FOTO  Intrările în municipiul Slatina: o arcadă comunistă, un pod istoric ruginit şi un teren plin de gunoaie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Intrarea în municipiul capitală de judeţ Slatina dinspre comuna Brebeni... (Foto: Mugurel Manea)
Intrarea în municipiul capitală de judeţ Slatina dinspre comuna Brebeni... (Foto: Mugurel Manea)

De ani de zile, intrările în municipiul Slatina, capitală de judeţ, sunt neschimbate. Dintre cele trei intrări, una a fost oarecum îmbunătăţită prin montarea unor plăci de alucobond pe care a fost scris numele urbei, dar zona în cauză arată dezolant. Alta este situaţia în cazul celorlalte două intrări în oraş, deşi reprezintă două simboluri: o arcadă impresionantă ridicată în timpul comunismului şi un pod istoric peste râul Olt ridicat în 1891.

Modul cum se prezintă cele trei intrări în municipiul Slatina nu este deloc de natură a-i face pe locuitorii urbei să se simtă mândri de oraşul lor. Municipiul are trei intrări principale: două dintre ele se află pe DN 65, dintre care una o reprezintă podul peste râul Olt – dinspre Craiova, iar cealaltă intrare este dinspre Piteşti – pe sub o arcadă ridicată în anii ‘80, în vreme ce a treia intrare se află pe DJ 653 şi trece pe lângă sediul fabricilor Pirelli/TMK Artrom.

Dintre cele trei situaţii, primăria s-a urnit în urmă cu câţiva ani şi a montat, la intrarea dinspre comuna Brebeni, plăci de alucobond pe un schelet din ciment: pe ele a fost înscris numele oraşului cu litere în culoarea portocaliu. Zona unde este amplasat “monumentul” arată dezamăgitor: şanţuri şi noroi, deşeuri menajere şi un deal de pământ plin de bălării. Mult prea puţin pentru un perimetru care putea fi amenajat într-un mod mai primitor, cu resurse financiare minime.

Arcada dinspre Piteşti va fi demolată

În ce priveşte a doua intrare dinspre municipiul Piteşti, respectiv o arcadă din ciment construită în anii ’80, aceasta zace nezugrăvită de ani de zile. Literele ce compun mesajul “Bine aţi venit!” se pot desluşi cu greu din cauza intemperiilor, dar şi a nepăsării autorităţilor. Bucăţi mari de tencuială au căzut de pe arcadă de-a lungul anilor, lăsând o imagine tristă pentru un monument ce putea arăta mult mai bine. Noroc că deasupra arcadei stă scris cu litere mari SLATINA, altfel ar fi cam greu să-ţi dai seama în ce localitate ai intrat dacă eşti străin de aceste locuri.

Ceva mai bine arată intrarea în municipiu dinspre Craiova. Aceasta este reprezentată de un pod din fier ridicat peste râul Olt în anul 1891, la finele a zece ani de muncă. Proiectul după care a fost construit podul a aparţinut cunoscutului inginer Anghel Saligny şi este al doilea din ţară de acest gen, după cel construit la Cernavodă. Podul “aparţine”, în acte, Ministerului Transporturilor. Acest lucru a stat la baza faptului că Primăria Slatina nu a putut să intervină în niciun fel asupra podului, dar acest lucru nu a împiedicat autorităţile să elaboreze un proiect pentru iluminarea nocturnă a podului. Deocamdată încă se aşteaptă aprobarea de la minister pentru finalizarea ideii.

Viitorul sună bine, dar momentan numai “pe hârtie”

Autorităţile slătinene se pare că au un plan şi pentru celelalte două intrări în municipiu. Astfel, arcada dinspre Piteşti ar urma să dispară din peisaj după ce va fi demolată pentru a face loc unui drum cu patru benzi. Tot un drum cu patru benzi se pare că va fi amenajat şi la intrarea dinspre comuna Brebeni.

“Noi ne-am gândit demult la intrările în oraş, dar nu am intervenit deoarece sunt planuri mari pentru aceste zone. Mai exact, arcada dinspre municipiul Piteşti va fi demolată în următorii ani pentru că ne aşteptăm ca aici să fie construit, cu fonduri importante, un drum cu patru benzi, iar actuala arcadă este ridicată peste un drum naţional cu doar două benzi. După ce noul drum naţional va fi lărgit în zonă, vom veni cu un proiect pe măsură - nou şi modern. Tot din acelaşi motiv nu am putut să facem modificări nici la intrarea de lângă sediul Pirelli. Ce vreau să spun în acest caz este că noi - primăria, am avut mai multe runde de discuţii şi negocieri cu fabricile mari din zona cu pricina – Pirelli, TMK, Cord şi Prysmian - pentru a ne ceda din terenurile pe care ei le deţin în perimetru, iar demersurile noastre au fost încununate de succes. Acum aşteptăm să vedem care va fi soarta şoselei de centură deoarece drumul de acum ar urma să se intersecteze cu centura sau o bretea a acesteia. Deocamdată suntem în stand-by pentru a vedea ce se va decide, respectiv dacă şoseaua va fi amenajată în sudul sau nordul oraşului”, a declarat Minel Prina (foto), edil interimar municipiul Slatina.
 

prina slatina
Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite