Primarul Târgoviştei, nemulţumit de ritmul lucrărilor la centura ocolitoare a municipiului: „Voi fi mulţumit numai când întregul proiectul va fi finalizat“

Primarul Târgoviştei, nemulţumit de ritmul lucrărilor la centura ocolitoare a municipiului: „Voi fi mulţumit numai când întregul proiectul va fi finalizat“

Finanţarea europeană pentru realizarea centurii ocolitoare a municipiului Târgovişte, în valoare de 88,7 milioane lei, a fost accesată în 2009.

Primarul Târgoviştei, Cristian Stan, s-a declarat nemulţumit de ritmul lucrărilor la centura ocolitoare a municipiului, care se realizează cu fonduri europene şi au ca termen de finalizare sfârşitul anului viitor.

"Nu sunt mulţumit de ritmul lucrărilor. Voi fi mulţumit numai în momentul în care întreg proiectul va fi finalizat, însă toate eforturile sunt canalizate în direcţia încheierii cu succes a investiţiei şi va asigurăm de întreagă noastră implicare pentru atingerea acestui obiectiv. Cu precizarea că lucrările pe care noi le abordăm acum ar fi trebuit realizate în urmă cu aproximativ 7 ani, am convingerea că targoviştenii merită o infrastructură modernă, un drum de centură decent, poduri sigure, un sistem de canalizare performant şi voi face, zi de zi, tot ce este omeneşte posibil pentru împlinirea acestor deziderate", a declarat primarul Cristian Stan.
 
Edilul a subliniat că investiţia este una de amploare, care, în afară de asfaltări, prevede lucrări de canalizare, dar şi reabilitare de poduri şi pasaje, precum şi construcţia unui nou pod. Acesta a mers miercuri pe teren în mai multe zone ale lucrărilor şi a susţinut o conferinţă de presă.
 
 
''Suntem la podul de la Teiş, în momentul de faţă se execută forajele pentru noul pod. Este vorba de nişte stâlpi de susţinere la care se forează la o adâncime de peste 20 de metri. În momentul de faţă, sunt făcute 11 astfel de coloane, există şi armăturile, apoi se betonează şi se iese la radieri pentru zona de suprafaţă (...). La acest pod nou, care se va construi paralel cu cel existent, trebuie făcute 54 de astfel de foraje. Cam în două săptămâni eu sper să le finalizăm'', a spus Stan. 
 
În paralel cu podul actual de la Teiş, se va mai construi unul nou, iar apoi se va circula pe fiecare pe câte un sens de mers. Primarul Târgoviştei a subliniat că lucrările la poduri sunt complexe, prevăzute în proiectul centurii ocolitoare.
 

 
''Deşi nu prea se vede nimic acum pe zona de carosabil, iată că sunt lucrări foarte importante care se fac la poduri. Practic, acestea sunt lucrările esenţiale, lucrările de bază care se realizează în momentul de faţă la podurile şi pasajele de pe centură. După aceste lucrări, se va trece şi la zona de carosabil, acolo va fi mult mai simplu. La poduri sunt timpi tehnologici care trebuie respectaţi, vrem ca în acest an să finalizăm mare parte din aceste lucrări importante'', a afirmat primarul Târgoviştei.
 
Din cauza lucrărilor de reabilitare, circulaţia pe podul care face legătura între Târgovişte şi Valea Voievozilor este închisă. Urmează a fi reluată în 15 decembrie anul acesta. Acest pod va fi lărgit cu câte 60-70 de centimetri pe fiecare latură. 
 

Ce înseamnă pentru Târgovişte proiectul de centură

 
Finanţarea europeană pentru realizarea centurii ocolitoare a municipiului Târgovişte, în valoare de 88,7 milioane lei, a fost accesată în 2009.
 
 
Iniţial, partea de execuţie ar fi trebuit finalizată în luna august 2012, dar a fost reziliat contractul încheiat cu CAST SRL din cauza întârzierii foarte mari a lucrărilor. Lucrările au fost abandonate din 2012. La acel moment, lucrările la centură erau efectuate în proporţie de aproape 27%. În vara anului 2015, a fost organizată altă licitaţie, iar câştigătoare a fost desemnată asocierea SC Good Prod S.R.L. şi SK 13 Patstroy JSC. Timp de trei luni, nu s-a realizat mai nimic în teren, singurele lucrări fiind în mare parte înlocuiri de borduri. Ulterior, lucrările au fost oprite.
 
S-au reluat procedurile de achiziţie, iar în iunie 2017 s-a semnat un contract cu asocierea SC Telor Invest SRL, Ricciardello Construzioni SRL, SC Petroconstruct Group SRL, SC Leodrumit.
 
Investiţia urmăreşte, pe lângă modernizarea şi reabilitarea a 13,8 kilometri de drum, extinderea şoselei de centură la patru benzi de circulaţie (acolo unde va fi posibil), precum şi reabilitarea podurilor şi a pasajelor aflate pe traseu, realizarea unei reţele de canalizare, reabilitarea trotuarelor şi a sensurilor giratorii.
citeste totul despre: