Cea mai mare bancă din Moldova este cel mai mare creditor al Carpatair şi pretinde la un avion şi două motoare

Cea mai mare bancă din Moldova este cel mai mare creditor al Carpatair şi pretinde la un avion şi două motoare

Carpatair a intrat în luna ianuarie 2014 în insolvenţă

Conform tabelului preliminar al creanţelor companiei, publicat de către administratorul judiciar RTZ & Partners SPRL, transportatorul aerian are datorii totale de 73,91 milioane de lei româneşti, la care se adaugă 6,95 milioane de lei creanţe înscrise sub condiţie suspensivă. Din categoria creditorilor garantaţi face parte şi Moldova Agroindbank cu 15,8 milioane de lei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Conform tabelului preliminar al creanţelor companiei Carpatair publicat de către administratorul judiciar RTZ & Partners SPRL, transportatorul aerian are datorii totale de 73,91 milioane de lei, la care se adaugă 6,95 milioane de lei creanţe înscrise sub condiţie suspensivă. Valoarea totală a creanţelor Carpatair SA este formată din datorii de 27,24 milioane de lei, 12,57 milioane de euro şi 3,55 milioane de dolari.

Din categoria creditorilor garantaţi fac parte Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) din România, cu o creanţă de 10,84 milioane de lei, Moldova Agroindbank - 15,81 milioane de lei şi BRD-Groupe Societe Generale - 14,45 milioane de lei.

Potrivit portalului antitepari.ro, pentru recuperarea datoriilor către statul român ale Carpatair, Fiscul instituise la data de 29 februarie 2013 un sechestru asigurator asupra aeronavei civile Fokker, model F28 MARK 0100, înmatriculată YR-FKA, cu seria motoarelor nr. 17565 şi 17253 şi nr. de fabricaţie al aeronavei - 11340.

La rândul său, Moldova Agroindbank (cea mai mare bancă din Republica Moldova) s-a înscris la masa credală cu suma totală de 15,81 milioane de lei româneşti, reprezentând contravaloare credit restant, dobânzi şi alte datorii aferente contractului de credit, această bancă având drept de preferinţă asupra aeronavei civile Fokker F28 MK0100 (certificatul de înmatriculare nr. 0534 din 30.04.2013, însemnele de naţionalitate şi marca de ordine - ER-FZA, nr. de fabricaţie al aeronavei - 11395) cu motoarele de modelul TAY350-15 cu nr. de serie 17653, modelul TAY350-15 cu nr. de serie 17649 şi modelul GTCP36-150RR cu nr. de serie P-175C - conform contractului de gaj fără deposedare nr. C13232 din data de 30.05.2013, precum şi asupra a două motoare de avion de tip Rolls-Royce.

Fondator al Carpatair este pilotul moldovean Nicolae Petrov, care a rămas doar cu 12,8% din companie.

citeste totul despre: