Performanţă într-o şcoală de gimnaziu. „Fără d-voastră, teacher, nu aş putea avea jobul acesta în Londra”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Profesoara Monica Mladin în mijlocul elevilor săi FOTO Alexandra Georgescu
Profesoara Monica Mladin în mijlocul elevilor săi FOTO Alexandra Georgescu

Vocaţia de dascăl este una de excepţie. Ne-o demonstrează Monica Mladin, profesoară de engleză la şcoala nr. 7 – Theodor Costescu din municipiul Drobeta Turnu Severin, care îndrumă cu dăruire copiii către performanţă.

S-a născut într-o familie de dascăli excepţionali şi poate de aici vocaţia sa pentru această nobilă profesie. Poate dragostea imensă pentru copii, poate împlinirea că ai modelat vise, ai deschis orizonturi, ai împărtăşit cunoştinţele tale  elevilor, care au înţeles că numai prin învăţătură poţi să reuşeşti în viaţă, sunt ingredientele care au făcut din Monica Mladin (40 de ani) un profesor remarcabil. La fel a reuşit şi Monica în viaţă, fiind un elev olimpic şi foarte ascultător şi, mai târziu, un student de nota zece.

Din 2000 este profesor de engleză la şcoala nr. 7 – Theodor Costescu din Drobeta Turnu Severin şi mulţi dintre elevii săi sunt acum oameni realizaţi. „Teacher”, aşa îi spun foştii săi elevi, care acum lucrează în poziţii de top în mari companii din ţară şi din Europa. Au absolvit diverse facultăţi, dar limba engleză a fost cea care le-a deschis drumul spre aceste joburi bine plătite din turism, comunicaţii, servicii ş.a.

„Primesc mesaje de mulţumire de la ei, mă sună, îmi dau lacrimile, <<fără d-voastră, teacher, nu aş putea avea jobul acesta în Londra!>>. Asta este marea mea realizare, copiii aceştia care reuşesc în viaţă datorită faptului că m-au ascultat, că au fost supuşi. Ştiu că este multă muncă, dar altfel nu realizezi nimic în viaţă. Important este să te intereseze şi să fii pasionat în ceea ce faci. Sunt cuvinte care par goale, dar pentru mine chiar nu sunt goale. Şcoala este casa mea a doua, aici petrec jumătate din ziua mea”, spune Monica Mladin.

Până la urmă, formarea unui elev presupune nu doar însuşirea unor cunoştinţe, ci şi îndrumarea acestuia să înveţe de-a lungul vieţii, să gândească liber şi critic. Aici intervine abilitatea dascălului de a înţelege elevii, de a-i aprecia şi nota corect, dar şi de a dovadă atunci câdn este nevoie de exigenţă şi severitate.

„Dacă nu ştii cuvântul respectiv îţi dau să-l scrii de 35 de ori, asta e pedeapsa. Şi cu temele sunt cruntă. Dacă ofer, îmi place să şi primesc, aşa mi se pare că este fairplay. Şi rezultate sunt”, spune zâmbind profesoara Mladin.

Examenele Cambridge îi pregătesc elevii pentru performanţă

Orele de limba engleză, chiar şi la clasele cu profil intensiv nu sunt suficiente pentru elevii care vor să facă performanţă. Aşa se face că de ani buni dascălul îşi rupe din timpul liber şi după orele de curs pregăteşte în şcoală în cadrul unor cluburi toţi elevii care vor să înveţe limba engleză.  Este un efort de ambele părţi, dar şi rezultatele sunt pe măsură atât la olimpiadele şcolare, cât şi la examenul Cambridge. De trei ani, Monica a reuşit să organizeze în şcoală şi examenul Cambridge English, ceea ce permite elevilor să obţină acel atestat Cambridge de limbă engleză, recunoscut în lumea întreagă de către şcoli, universităţi şi angajatori din mediul public şi privat.

„În clasele V-VIII nu avem concursuri, decât această olimpiadă la clasele VII-VIII, adică ai puţini ani în care tu poţi să te desfăşori ca profesor. De aceea am şi mers către examenele de Cambridge pentru că poţi să ceri performanţă de la ei. Aşa la nivelul manualului, la nivelul programei rămâi cumva plafonat, aşa simt eu ca profesor. Elevii când ştiu că la sfârşitul anului şcolar au examenul oficial de Cambridge învaţă altfel limba engleză şi nu numai asta. Examenul în sine de Cambridge este în aşa măsură structurat încât pe elevul ce studiază engleza îl pregăteşte din multe puncte de vedere. Nu ca manualul clasic, doar pe scris, citit, tradus”, explică profesoara Monica Mladin.

Lecţii interactive

Practic, pregătindu-se pentru acest examen, elevii învaţă să comunice, să-şi exprime ideile în limba engleza. Or, manualul clasic nu mai are nicio legătură cu timpurile actuale, este depăşit. Dascălul severinean reuşeşte însă să capteze atenţia şi interesul elevilor pentru limba lui Shakespeare creând cu ajutorul retroproiectorului lecţii interactive, excelente, pe gustul copiilor. Mult mai aproape de cerinţele secolului XXI, mult mai aproape de gadgeturile din dotarea elevilor, pe care oricum şi le aduc la şcoală.

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite