Invenţiile revoluţionare din domeniul IT, medaliate la Infomatrix. Cum au reuşit liceenii din Bârlad să surprindă juriul
0Şase elevi de liceu de 15 şi 16 ani, din Bârlad, premiaţi la finele anului trecut la Târgul naţional de Inventică, au captat din nou atenţia în cadrul concursului Infomatrix cu proiectele Emphtal, Knolth şi Hamph
Ciripescu Tudor, Angheluţă Raluca, Ganea Antonio, Cibotaru Matei, Gagiu Filip şi Paşcanu Ştefan elevi ai Colegiului Naţional „Gh. R. Codreanu” Bârlad, continuă să uimească lumea IT cu invenţiile lor. Trei dintr ei s-au făcut remarcaţi la Salonul Naţional de Inventică şi Creaţie Ştiinţifică Bucureşti 2015, una dintre invenţiile lor fiind medaliată cu bronz.
Pe 8 aprilie a avut loc faza naţională a concursului Infomatrix, organizat la Bucureşti de către Universitatea Lumina, în colaborare cu Ministerul Educaţiei. Din Bârlad au participat şase elevi. Proiectele propuse de ei, Emphtal, Knolth şi Hamph, au fost puternic mediatizate şi apreciate atât de juriu, cât şi de vizitatori şi participanţi la eveniment.
Emphtal (autori: Ciripescu Tudor, Angheluţă Raluca - clasa a X-a) este un proiect ce îşi propune să prezinte un nou concept de comunicaţii online, utilizând telefonul pentru inserţia elementelor nonverbale şi de mediu în conversaţii text, în mod automat.
Knolth (autori: Ganea Antonio, Cibotaru Matei, elevi clasa a IX-a) este o modalitate revoluţionară de a prezenta, exersa şi evalua cunoştinţele dobândite din manualele şcolare într-o lume virtuală, subiectul fiind un personaj în interiorul jocului Minecraft.
Hamph (autori: Gagiu Filip, Paşcanu Ştefan) identifică o nouă modalitate de a utiliza telefonul pentru recreere şi divertisment, acesta fiind instrument în timpul jocului, şi nu doar o maşinărie la care se joacă jocul.
Hamph şi Emphtal au primit medalia de argint a competiţiei. Autorii, deşi încă elevi în clasa a X-a, sunt nume deja consacrate la nivel înalt. Knolth are ca dezvoltatori elevi de numai 15 ani, Antonio Ganea şi Andrei Cibotaru, cărora li s-a prezis că vor fi lideri de necontestat ai generaţiei lor pe măsură ce capacităţile lor de afirmare vor fi tot mai vizibile.
„Urmez asiduu şi de mulţi ani o orientare pentru educarea şi instruirea în domeniul tehnologiilor informatice, ce presupune lucrul în echipă pentru sarcini dedicate, pe proiecte cărora le formulez amănunţit cerinţe adaptate realităţilor contemporane. Capacităţile inventive şi creative trebuie şi pot fi descoperite, cultivate şi instruite. Un şir lung de rezultate impunătoare ale unor actuali sau foşti discipoli îmi dă încredere că pot oferi comunităţii locale, regionale şi naţionale tineri care prin competenţele dobândite pot crea bunuri şi servicii valoroase, în societatea cunoaşterii în care vor trăi”, a spus profesorul de informatică Vlad Giurcanu, coordonatorul celor şase liceeni.
Citeşte şi: