situaţiile sunt diferite”, a subliniat ministra Educaţiei, Maia Sandu.
ME va veni şi cu un şir de acţiuni pentru prevenirea abandonului. „Avem un plan de acţiuni care va fi axat pe situaţia din fiecare raion în parte. Vor fi elaborate activităţi pentru aceşti copii: de recuperare, de spijin în cazul în care au avut o anumită perioadă de absenteism. Vom putea face acţiuni concrete în funcţie de problemă”, a mai adăugat Nicolăescu- Onofrei.