Cum i-a impresionat un dascăl român pe profesorii americani într-o conferinţă la Universitatea din Illinois

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nadina Nicolici în timpul unei conferinţe la Universitatea din Illinois FOTO Arhiva personală
Nadina Nicolici în timpul unei conferinţe la Universitatea din Illinois FOTO Arhiva personală

Nadina Nicolici, o profesoară de engleză din Mehedinţi, i-a făcut pe profesorii americani să ia notiţe după ideile sale. A fost selectată alături de alţi trei profesori din lume să susţină patru conferinţe la Universitatea din Illinois, unde a prezentat un studiu comparativ dintre istoria României şi cea a Statelor Unite ale Americii, dar a vorbit şi despre sistemul de educaţie din România.

În urma participării la un curs on-line pe tema pedagogiei, Nadina Nicolici , profesor de limba engleză la Colegiul Tehnic „Lorin Sălăgean“ din Drobeta-Turnu Severin, a fost selectată să susţină patru conferinţe pentru profesori americani la Universitatea din Illinois. Şi selecţia a fost extrem de dură fiindcă din 65 de profesori din întreaga lume care s-au înscris iniţial au finalizat acest curs doar 4 participanţi: dascălul român şi trei profesori din Grecia, Franţa şi Nigeria. Universitatea din Illinois este în topul primelor 25 de universităţi din lume, aşa că performanţa profesorului român este cu atât mai mare. Cursul s-a finalizat cu un raport, un auxiliar curricular, cu tema Istoria Americii comparată cu istoria României.

„A fost foarte greu, extrem de epuizant pentru că acest raport a trebuit să atingă foarte multe puncte în afară datele istorice, precum arhitectură, muzică, literatură. Este un curs interactiv, totul se bazează pe întrebări şi în funcţie de întrebările pe care eu le adresez elevilor, primesc răspunsul, uneori pe care îl aştept, alteori pe care nu îl aştept, şi corectez sau ofer informaţii suplimentare”, spune Nadina Nicolici.

Concret, dascălul român a susţinut două conferinţe pentru profesori internaţionali , ocazie cu care a prezentat acest auxiliar curricular şi a susţinut un atelier de lucru, unde a vorbit despre metode noi şi despre gândirea critică şi dezvoltarea ei, iar  profesorilor americani din diferite state le-a oferit informaţii despre şcoala românească şi despre inovarea în sistemul de învăţământ românesc.

„A fost o misiune foarte grea, am încercat să găsesc calea de mijloc pentru că vorbesc statisticile. Atâta timp cât noi la nivel european suntem pe primul loc în ceea ce priveşte analfabetismul funcţional nu puteam să spun că şcoala românească este cea mai bună, dar am încercat cumva să ţin linia de mijloc şi să le arăt cum este şcoala românească şi ce putem face. A trebuit să aduc exemple de ce merge şi ce nu merge şi au fost foarte uimiţi să afle că în România nu merge e-learning-ul, învăţarea online, decât cu mici excepţii”, spune Nadina Nicolici.

Ideile profesorului român

Opinia dascălului român, care a împărtăşit-o şi colegilor americani, este aceea că ar trebui pus accentul pe dezvoltarea abilităţilor şi capacităţilor elevilor:

„În şcoala actuală românească sau internaţională pregătim nişte copii care vor fi viitori lucrători într-o posibil meserie care nu s-a învăţat.  Ideea mea este aceea că sunt foarte multe abilităţile ale secolului XXI, cum ar fi gândirea critică, colaborarea, comunicarea, pe care noi ar trebui ca profesori să le dezvoltăm şi nu neapărat să le spunem <<deschideţi caietele şi scrieţi>>. Asta înseamnă învăţat mecanic şi în final nu are niciun rezultat”. 

Discursul dascălului român i-a captivat şi profesorii americani au ţinut să-i spună că multe din ideile împărtăşite acestora le vor pune în practică în şcolile unde predau.

nadina nicolici alaturi de profesori FOTO Arhiva personală

„Îmi amintesc când ţineam una din prezentări la profesorii amerciani că şi-au luat notiţe. Li s-a părut că ceea ce am creat eu în şcoală, adică un grup de inovare (profesori care stau de vorbă, discută, împărtăşesc idei şi încearcă să îmbunătăţească ceva), este un lucru care funcţionează şi au spus că vor încerca să facă acelaşi lucru”, spune Nadina Nicolici.

Cine este Nadina Nicolici

Nadina Nicolici (44 de ani) este profesor din anul 2000 la Colegiul Tehnic „Lorin Sălăgean“ din Drobeta-Turnu Severin, specializarea limba şi literatura franceză / limba şi literatura engleză. A coordonat şi a participat cu elevii în peste 175 de proiecte internaţionale, care au avut ca parteneri şcoli europene sau de pe alte continente (SUA, Brazilia, Ghana, Iran), în proiecte Comenius (2006-2009 şi 2012), ePals, eTwinning, campanii de voluntariat cu impact la nivel mondial („Paper Cranes for Japan“, „Paper Beads for Water“, „Literacy Challenge“, „Flowers for Nepal“), proiecte axate pe protecţia mediului în colaborare cu World Wide Fund for Nature (WWF) Austria şi WWF România, proiecte POSDRU.

nadina nicolici  FOTO Arhiva personală

A primit de-a lungul anilor următoarele distincţii: profesorul anului în învăţământ preuniversitar, în cadrul Galei Premiilor în Educaţie (2009), „ePals Teacher Ambassador“ (2010), „Mentor eTwinning pentru România“ (2011), „ePals Exemplary Teacher Award“ (2011).

Nadina Nicolici a participat şi anul trecut la un concurs organizat pentru profesorii din învăţământul preuniversitar, „SUSI“ (Study of the U.S. Institute for Secondary Educators), în urma căruia a obţinut o bursă din partea Departamentului de Stat al Statelor Unite ale Americii (SUA).

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite