FOTO Podurile lui Anghel Saligny de la Feteşti, sursă inepuizabilă de fier pentru hoţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Podurile dunărene de la Feteşti au fost uitate de autorităţi FOTO: M.S.
Podurile dunărene de la Feteşti au fost uitate de autorităţi FOTO: M.S.

Aflate în patrimoniul istoric al judeţului Ialomiţa, podurile dunărene de peste Braţul Borcea, din zona Feteşti, au fost transformate în ţinte pentru hoţii de fier vechi. La mare căutare sunt dalele pietonale şi barele metalice.

Monumente istorice date uitării
 

Podurile peste Dunăre din zona Feteşti au fost proiectate între anii 1854-1925 de către marele inginer Anghel Saligny.

În lungime totală de 4078 metri, construcţiile au fost considerate la momentul inaugurării lor, cele mai lungi poduri din întreaga Europă. Mai mult, ele au fost trecute şi pe lista monumentelor istorice din judeţul Ialomiţa.

Cu toate acestea, podurile lui Anghel Saligny de la Feteşti se luptă de mai bine de 20 de ani să facă faţă tranziţiei. Recent, ele au devenit ţinte pentru hoţii de fier vechi. Cel mai afectat de furia hoţilor este podul rutier, acolo unde hoţii au reuşit să sustragă numeroase dale din pasajul pietonal.

Cazul este cunoscut de către toţi poliţiştii din zonă, însă suspecţii sunt greu de prins. S-ar părea că pe mesele de lucru ale Poliţiei Municipiului Feteşti şi Poliţiei Transporturi Feroviare au fost înregistrate dosare penale cu privire la furtul de pe poduri.

Nici podul feroviar n-a avut pace. Hoţii de fier au sustras în ultimii ani mai multe bare metalice. Localnicii din Feteşti se tem să mai traverseze construcţiile pentru că riscul de a cădea în apele Dunării e iminent. Mai mult, furia hoţilor ar pune în pericol chiar siguranţa construcţiilor. „Am primit sesizări cu privire la faptul că se fură de pe aceste poduri, dar noi autoritatea locală nu prea avem ce să facem pentru că nu sunt în administrarea noastră” a declarat Gheorghe Catrinoiu, primarul municipiului Feteşti.

CNADNR se face că lucrează

Într-adevăr, instituţia care are în grijă podurile dunărene de la Feteşti este Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

Până în 2011, instituţia avea angajaţi agenţi de pază care patrulau pe tot segmentul podurilor. Însă, din cauza costurilor ridicate percepute de firmele private, peste 200000 de lei pe lună per contract, contractele au fost reziliate.Singurii care mai patrulează pe poduri sunt agenţii postului de Poliţie Transporturi Feroviare Feteşti.

 „Noi mai verificăm podul feroviar că este în competenţa noastră. Ce se întîmplă pe cel rutier nu avem de unde să ştim pentru că nu e treaba noastră. Dar am înţeles şi eu că sunt probele cu hoţii. Pînă acum a fost linişte, dar cine mai ştie ce se poate întîmpla?” ne-a declarat comisarul Niculae Lungu, şeful Poliţiei Transporturi Feroviare Feteşti.

Încercarea de a obţine un punct de vedere din partea CNADNR a fost sortită eşecului. Oficialii instituţiei s-au rezumat la declaraţii laconice: „Direcţia Regională de Drumuri Constanţa, prin Secţia de Drumuri Naţionale Feteştib realizează permanent lucrări de întreţinere curente” a fost răspunsul pe care l-am primit din partea Biroului de Presă al CNADNR.

 
 

Slobozia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite