Cum încearcă bănăţenii să-i atragă pe turişti cu ajutorul românilor din diaspora. „I-am rugat să ne facă reclamă, să ne recomande ca destinaţie”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Plimbare cu căruţa într-un sat din Timiş
Plimbare cu căruţa într-un sat din Timiş

RePatriot ,o platformă de inspiraţie şi informaţie care îşi propune să faciliteze accesul românilor din străinătate la oportunităţile din ţară, a organizat la Timişoara un eveniniment de promovare turistică a Banatului.

Până nu de mult turismul în România era o noţiune abstractă, cuvântul vacanţă venea la pachet cu biletul către o destinaţie îndepărtată, cunoscută şi căutată de toată lumea. 

România însă se schimbă, a făcut paşi semnificativi în dezvoltarea economiei, iar industria turismului a trecut printr-o adevărată revoluţie. Acum, RePatriot, care se ocupă de promovarea României, a ajuns şi la Timşoara, prin evenimentul “Hai în Banat!”. 

Întâlnirea a reunit profesionişti capabili şi dispuşi să convingă turiştii că “Banatul e fruncea”. Printre ei a fost şi Simion Giurcă, directorul departamentului Turism din cadrul Asociaţiei Timişoara Capitală Culturală Europeană, om cu o experienţă de 30 de ani în turism, la Viena.

„Mesajele din această campanie sunt adresate în primul rând românilor din diaspora. Eu i-am rugat ca nu numai ei să vină în ţară, ci să facă şi reclamă pentru destinaţia Banat, Timiş şi Timişoara, ci să ne recomande şi în mediile pe care le frecventează în ţările în care trăiesc. Suntem o destinaţie care şi-a propus să fie ceva mai profundă, le propunem experineţe în Timişoara care să includă şi contacte cu rezidenţii, să cunoască nu numai patrimoniul cultural, să vină nu numai pentru evenimente, ci să intre mai profund în ritmul de fiecare zi a timişorenilor, să înţeleagă puţin sentimentul de mândrie al nostru, să îşi amintească puţin de Revoluţia care a pornit de aici”, a declarat Simion Giurcă. 

Timişoara FOTO Eye in the sky

“Stern scria despre Timişoara că este oraşul care poate să alunge toate prejudecăţile pe care cineva le poate avea despre România”

Anul 2020 a schimbat multe lucruri în toată lumea. Pentru români, pandemia de Covid-19 a fost o oportunitate de a-şi cunoaşte ţara. Dat fiind faptul că graniţele au fost închise, au început să caute destinaţii speciale mai aproape de casă.

„În 2017, Stern scria despre Timişoara că este oraşul care poate să alunge toate prejudecăţile pe care cineva le poate avea despre România. Şi am pretenţia că din 2017 Timişoara s-a mai dezvoltat, lucrurile au mai evoluat, oferta culturală e mai bogată, oraşul arată din ce în ce mai bine. Mai recent, cunoscutul poliţist Godină, foarte popular pe Facebook, spunea, când a venit la Timişoara, că în afară de limba română pe care o auzea vorbită pe stradă nu prea a găsit alte lucruri care să-i amintească de faptul că e în România. Să nu uităm că în 2018, Timişoara a fost declarată destinaţia anului la Top Hotel, cea mai importantă conferinţă de turism din România. Suntem bine văzuţi şi în ţară şi în afară. Dar nu e suficient. Trebuie făcută mult mai multă promovare, pentru că vrem să ajungem mai departe”, a mai spus Simion Giurcă. 

Descover Timiş

Specialistul susţine că pandemia a dat peste cap toate planurile făcute de administraţie şi că toate campaniile trebuie să înceapă de la zero. 

“Exista în lume o mare dorinţă de călătorie, de asta e important să ieşim în întâmpinarea oamenilor care vor să călătorească cu oferte noastre, cu informaţiile despre noi. Aici mai avem de lucru. Vrem ca în 2023 să profităm cu toţii, adică întreg Banatul, de acest moment de capitală culturală europeană de la Timişoara. 

„Contează foarte mult omul, viziunea noastră”

Şi încă o veste bună. Proiectul “Mic dejun la Margina” a urcat pe podiumul proiectelor câstigatoare în concursul Destinatia 2021 pentru Turismul Cultural Sustenabil, în finala car a avut loc la Atena.

„E un produs pe care l-am salutat cu tot entuziasmul de la apariţia lui. E un concept care corespunde viitorului, e pe trend. Dovadă că am şi invitat fetele de la Margina la Târgul de Turism de la Viena, ultima ediţie care s-a desfăurat fizic. Am dus un pic Margina acolo la Viena. Şi am avut succes. E o dovadă că nu trebuie să ai norocul să-ţi fi pus Dumnezeu toate lucrurile frumoase din lume, contează foarte mult omul, viziunea noastră, ceea ce ştim să facem cu puţinul pe care-l avem. E suficient să dezvoltăm destinaţii care atrag oamenii”, a mai declarat Simion Giurcă. 

Descover Timiş


Vă mai recomandăm:

Veşti bune de la Atena. Mic dejun la Margina, pe podiumul destinaţiilor europene de turism cultural sustenabil 

Cum va încerca Timişoara să atragă un milion de turişti în 2021. „E greu să te defineşti un oraş de lux dacă nu ai hotel de 5 stele“
 

Expertul care a promovat vreme de 24 de ani România în capitala Austriei are secretul prin care turiştii străni vor fi atraşi la Timişoara

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite