FOTO Arhitecţii care transformă la comandă orice bicicletă
0Doi tineri arhitecţi din Timişoara s-au apucat de restaurat, recondiţionat şi proiectat biciclete la comandă. Ofertele curg pentru biciclete personalizate
O idee simplă, alături de pasiunea pentru arhitectură şi biciclete, a transformat viaţa a doi timişoreni.
Mihai Borcescu, student în anul VI la Facultatea de Arhitectură, şi Raul Gârleanu, arhitect stagiar, au deschis primul atelier de restaurare, recondiţionat, proiectare şi realizare pe comandă a unei biciclete.
Totul a început în urmă cu doi ani, când Mihai Borcescu a rămas fără bicicleta sa, furată de la etajul zece al blocului în care locuieşte.
„Ăsta a fost momentul decisiv, în care m-am pus să îmi fac singur o bicicletă simplă de oraş, cu o singură viteză, de la zero. De mic am fost pasionat de mecanică. Când eram copil făcea lego, iar mai târziu desfăceam scuterul primit cadou de la părinţi. Prima bicicletă am vândut-o unui prieten, căruia i-a plăcut foarte tare. Aşa că m-am pus să mai fac una. Şi pe aceea am vândut-o repede”, povesteşte Mihai Borcescu.
Aşa se face că în scurt timp, o cameră de apartament s-a transformat într-un atelier de biciclete.
„Era plin de şuruburi şi piese de biciclete. Aveam nevoie de un loc mai mare, pentru că nu puteam să lucrăm în apartament. Alături de mine a venit şi Raul. Până la urmă am găsit o hală în zona Brâncoveanu, ne-am făcut firmă de proiectare, design şi restaurare, iar apoi ne-am apucat serios de treabă”, a mai spus Borcescu.
De la bicicleta "choopper" la cel pe curea
Comenzile pentru biciclete unicat nu au contenit să vină. Timişorenii primesc cereri din toată ţara. Au avut clienţi din Cluj, Bucureşti, Constanţa, Alba Iulia, Sibiu sau Arad. Iubitorii de biciclete doresc să aibă un mijloc de transport personalizat.
„Am învăţat şi noi multe, prin studii şi experienţă. La prima întâlnire cu un client îi luăm măsurile. Ce înălţime are, lungimea braţelor, picioarelor, geometria corpului. De aici pleacă construirea bicicletei. Numai aşa poţi avea o poziţie comodă în timpul mersului şi o bicicletă confortabilă”, a afirmat Mihai Borcescu.
În atelierul arhitecţilor nicio piesă nu este pusă la întâmplare pe o bicicletă. Totul este calculat şi gândit în prealabil. Au avut şi câteva comenzi mai ciudate. Printre ele se află şi bicicleta pe curea, adaptată de la un motor de Audi A6. Au avut de transformat şi o bicicletă obişnuită care să arate ca un "chopper" american.
„Cineva ne-a întrebat ce soluţii avem împotriva hoţilor. Mai în glumă, mai în serios, am realizat ghidonul şi cadrul care arată de parcă ar fi o rablă ruginită. I-am spus bicicletă antifurt. Adevărul este că singura protecţie adevărată este să stai lângă bicicletă. Eu şi când leg bicicleta şi atunci se află în raza mea vizuală”, a mai declarat Mihai Borcescu.
Planul următor al arhitecţilor este să se mute într-un garaj în zonă centrală, unde să realizez şi un showroom spectaculos.