Traficul „strangulat“ din Balş, problemă fără sfârşit: „Se circulă cu 4-5 km la oră“. Propunerea de mărire a limitei de viteză este catalogată drept o „glumă bună“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Segmentul de drum Bobiceşti – limita cu judeţul Dolj înseamnă peste 5 kilometri de drum imposibil pentru şoferi, viteza de rulare fiind, în medie, de cel mult 10 km/h. Consilierul judeţean Viorel Dumitrescu a propus creşterea limitei de viteză în localitate, rutieriştii spun că singura soluţie rămâne centura ocolitoare.

„Din elicopter am văzut o coloană neîntreruptă de maşini, de la Bobiceşti şi pe tot cuprinsul oraşului Balş“, spune cms.-şef Florin Cârstea, din cadrul Serviciului Rutier, care în urmă cu două zile a desfăşurat în premieră în judeţ o acţiune de supraveghere rutieră cu elicopterul pe principalele drumuri din judeţ. Nicio surpriză, ar putea spune la rândul lor şoferii care sunt nevoiţi să parcurgă des oraşul Balş, pe ruta Craiova – Slatina.

De traficul infernal s-au săturat şi şoferii, care parcurg cei aproape 5 kilometri în oraş cu viteze de 4,5-5 până la 10km/h, dar şi bălşenii, pentru care traversarea principalei străzi a devenit o aventură.
În urmă cu două zile, la finalul şedinţei Consiliului Judeţean, conslierul PNL Viorel Dumitrescu resemnala problema traficului blocat, în Balş în special, dar îngreunat pe tot segmentul de drum european E 574 care traversează judeţul şi venea cu propunerea de a se discuta cu autorităţile locale, cărora să li se sugereze mărirea limitei de viteză care se poate atinge în localitate.

„Suntem de râsul zonei, a devenit imposibil să traversezi Balşul!“, insista consilierul. Din rândul colegilor şi al celorlalţi participanţi la şedinţă s-au auzit doar: „Şi acum te-ai trezit, de când e problema asta..!“, sau „Ce facem, schimbăm Codul Rutier, legislaţia în vigoare?“, or „Acum, dacă tot nu sunteţi în stare să veniţi cu soluţii adevărate, măcar să râdem, nu?!“.

„Suntem la a patra variantă, cu cea de-a treia s-a ajuns până la întocmirea dosarelor pentru exproprieri“

Lunile de vară sunt un adevărat coşmar pentru bălşeni, iar situaţia se înrăutăţeşte de la an la an, pe măsură ce numărul autoturismelor aflate în circulaţie creşte. Că cele două benzi nu pot prelua întreg traficul ar fi fost evident, spun reprezentanţii Primăriei Balş, încă din comunism, când s-a pus la cale primul proiect pentru centura ocolitoare.

„Prima dată a existat proiectul rutei ocolitoare prin nord, prin Bobiceşti, întocmit de comunişti şi preluat de primarul care conducea oraşul în 1997. Nu s-a pus în practică. A doua variantă a fost construirea unei centuri ocolitoare pe fonduri PHARE. S-a estimat şi un cost, s-a făcut un studiu de fezabilitate şi s-a ajuns la varianta ocolirii oraşului prin sud. Inutil de spus că nu s-a dus la bun sfârşit. Cel mai aproape am fost cu a treia variantă, când, prin 2009, se vorbea de lucrare ca despre o componentă a proiectului mare Drum Expres Piteşti – Craiova. S-au făcut măsurători, s-au identificat proprietarii de pe raza localităţilor Bobiceşti, Bârza, Balş şi Voineasa care urma să fie expropriaţi, se gândise proiectul,  se stabiliseră şi trecerile peste Olteţ... Şi nu s-a mai făcut, s-au dus banii în altă parte, s-au făcut la Caracal şi la Craiova.“, explică pe scurt purtătorul de cuvânt al Primăriei Balş, Cristian Popescu,  istoria veşnicului proiect - centura ocolitoare a Balşului.

În toamna anului trecut a fost expusă şi a patra variantă, în prezenţa ministrului Transporturilor şi a şefului de atunci al CNADNR. Se avansau chiar şi termene pentru demarare de licitaţii, se readucea în discuţie Autostrada Sudului... A căzut guvernul, tocmai bine că vina din nou nu mai este a cuiva anume.

10 treceri de pietoni, probe pentru nervii şoferilor

Şi a venit vara, ne-a potopit căldura, ni s-au întors românii de prin lume, în concedii... Mai multe maşini, mai mulţi nervi. În Balş sunt nu mai puţin de 10 treceri de pietoni. Pe cât de greu le este şoferilor să înainteze, tot pe atât le este şi pietonilor să traverseze. Şi încă n-a început anul şcolar, Balşul având de asemenea o particularitate: blocurile, cel puţin în centru, spune Cristian Popescu,  se află covârşitor pe partea stângă a străzii (sensul de mers către Craiova), în timp ce unităţile şcolare sunt pe partea dreaptă.

„Dar ce nu s-a luat în calcul în toţi anii ăştia, inclusiv construirea de pasarele! S-a discutat şi despre eventuale treceri subterane, şi s-a pus problema magistralei de gaz, am propus lărgirea drumului, să se facă patru benzi, am vrut cel puţin să amenajăm parcări de o parte şi de alta, nici asta nu s-a putut, nu ne-au dat voie decât staţii de autobuz. Drumul este al CNADNR-ului, noi putem doar să venim cu propuneri“, a mai spus reprezentantul primăriei.
Între timp bălşenii fac petiţii, strâng semnături, se chinuie să atragă din nou atenţia că problema nu este doar a lor, că se plânge toată lumea, de la cetăţeni până la oamenii de afaceri, interesaţi să-şi ducă marfa şi să se aprovizioneze fără să piardă timpul, tocmai pentru că Balşul nu poate fi evitat în drum spre Piteşti sau Craiova.

„Singura soluţie pentru fluidizarea traficului în acea zonă este şoseaua ocolitoare. Mărirea limitei de viteză se poate face cu acordul autorităţilor locale, însă nu-i văd sensul. Dacă oricum nu poţi atinge mai mult de 10 km, când limita este 30 km/h, sau 50 km/h, depinde de sector, cu ce te-ar ajuta să poţi rula cu 70 km/h?!  Nu este o soluţie nici pentru celelalte localităţi, pentru că problemele intervin nu de la intrarea în judeţ, la Coloneşti, ci de la Găneasa, ba chiar mai sus, spre Bobiceşti. Din elicopter, în acţiunea pe care am derulat-o în urmă cu două zile, am văzut o coloană neîntreruptă de maşini în tot Balşul, începând de la Bobiceşti“, explică la rândul său cms.-şef Florin Cârstea, din cadrul Serviciului Poliţie Rutieră Olt.

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite