Primul tren privat de călători şi-a început activitatea la Târgovişte. Transferoviar face angajări
0Transferoviar Călători SRL, operator privat de transport, a început operarea trenurilor de călători de la 15 octombrie, pe secţiile feroviare Târgovişte-Pietroşiţa şi Târgovişte-Ploieşti. Astfel, primul tren privat care operează pe rute care au legătură cu Târgovişte şi-a început activitatea.
ANGAJARI IN TARGOVISTE
Transferoviar Călători are posturi vacante pentru următoarele funcţii: maistru, LMAET - lăcătuş şi electrician în Târgovişte. Experienţa în domeniul feroviar constituie un avantaj. În cazul în care sunteţi interesaţi văa rugam să transmiteti un CV pe adresa ru@transferoviarcalatori.ro cu titlul Targoviste - funcţia dorită.
De asemenea, compania anunţă că în trenurile TFC, călătorii beneficiază de wi-fi gratuit în timpul călătoriei.
8 perechi de trenuri pe ruta Târgovişte-Pietroşiţa
Pe prima rută vor merge 8 perechi de trenuri, iar pe a doua va opera, deocamdată, 1 pereche de trenuri, urmând ca din ianuarie anul viitor să crească numărul acestora.
Graficul de circulaţie a trenurilor este afişat pe www.transferoviarcalatori.ro. Din cauză că nu s-a mai circulat de trei ani pe aceste rute, compania îi atenţionează pe locuitorii din zona căilor ferate şi pe şoferi să fie vigilenţi, mai ales la trecerile la nivel cu calea ferată ce nu sunt dotate cu bariere mecanice sau automate.
De asemenea, Transferoviar anunţă că, în prima instanţă, pentru a preveni incidente nedorite, circulaţia trenurilor se va face cu o viteză mai redusă, ceea ce ar putea conduce la mici întârzieri.
CIRCULAŢIE RELUATĂ DE LA 1 OCTOMBRIE
De la 1 octombrie, CFR Călători a redeschis circulaţia pe ruta Târgovişte - Pietroşiţa, după ce ruta a fost închisă, timp de trei ani, pemtru nerentabilitate. Începând cu 15 octombrie, un operator privat va suplimenta traseele pe rută, astfel încât, aproximativ în fiecare oră trenul va ajunge în Gara Târgovişte cu destinaţia Pietroşiţa, iar călătorii vor plăti 5,5 lei pe bilet.
„Ministrul Transporturilor s-a ţinut de cuvânt şi avem deschisă linia Târgovişte-Pucioasa-Fieni-Pietroşiţa. Am avea de la Pietroşiţa, Moţăeni, Brăneşti, Vulcana Pandele şi Doiceşti, aproximativ 508 elevi. Vom vedea şi câţi studenţi sunt pe zona aceasta şi va trebui să discutăm cu conducerile liceelor şi şcolilor din Pucioasa. Vom avea şi nişte întâlniri cu agenţii economici din zonă care au salariaţi şi, împreună cu cei care sunt din Societatea de Căi Ferate, vom face puţin lobby pentru că, dacă nu avem călători, riscăm să ajungem în situaţia în care am mai fost. Va trebui ca şi Societatea de Căi Ferate să se implice în corectitudinea desfăşurării întregii activităţi. Dacă se circulă «cu naşul», o să avem iarăşi cursele suspendate", a declarat preşedintele CJD, Adrian Ţuţuianu.
Preţul unui bilet este de 5,50 lei, iar un abonament cu un număr nelimitat de călătorii este de 115,5 lei. Elevii vor plăti pentru un astfel de abonament 57,75 de lei pentru că au o reducere de 75%.
Următorul obiectiv, deschiderea liniei Târgovişte - Caragiale - Ploieşti
"Obiectivul următor pe zona aceasta este să redeschidem şi linia Târgovişte- I.L.Caragiale-Ploieşti şi apoi să găsim resursele financiare să punem în aplicare un proiect, care există din anul 2009, de reabilitare a Gării Centrale din Târgovişte. Aceasta are, dincolo de valoarea în sine a unei clădiri, valoarea unei clădiri monument istoric. Trebuie să ştiţi că cei care merg cu trenul plătesc doar o parte din preţul biletului, restul - există o sumă de bani, o subvenţie - pe care o acordă Ministerul Transporturilor. Marea dificultate de deschidere a liniei a fost legată de subvenţie, pentru că cine nu primea subvenţie, evident că nu putea să facă transport public de călători, în condiţii competitive de piaţă”, a declarat preşedintele CJD, Adrian Ţuţuianu.
Oficial CFR: Sper ca de acum încolo să nu mai meargă «cu naşul»
„Ştiu că nu o să fie toată lumea mulţumită de traseele care au fost oferite în prima fază de CFR Călători, dar din motive obiective, nu putem deocamdată mai mult, eventual vom mai suplini cu încă două perechi de trenuri acest mers de tren. Vreau să vă spun că de astăzi mersul deja include aceste patru trenuri. Să sperăm că aceste măsuri vor fi continuate chiar dacă se suplimentează numărul de trasee care vor deservi secţia respectivă. Invităm dâmboviţenii, studenţii, să poftească în vagoane. Sper ca de acum încolo să nu mai meargă «cu naşul» şi acest serviciu să redevină rentabil pentru CFR Călători, dar şi să dorim în continuare să menţinem şi să dezvoltăm numărul de trasee cu care să deservim zona. O să facem şi controale, să fiţi convinşi de treaba asta”, a spus Iosif Szentes, director general al Companiei CFR Călători.
Singura cale ferată care străpunge Munţii Bucegi
Singura cale ferată care străpunge Muntii Bucegi a fost închisă de 3 ani pentru nerentabilitate, în ciuda faptului că CFR a investit, cu o jumătate de an înainte de a pune lacăt pe calea ferată de la Pietroşiţa, 9 milioane de lei. Aproape 600 de călători de pe ruta Târgovişte - Pucioasa - Fieni - Pietroşiţa au rămas, de la 15 mai 2013, fără tren, însă, greşeala a fost reparată.