Upcycling-ul pe înţelesul copiilor la “Acces la Educaţie” 2017

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În România, există deja iniţiative de upcycling care să valorifice deşeurile precum PET-uri, hârtie şi carton, sticlă, materiale textile, doze de aluminiu, paleţi sau cauciucuri cu scopul de a reduce risipa de materiale, folosindu-le pe cele deja existente
În România, există deja iniţiative de upcycling care să valorifice deşeurile precum PET-uri, hârtie şi carton, sticlă, materiale textile, doze de aluminiu, paleţi sau cauciucuri cu scopul de a reduce risipa de materiale, folosindu-le pe cele deja existente

Aproximativ 120 de elevi de la şcolile gimnaziale din localităţile aflate în jurul fabricilor de ciment HeidelbergCement România au învăţat, în cadrul unui atelier de upcycling, cum să recicleze şi să reutilizeze deşeuri transformându-le într-un obiect valoros.

Toate lucrările copiilor vor fi expuse în cadrul fabricilor de ciment, iar cele mai inovative vor fi premiate. 

Activitatea se înscrie în cadrul proiectului de responsabilitate socială “Acces la Educaţie”, iniţiat în anul 2013 de HeidelbergCement România din dorinţa de a creşte gradul de educaţie nonformală a copiilor şi tinerilor din comunităţile care găzduiesc cele trei fabrici de ciment ale companiei. Primul workshop a avut loc în Fieni, iar cel de-al doilea a fost adresat copiilor din comunele Şoimuş şi Băiţa. Alţi 40 de elevi de la şcoala gimnazială din comuna Taşca au participat azi, 25.05.2017, la acelaşi atelier, iniţiativa numărând în total aproximativ 120 de beneficiari.

“Acordăm o atenţie deosebită comunităţilor gazdă şi dedicăm continuu resurse pentru dezvoltarea durabilă a acestora, în special a tinerilor. Astfel, ne canalizăm energia şi resursele în proiecte eficiente pentru comunitate”, a explicat Marius Lupa, Director al fabricii de ciment Taşca.

În România, există deja iniţiative de upcycling care să valorifice deşeurile precum PET-uri, hârtie şi carton, sticlă, materiale textile, doze de aluminiu, paleţi sau cauciucuri cu scopul de a reduce risipa de materiale, folosindu-le pe cele deja existente. Prin upcycling se produc accesorii, obiecte decorative, mobilier, obiecte de iluminat ş.a. cu valoare mai mare decât deşeurile din care au provenit acestea. 

Astfel, copiii participanţi la atelier au învăţat într-un mod interactiv, de ce este important să colecteze selectiv, să recicleze şi să refolosească, de exemplu, sticlele din plastic transformându-le într-un ghiveci de flori sau într-un suport pentru accesoriile şcolare şi cum acest proces reduce consumul de materiale pentru crearea de produse noi, contribuind la reducerea consumului de energie, a poluării apei, aerului şi solului.

“Reducerea cantităţii de materii prime folosite în procesul de producţie, cu scopul de a proteja mediul înconjurător, este unul dintre principale obiective de dezvoltare sustenabilă a HeidelbergCement în România, iar educarea şi încurajarea tinerei generaţii să adopte acelaşi comportament responsabil reprezintă una dintre obligaţiile noastre în calitate de cel mai mare angajator din comunitate”, a declarat Gabriel Rotaru, Director al fabricii de ciment Chişcădaga.

Totodată, pentru a-i determina pe cei mici să refolosească cât mai creativ tot mai multe deşeuri, HeidelbergCement va expune toate lucrările copiilor în cadrul fabricilor de ciment şi le va premia pe cele mai inovative. 

Un preambul al acestei expoziţii va avea loc de Ziua Internaţională a Copilului în Fieni, unde, la iniţiativa autorităţilor locale, lucrările copiilor vor fi expuse şi în parcul central. “Apropierea de comunităţi a dus la crearea de parteneriate puternice cu membrii acestora şi ne bucură să fim mereu prezenţi în punctele sale vitale”, a declarat Cristian Voiniţchi, Director al fabricii de ciment Fieni.

“Acces la Educaţie” are loc în două etape pe an în localităţile în care îşi desfăşoară activitatea cele trei fabrici de ciment ale HeidelbergCement România. Scopul proiectului este de a sprijini educaţia nonformală a copiilor din comuniţăţile gazdă prin crearea, în parteneriat cu autorităţile şi instituţiile de învăţământ locale, a unui spaţiu instructiv-educativ mai flexibil decât cel şcolar.

Despre HeidelbergCement România

HeidelbergCement România SA este unul dintre cei mai importanţi producători de ciment, betoane şi agregate de pe piaţa locală, membru al grupului german HeidelbergCement. Compania a luat naştere în anul 2015, prin fuziunea Carpatcement Holding S.A., Carpat Beton S.R.L. şi Carpat Agregate S.A., care au fost înfiinţate între 1998 şi 2004 ca parte a investiţiilor realizate în România de grupul HeidelbergCement, care depăşesc 500 de milioane de euro. 

HeidelbergCement România S.A. deţine trei fabrici de ciment, situate la Taşca, Fieni şi Chişcădaga, 19 staţii de betoane, 7 cariere şi 5 balastiere de agregate. Compania produce şi comercializează ciment şi betoane de diverse clase (de înaltă rezistenţă, pentru îmbrăcăminţi rutiere, pentru lucrări hidrotehnice, de uz general şi poriment), precum şi agregate de carieră şi de balastieră. 

Compania are aproximativ 1.000 de angajaţi (ciment, betoane, agregate, transport & logistică, combustibili alternativi).

Odată cu preluarea producătorului italian de ciment Italcementi, grupul HeidelbergCement a devenit numărul 1 în producţia de agregate, numărul 2 în producţia de ciment şi numărul 3 în producţia de betoane, la nivel mondial. Grupul are aproximativ 63.000 de angajaţi în peste 3.000 de locuri de producţie din circa 60 de ţări din întreaga lume.

Târgovişte



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite