Cum a ajuns „Farmecul“ comunist un brand în capitalism: „Muncim cu români, pentru români“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cel mai important producător de cosmetice din România şi unul dintre cele mai puternice branduri româneşti, Farmec a deschis recent un nou magazin în Timişoara. Managerul de marketing al companiei a vorbit despre planurile companiei, dar şi despre posibila existentă a unui caz „Hexi Pharma” în industria cosmetică.

Una dintre puţinele firme româneşti care au reuşit să facă tranziţia de la comunism la capitalism, Farmec continuă să se dezvolte, fiind la ora actuală cel mai important producător român de cosmetice şi lider de piaţă pe anumite segmente din industria cosmetică. Cu ultimul magazine deschis la Timişoara, Farmec, care a avut anul trecut o cifră de afaceri de aproape 40 de milioane de euro, exporturi în 30 de ţări şi vânzări online de un million de euro, a ajuns la o reţea de şapte magazine proprii în România.

Pe viitor, compania românească de cosmetice ţinteşte pieţele din Orientul Îndepărtat. „Japonia este pentru noi o ţară de suflet pentru că avem exporturi în Japonia de peste 40 de ani. Avem o colaborare foarte bună cu partenerii din Japonia. Am început o colaborare cu China, cu Libanul. Din punct de vedere strategic dorim să ne păstrăm poziţia de lider pe segmentul de îngrijire a feţei şi a părului şi să ne creştem poziţia pe pieţele pe care am intrat în ultimii 4-5 ani şi am fost foarte bine primiţi de către consumatori”, a explicat, pentru Adevărul, Ioana Borza, manager de marketing al Farmec, companie care a primit în 2015 distincţia de super brand.

Prezentă la Timişoara, Ioana Borza a arătat şi care au fost momentele grele din istoria de 125 de ani a companiei. „Unul dintre ele a fost după Revoluţie când oamenii aveau o apetenţă deosebită pentru produse de import. Am investit foarte mult în inovaţie, în oameni şi în calitatea produselor. Acestea au fost cheile care ne-au dus către succes. Criza de acum 10 ani, pe noi ne-a ajutat pentru că oamenii s-au reîntors către produsele noastre, au văzut că sunt mai bune decât produsele companiilor multinaţionale, fapt care ne asigură locul unu pe segmentul produselor de îngrijire a tenului din România, ceea ce este un lucru extraordinar pentru noi”, a mai declarat Ioana Borza.

Managerul de marketing al Farmec a mai declarat că firma oferă peste 700 de produse, cu preţuri pentru toate buzunarele. „Încercăm să răspundem tuturor cerinţelor. Avem game poziţionate de la 10 lei la raft până la 100 de lei la raft. Încercăm să atingem toţi consumatorii şi să ne regăsim în casele lor. Suntem o companie românească şi muncim cu români pentru români”, a mai spus Ioana Borza.

Reprezentanta celui mai important producător român de cosmetice a spus că în industria cosmetică este foarte importantă calitatea pentru că produsele le pui direct pe piele. Întrebată dacă există posibilitatea ca şi în industria cosmetică să fie situaţii în care produsele nu corespund cu ceea ce scrie pe etichetă şi dacă verifică cineva acest lucru, Ioana Borza a spus că verificările pot fi făcute de Direcţia de Sănătate Publică sau de Ministerul Sănătăţii. Managerul de marketing a spus, însă, că au fost cazuri şi „probabil încă mai există” de produse de protecţie solară a căror calitate nu corespunde cu ceea ce scrie pe etichetă.

„Pe anumite segmente de produse, numărul producătorilor s-a restrâns considerabil. Dau un exemplu concret, cel al produselor solare. Au existat în anii trecuţi, nu ştiu dacă există şi la ora actuală, probabil că există, firme care nu puteau confirma prin calitatea produsului factorul care este scris pe etichetă şi care arată gradul în care noi ne protejăm de radiaţiile ultraviolete. Legislaţia este în continuă schimbare. Noi suntem în deplin acord cu ea pentru că produsele noastre de vând în 30 de ţări, inclusiv în America, unde sunt alte condiţii decât în Europa”, a mai declarat Ioana Borza. 

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite