DOCUMENT Detalii despre instalaţia de sprayere din cauza căreia primarul Timişoarei refuză extinderea fabricii de cauciucuri Continental

DOCUMENT Detalii despre instalaţia de sprayere din cauza căreia primarul Timişoarei refuză extinderea fabricii de cauciucuri Continental

Fabrica de cauciucuri Continental din Timişoara a solicitat autorizaţie pentru extindere FOTO Ştefan Both

Primarul Timişoarei Nicolae Robu a intrat în război deschis cu unul dintre cei mai mari investitori din Timişoara, anunţând că refuză aprobarea autorizaţiei de extindere a fabricii de cauciucuri Continental din cauza unei instalaţii de pulverizare cu substanţe chimice (sprayere).

Ştiri pe aceeaşi temă

Construirea unei hale pentru o instalaţie de sprayere. Acesta este principalul motiv pentru care primarul Timişoarei Nicolae Robu refuză să aprobe extinderea fabricii de cauciucuri Continental, acuzată de cetăţeni că poluează din cauza mirosului puternic de cauciuc. „Sray-erea se face, după câte ştiu eu, cu substanţe chimice. Nu se face cu apă sfinţită. Ce tupeu trebuie să ai ca după ce tu ceri o autorizaţie de construcţie pentru o hală în care se amenajează o instalaţie de spray-ere, să spui în comunicat de presă că măsurile pe care lei iei sunt o continuare a măsurilor de reducere a poluării? Ăştia sunt oameni serioşi? Fac de ruşine brandul Continental”, a declarat Robu, 

În replică, reprezentanţii Continental au arătat că  hala nou construită va fi folosită pentru stocarea semicomponentelor şi pentru recompartimentarea si eficientizarea productiei la volumul de productie actual, fără impact asupra mediului”. Prin aceste investiţii volumul de producţie al fabricii nu va creşte”, au subliniat cei de la Continental.

Detaliile noii investiţii Continental

Un document emis de Agenţia pentru Protecţia Mediului Timiş şi postat pe site-ul instituţiei arată în detaliu noua investiţie a Continental Anvelope. Astfel, în extinderea propusă se vor desfaşura două procese de producţie: la nivelul 0 al halei de producţie se va instala maşina pentru tăiat cord metalic, iar la nivelul superior instalaţiile (9 buc.) pentru pulverizat anvelopele crude”. Dacă în privinţa echipamentelor de la parterul noii hale nu se pune problema poluării, semne de întrebare ridică procesul de producţie de la etajul unu al halei, unde sunt prevăzute cele nouă staţii pentru pulverizare a anvelopelor.

În proiectul deciziei etapei de încadrare, emis de Agenţia de Mediu, este explicat în detaliu cum funcţionează aceste staţii şi ce substanţe folosesc. Potrivit documentului, staţiile constă în echipamente complet automatizate (roboţi industriali), coordonate electronic, pentru manipularea anvelopelor si pulverizarea acestora cu silicon polimeric (10-30 grame/anvelopă) sub formă de particule pulverizante în interiorul anvelopei. Practic, potrivit proiectului în această etapă are loc pregătirea anvelopelor pentru vulcanizare prin pulverizarea în interiorul acestora de soluţie apoasă de silicon polimeric, cu rol antiaderent (pentru a preveni lipirea anvelopelor de burduful presei).

„Cele 9 staţii nu sunt prevăzute cu sisteme de captare si evacuare în atmosferă, surplusul de solutie de pulverizare provenit în urma procesului este colectat într-un recipient amplasat in imediata vecinătate a staţiei. Nu se intervine asupra celorlalte tipuri de activităţi, procese sau etape tehnologice desfaşurate în fabrica Continental Automotive Products SRL din Timişoara”, se mai arată în documentul care prevede că pulberii colectaţi în recipient vor fi ulterior predaţi unor firme specializate în colectarea deşeurilor industriale.

Proiect Decizie de Incadrare Agentia de Mediu

 

 

citeste totul despre: