Silviu Zetea - A făcut din pălincă un brand
0Silviu Zetea a reuşit să transforme ţuica în marcă de lux. Ţuica Zetea este apreciată atât prin calităţile sale deosebite, cât şi prin modul de prezentare, fiind cunoscută în lumea întreagă. Silviu Zetea a dezvoltat o afacere de familie cu o tradiţie îndelungată.
PROFIL
Născut: 6 martie 1961, Seini
Studii: Facultatea de Mine, Facultatea de Marketing
Familie: Căsătorit, are doi copii
Silviu Zetea a reuşit să transforme ţuica în marcă de lux. Ţuica Zetea este apreciată atât prin calităţile sale deosebite, cât şi prin modul de prezentare, fiind cunoscută în lumea întreagă. Silviu Zetea a dezvoltat o afacere de familie cu o tradiţie îndelungată. Povestea Ţuicii de Zetea începe în urmă cu mai bine de un secol. Oamenii mai în vârstă îşi amintesc de „Zetea bătrânu’”, care pe la 1900, pe vremea când Transilvania se mai afla în Imperiul Austro-Ungar, producea ţuică pentru întreaga comunitate. „Bunicul meu avea nişte instalaţii destul de rudimentare, dar băutura pe care o producea era apreciată de toată lumea, mai ales pe la nunţi şi pe la botezuri”, spune Silviu Zetea, cel care a moştenit tradiţia familiei.
Silviu a preluat afacerea de la tatăl său, Dumitru Zetea, care a putut să îşi păstreze pălincia, chiar dacă era nevoit să plătească, uneori, o taxă de protecţie „în lichide”, mai-marilor comunişti ai judeţului. Silviu Zetea a primit de la tatăl său două cazane vechi de ţuică, o reputaţie de invidiat şi, lucrul cel mai preţios, secretul care face din ţuica preparată în Medieşu Aurit un lichid atât de apreciat. Acum, cele două cazane au devenit piese de muzeu, iar ţuica de Zetea a devenit un produs pe care şi-l permit doar cei dispuşi să plătească sume serioase.” Anul acesta am împlinit 20 de ani de activitate în domeniu fabricării băuturilor alcoolice produse din fructe. În 1991 mi-am înregistrat emblema proprie, marca Zetea cu element figurativ care ulterior s-a transformat într-un brand naţional. Şi tehnica de fabricaţie este una originală. «Metoda Zetea» constă în tripla distilare sub un alt fel de control tehnologic şi conţine câteva secrete de producţie”, dezvăluie producătorul.
A dus ţuica în Japonia
Dacă la început participa la târguri şi serbări câmpeneşti pentru a-şi promova produsele, în prezent participă în cadru organizat la expoziţii, târguri şi concursuri interne şi internaţionale. Faptul că produsele sale sunt deosebite este atestat şi de faptul că Ţuica de Zetea a primit Medalia de Argint în anul 2001, la Concursul Mondial de la Bruxelles. Băutura preparată din prunele care se coc în livezile din apropiere de Medieşu Aurit a căpătat renumele de „ţuica diplomaţilor”, în condiţiile în care ea reprezintă România la capitolul băuturi tradiţionale, în cadrul numeroaselor manifestări internaţionale organizate în toată lumea. Ţuica Zetea a ajuns să fie cunoscută până în Ţara Soarelui Răsare, fiind oferită de către o delegaţie a României premierului Japoniei, dar şi altor 43 de ambasadori, veniţi într-o vizită privată chiar la distileria din Medieşul Aurit.
CE-I PLACE
“Iubesc ceea ce fac”, spune Silviu Zetea. Este pasionat de automobilism, de sport, de arhitectură, dar şi de tehnică. “Cum prind ocazia să meşteresc ceva, o fac cu plăcere”, afirmă el.
CE NU-I PLACE
Nu-i place când este privit cu suspiciune. „Tocmai de aceea am pus poza tatălui meu pe sticla de ţuică, alături de semnătura mea, ca să arat oamenilor că Silviu Zetea nu îşi bate joc de ţuică,” afirmă sătmăreanul.
ÎNTREBĂRI ŞI RĂSPUNSURI
Există un secret al succesului?
S.Z.: Există chiar mai multe, din care aş putea enumera câteva: perseverenţa, priceperea, un pic de nebunie, în sens pozitiv. Nu în ultimul rând, trebuie să ţii cont de părerile celor din jur şi niciodată să nu abdici de la ce ţi-ai propus.
Care este cel mai de preţ lucru pentru dumneavoastră?
S.Z.: Familia este cel mai de preţ lucru al meu. Faptul că este alături de mine contează foarte mult.