Cum supravieţuieşte Automecanica Moreni din repararea vehiculelor militare stricate. Teoretic, ar trebui să producă sute de transportoare blindate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
La Moreni ar trebui să se deruleze proiectul AGILIS FOTO Adevărul
La Moreni ar trebui să se deruleze proiectul AGILIS FOTO Adevărul

Chiar dacă autorităţile din România au anunţat un proiect comun româno-german privind construirea câtorva sute de transportoare blindate la fabrica din localitatea dâmboviţeană Moreni, în realitate uzina Automacanica supravieţuieşte din activitatea de mentenanţă.

Liderul de sindicat de la Uzina Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu, a precizat că Automecanica a primit de la MApN trei transportoare blindate pe care trebuie să le repare şi să le şlefuiască până la ultima piuliţă.

Ministerul Apărării Naţionale (MApN) a trimis deja la reparaţii, la Moreni, trei maşini ale Armatei Române, din totalul de 30, cărora uzina dâmboviţeană le asigură mentenanţa. 

„Ministerul Apărării Naţionale a venit în sprijinul Uzinei Automecanica Moreni, ca şi în ceilalţi ani. Au fost trimise deja primele trei maşini, la reparaţii, la mentenanţă, din cele 30 promise. Deci primele maşini au sosit săptămâna trecută în societate deşi nu au bugetul aprobat. Sunt convins că oamenii din MApN vor înţelege şi ceea ce spun eu mereu cu privire la transportorul românesc, la care noi lucrăm împreună, numai că trebuie să ne sprijinim unii pe alţii, să ne ajutăm şi să încercăm să convingem politicul că transportorul românesc (TBT) trebuie să fie pus din nou pe tapet”, a spus Constantin Bucuroiu.

automecanica moreni

Este vorba de transportoare 4x4 şi 8x8 care deja se află în dotare Armetei Române. 

„Noi în fiecare an reparăm transportoare din dotarea Armatei Române. Sunt reparatii capitale, se demontează totul. Vorbim de transportoare pe roţi blindate. Pentru noi e un succes. Ne asigură supravieţuirea. NAPN ne-a venit mereu în ajutor”, a mai spus Bucuroiu.

La începutul anului 2018, Rheinmetall, prin compania mixtă româno-germană Romanian Military Vehicle Systems (RMVS), în care părţile deţin 50%, anunţa, printr-un comunicat de presă, că va crea peste 600 locuri de muncă directe şi indirecte la Moreni, unde se vor construi 400 de transportoare blindate 8x8 Agilis, iar circa 87% din componente vor fi produse şi furnizate din România.

La Moreni ar trebui să se deruelze proiectul AGILIS, care presupune realizarea a 400 de transportoare blindate amfibii pentru MApN, primul urmând a ieşi pe poartă uzinei în 2020. 

Imagine indisponibilă

Proiectul ar urma să meargă în paralel cu contractul pe care MApN îl va semna cu General Dynamics pentru alte 227 de transportoare Piranha V asamblate la Uzina Mecanică Bucureşti. 

Automacanica Moreni mai are acum 300 de oameni angajaţi. Unitatea ar avea capacitatea, potrivit liderilor de sindicat, să producă 52 de transptare pe an dar şi să creeze un produs nou. Salariul mediu este apropiat de salariul mediu brut pe economie. 

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite