Valeriu Streleţ este de acord cu CNA. Contractul de concesionare a Aeroportului Chişinău ar putea fi reziliat
0
Contractul de concesionare al Aeroportului Internaţional Chişinău semnat acum doi ani între Guvernul Republicii Moldova şi compania Avia Invest ar putea fi reziliat, a anunţat premierul de la Chişinău, Valeriu Streleţ.
Şeful Cabinetului de miniştri de la Chişinău a anunţat, luni dimineaţă, după şedinţa operativă a Guvernului, că în baza unor „note prealabile ale autorităţilor care au fost delegate să investigheze situaţia de la Aeroportul Internaţional Chişinău” a fost luată decizia de a crea un grup de lucru „care să evalueze premizele legale, etapele de implementare şi concecinţele de reziliere a acordului de concesionare”. Concluziile acestui grup vor fi făcute publice după o lună, după care va fi luată o decizie prin hotărâre de guvern.
„Este clar că concluziile CNA rezumă faptul că resurse investite de către compania care a preluat drepturile de administrare în concesiune nu sunt resurse proprii, ci care vin din taxa de dezvoltare a aeroportului şi că, mai mult, o parte din aceşti bani nici nu erau inevstiţi în aeroport, ci în alte activităţi conexe – sponsorizarea grupului Milsami sau altele. Eu consider aceste concluzii pertinente pentru a lansa grupul despre care am vorbit”, a precizat Streleţ.
Precizăm că Centrul Naţional Anticorupţie (CNA) a recomandat recent Executivului să anuleze contractul cu Avia Invest.
„Auditorii de la Inspecţia Financiară au constatat că în perioada de raportare în dezvoltarea aeroportului nu au fost făcute investiţii de către companiile-investitori, ci s-au folosit banii proveniţi din activităţile Aeroportului (430 milioane de lei în perioada 2013-2015)”, se arată într-un raport al CNA, citat de newsmaker.md.
Totodată, CNA ar fi solicitat Inspectoratului de Stat în Construcţii să verifice volumul şi costul lucrărilor de construcţie a parcării Aeroportului efectuate de compania Exfactor Group.
„Presupunem că acordul de concesionare a activelor a fost semnat cu Avia Invest în lipsa unui concurs. Astfel, au fost încălcate prevederile articolului 18 din Legea cu privire la parteneriatul public-privat care stipulează că parteneriatul este posibil numai pe bază de concurs”, se mai arată în concluziile CNA.
Amintim că fostul premier Chiril Gaburici a solicitat demararea unei anchete în cazul concesionării Aeroportului de la Chişinău pe 20 mai 2015. Ulterior, Gaburici a cerut MAI să urgenteze investigaţiile şi să pornească, acolo unde este cazul, cauze penale pe factorii de decizie de la Aeroportul Internaţional Chişinău.