Situaţia în care Primăria Târgovişte ar putea intra în faliment. Un proiect european poate îngropa fosta Cetate de Scaun

0
Publicat:
Ultima actualizare:
12 luni  reprezintă întârzieri nejustificate în acest proiect
12 luni  reprezintă întârzieri nejustificate în acest proiect

Falimentul bate la uşa Primăriei Târgovişte. Şi nu pentru că administraţia locală ar fi în imposibilitate de plată, ci pentru că există posibilitatea ca executivul să primească o corecţie financiară de 100%, însemnând 98 de milioane de lei, pe un proiect european.

Este vorba de proiectul de reabilitare a centurii ocolitoare a Târgoviştei, care a fost rezilizat în 2012, după demisia echipei de implementare, care sesizase anumite nereguli în derularea contractului. Proiectul se află acum, pentru a treia oară, în etapa de evaluare a ofertelor. 

Este un proiect accesat pe POR 2007-2013, axa prioritară 2, îmbunătăţirea infrastructuri de tranport  regionale şi locale. Proiectul are o valoare de peste 92 de milioane de lei, din care valoare nerambursabilă eligilă, 86,50%, valoarea eligibilă nerasmbursabilă din bugetul naţional, 11,5%, cofinanţarea eligibilă a Primăriei, fiind de 2%.

Contractul a fost reziliat în 23.07.2012

"Din analiza pe care am făcut-o, a rezultat că acest constructor a tratat absolut neprofesionist acest contract, în sensul că nu a fost niciodată în graficul de excuţie a lucrărilor. Pentru prima dată, echipa de implementare a proiectului a sesizat că există probleme în execuţie în octombrie 2011. În informare se arăta că deşi volumul lucrărilor executate ar fi trebuit să fie undeva la 38% din total contract, la momentul respectiv, lucrările executate se situau al 10%", a declarat primarul interimar Cristian Stan, care a vorbit nu doar despre întâzierea nejustificată a lucrărilor, dar şi despre materiale de proastă calitate folosite sau lucrări făcute de mîntuială. 

CRISTI STAN

Investiţia are în vedere modernizarea şi reabilitarea a 13,8 km de drum, extinderea şoselei de centură la patru benzi, reabilitarea podurilor şi a pasajelor aflate pe traseu, realizarea unei reţele de canalizare, reabilitarea trotuarelor şi a sensurilor giratorii. 

Falimentul bate la uşă

"Primăria un îşi permite să facă pe banii proprii să deruleze un asemenea proiect. Dacă am avea corecţie de 100%, ar însemna să dăm. Banii sunt daţi pentru realizarea anumitor indicatori sunt la zero % astăzi. S-a lucrat până acum în aşa fel încât, până acum nu am atins niciun indicator. Constructorul a încercat să facă lucrări care costau mult, se făceau repede, ca să poate să încaseze banii. Dacă ajungem să plătim o asemenea corecţie financiară, orice confinanţare pe orice proiect european este compromisă. Pentru că am avea o corecţie care s-ar situa la 85%din total venituri proprii, aşa cum sunt ele stabilite. Avem 111 milioane venituri proprii. Să avm 92 de milioane sarcină financiară care să degreveze bugetul însemană falimentul adminsitraţiei locale. Indicatorii sunt pasele rutiere, canalizarea şi reabilitarea infrastructurii rutiere. Niciunul din aceştia nu a fost finalizat", precizează primarul Târgoviştei.

Care sunt şansele care acest proiect să fie realizat

"Este un proiect de investiţii vital pentru Târgovişte şi pentru Dâmboviţa. Are o valoare mare iar consecinţele nerealizării acestui rect ar fi dezastruoase pentru Municipiu. Este clar că avem un risc de nefinalizare, termenul fiind depăşit şi contractul de achiziţie de lucrări, nefiind semnat. Niciunul dintre indicatorii prevăzuţi în contract nu este realizat. Practic este un procent zero. Lucrările nu au fost finalizate nici la drum, nici la canalizare, nici la pasajele rutiere pe care acest proiect le presupune", a spus Stan. 

CENTURATGV

Într-o lună şi jumătate urmează să se finalizeze a treia rundă de evaluare.

"Dacă finlizăm cu succes evaluarea, avem un câştigător şi încercăm să finalizăm proeictul până la finalul anului. Toate lucrările care depăşesc termenul de 31 decembrie 2015, devin cheltuieli neeligibile şi vor fi suportate din bugetul de venituri şi cheltuili al Târgoviştei. Poate exista şi situaţia în care niciunul din ofertanţi nu îndeplineşte condiţiile legale. Atunci, proiectul este compromis, pentru că este imposibilă realizarea unei noi proceduri de atribuire a contractului de execuţie de lucrări de acum înainte", a adăugat Stan.

CIFRE:

- 12 luni care reprezintă întârzieri nejustificate în acest proiect.

- În acest moment, există un litigiu pe olul Tribunalului Dâmboviţa privind daune interese datorate de către CAST SRL faţă de UAT Târgovişte, în valoare de 7 milioane de lei. CAST a primit până acum, aproximativ 15 milioane de lei de la Primărie

- Centura a o lungime de 13,8 kilometri

- Demisia echipei de implementare a condus la rezillirea contractului în 23.07.2012  

- Contractul iniţial a fost semnat în 28.06.2010, contractant iniţial fiind asocierea dintre SC CAST SRL, SC TRANS BITUM SRL şi SC CARENA SpA IMPRESA DI CONSTRUZIONI, reprezentată de SC CAST SRL

- Proiectul are o valoare de peste 92 de milioane de lei, din care, cofinanţarea eligibilă a Primăriei este de 2%

- La momentul rezilierii contractului cu CASt SRL, volumul lucrărilor executate ar fi trebuit să fie de 38% din total contract, însă lucrările executate se situau la 10%.

CITEŞTE ŞI:

Lucrările la şoseaua de centura a Municipiului Târgovişte întârziate foarte mult

Reporterul Alex Dima, de la Pro Tv, şi-a rupt maşina în gropile de pe Centura Târgoviştei

Centura municipiului Târgovişte, în amplu proces de reabilitare

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite