S-au rezolvat problemele de la Solventul. Undă verde pentru construcţia pasajul sub nouă linii de cale ferată
0Dacă 2017 s-a încheiat cu lărgirea a două pasaje din Timişoara: Pasajul Jiul şi Pasajul Popa Şapcă, 2018 aduce deschiderea de numeroase mari şantiere pentru modernizarea infrastructurii rutiere.
După lărgirea pasajelor Jiul şi Popa Şapcă, cel mai aşteptat proiect de infrastructură este pasajul Solventul. Proiectul prevede trecerea pe sub nouă linii de cale ferată, în subteran, a prelungirii Căii Bogdăneştilor, împreună cu liniile de tramvai, până la intersecţia cu strada Gării, iar apoi construcţia unui pod nou peste Bega.
Proiectul de circa 30 de milioane de euro a stagnat mai bine de doi ani, pentru că proprietarul terenului de la fostul combinat Solventul nu putea face o donaţie municipalităţii din cauza unor probleme cu Ministerul Finanţelor. O porţiune din terenul implicat în investiţie apare în evidenţele ANAF ca având construcţii ipotecate, care în realitate nu există.
Vestea bună a fost dată astăzi de primarul Nicolae Robu: “Proprietarii domeniului Solventul şi-au achitat toate datoriile faţă de stat, astfel că nu mai există niciun motiv de păstrare de sechestru pe clădiri, clădiri care de fapt nu există în realitate, ci doar în acte. Se va ridica sechestrul formal din scripe şi proprietarii vor putrea să-şi onoreze promisiunea făcută Primăriei. Vom putea realiza pasajul Solventul, cu sensul giratoriu conex, podul peste Bega, cu toată amenajarea complexă care se va face în zonă. Vom da drumul la proiect odată ce se rezolvă lucurile. Cred că e o chestiune de zile să se rezolve. Studiul de fezabilitate este în fază avansată dar nu puteam finaliza soluţia până nu ştiam dacă vom putea intra pe teren, pe unde ar fi optim, sau trebuie să ne mulţumim cu o altă variantă. Noi vrem să facem lucrurile cât mai bine şi am preferat să întârziem până se rezolvă acea tâmpenie. Pentru că nu poţi pune sechestru pe ceva ce nu există. Iată că s-a rezolvat problema prin plata datoriilor celor în cauză. Este cea mai bună veste că ieşim din acel blocaj în care stăm de vreo doi ani”, a declarat Nicolae Robu, primarul Timişoarei.

"Vom finaliza totul în 2020"
Studiu de fezabilitate pentru Pasajul Solventul este aproape gata, urmând ca acesta să fie aprobat în Consiliul Local, iar apoi se va da drumul la studiul tehnic.
„Studiul de fezabilitate este făcut detaliat aşa că nu va mai lua mult timp studiul tehnic. Dacă totul decurge bine, primele operaţiuni pe teren se vor putea face în ultima parte a anului. Vom finaliza totul în 2020”, a mai spus Robu.
Proiectul de la Solventul va fi făcut din fonduri de la bugetul local.
Pasajul de la Iulius Mall
În acest an vor demara lucrările şi la pasajul subteran din Piaţa Consiliul Europei, care va lega Calea Aradului şi Calea Lipovei de Calea Circumvalaţiunii. Mai exact, se va putea circula printr-un tunel sub noul ansamblu Openville.

Potrivit planurilor, în scurt timp urmează să fie lansată licitaţia pentru execuţie, iar dacă totul decurge bine lucrările ar putea începe chiar în a doua jumătate a acestui an. Finanţarea proiectului va fi suportată de Iulius Grup, iar lucrările de către Primăria Timişoara.
Podul peste Bega la ISHO
Un alt proiect aşteptat este construţia unei pasarele futuriste peste canalul Bega, care alături de podul pentru vehicule va face parte din proiectul imobiliar ISHO.
Proiectul podului pentru maşini aparţine unui cunoscut arhitect timişorean, Vlad Gaivoronschi, iar pasarela este gândită de Bogdan Zaha.
Proiectarea podului auto şi pasarelei pietonale peste Bega a fost realizată de dezvoltatorul proiectului ISHO, fondat de antreprenorul Ovidiu Şandor.

Proiectul va închide practic inelul II de circulaţie, planificat să traverseze bulevardul Take Ionescu, cât şi cel mai modern ansamblu rezdenţial care se construieşte în Timişoara.
Proiectul a fost donat Primăriei Timişoara, care şi-a asumat realizarea podului şi a pasarelei pietonale.

Reabilitarea Pieţii Victoriei
Tot în anul 2018, un mare proiect este modernizare a Pieţei Victoriei şi a faţadei clădirii Operei şi a Teatrului Naţional. Lucrările vor începe în primăvară.
În acest an vor demara şi lucrările la lărgirea la patru benzi a Bulevardului Sudului, se va reamenaja sensul giratoriu de la AEM, se va realiza o nouă legătură între Calea Aradului şi Calea Torontalului.