De ce au dat turiştii Mamaia pe Sinaia, deşi preţurile la munte sunt la fel de mari

0
Publicat:
Ultima actualizare:
O noapte de cazare la Sinaia este la fel de scumpă ca la Mamaia, dar staţiunea montană este plină de turişti FOTO Diana Frîncu
O noapte de cazare la Sinaia este la fel de scumpă ca la Mamaia, dar staţiunea montană este plină de turişti FOTO Diana Frîncu

Agenţii de turism intern susţin că staţiunea Mamaia a fost în acest an victima unei campanii negative „nedrepte”, alimentată de pasivitatea administraţiei locale. Ei spun că nu preţurile la cazare sunt problema, dat fiind că staţiunile montane de pe Valea Prahovei sunt arhipline

O investiţie uriaşă - lărgirea plajelor, comparată de specialiştii în turism cu autostrada Bucureşti-Constanţa, nu a fost valorificată absolut deloc la nivel de imagine, transformându-se în scurt timp într-un dezavantaj care a afectat ca niciodată turismul pe litoral. Reprezentanţii agenţiilor de turism reproşează autorităţilor locale că nu au promovat intens faptul că din acest sezon s-a permis administratorilor de plajă să amplaseze şezlonul la malul mării, că intrarea în apă este lină acum, că dunele de nisip care „tăiau” vederea spre mare au dispărut, neajunsuri care au alungat turiştii anul trecut.

Percepţia bate realitatea

„Este un exemplu de cum să tranformi un mare, uriaş avantaj, înr-un dezavantaj din cauza lipsei de promovare. Este evident că nu au avut oameni de comunicare. Percepţia bate realitatea, percepţia în acest moment este deformată, Mamaia nu este pustie. Da, nu este full cum eram noi obişniţi, dar în niciun caz pustie. O investiţie atât de mare, atât de importantă pe care eu o compar cu autostrada Bucureşti-Constanţa, o investiţie fabuloasă, cu impact pe termen lung, nu e o glumă, s-a întors împotriva lor pentru că nu au ştitut să o valorifice la nivel de imagine”, consideră Adrian Voican, vicepreşedinte ANAT şi administratorul unei agenţii specializată pe turism intern.

Acesta a precizat că întreaga campanie „pe nedrept negativă” a cărei victimă a fost Mamaia a avut la bază „seminţe de adevăr”, Voican justificându-şi afirmaţia cu preţul de parcare de 96 de lei pe zi sau cu preţurile la şezlong, pe plajele exclusiviste, de 100 de lei. Vicepreşedintele ANAT susţine că în Mamaia sunt peste 30 de hoteluri care oferă turiştilor cazaţi parcare gratuită, iar multe dintre acestea inclusiv şezlong gratis. „Au fost promovate extremele, vârfurile negative, nu realitatea generalizată”, a explicat Voican.

„La Sinaia este full, full, full”

În acest context al defăimării perlei litoralului românesc, au avut de câştigat staţiunile din sud, cu precădere Neptun şi Eforiile. „În primul rând, focusul este pe Neptun, unde sunt hotelurile modernizate recent. Preţurile sunt şi aici mari, comparabile cu cele din Mamaia, dar noutatea atrage”, susţine Voican. Acesta a precizat că administraţia locală de la Neptun, spre deosebire de cea de la Constanţa, a anulat taxele percepute în parcări în acest sezon. „Parcarea era 15 lei pe zi, acum e gratis peste tot”, a adăugat vicepreşedintele ANAT.

Faptul că nu preţul mare la cazare contează o dovedeşte aglomeraţia din staţiunile montane de pe Valea Prahovei, unde o cameră se vinde la acelaşi preţ sau chiar mai scump ca la Mamaia. Fără 500 de lei pe noapte în timpul săptămânii şi 600-700 de lei în weekend, cu greu găseşti în Sinaia o cazare decentă din punct de vedere al condiţiilor oferite.

„La noi e bine, la Sinaia în weekend este full, full, full, iar în timpul săptămânii gradul de ocupare este undeva peste 60 la sută. Astăzi, luni 25 iulie, gradul de ocupare este de 65 la sută, iar în weekend a fost sută la sută, plus mulţimea celor care vin doar pentru o zi şi pe care nu o pot estima”, susţine Paul Popa, directorul Centrului Naţional de Informare şi Promovare Turistică Sinaia.

Acesta a precizat că staţiunea este plină de turişti români, străinii continuând să evite să facă rezervări de teama războiului sau a pandemiei. „Piaţa internaţională nu şi-a revenit, turismul internaţional nu este nici pe departe la valorile din anul 2019, ne uităm la ele ca la o icoană. Acum, din iulie au început să mai vină străini, dar puţini. Nu sunt nici 20 la sută din câţi erau atunci”

Sinaia şi Neptun, mai scumpe ca Mamaia

Paul Popa spune că a remarcat faptul că turiştii plătesc preţul cerut de hotelieri, dar îşi micşorează vacanţa, acesta fiind un trend care se menţine de câţiva ani. „Ştiţi care e tendinţa? Plăteşti preţul cerut, dar nu mai stai cât stăteai. Aici e cheia. Vin de joia şi nu mai vin de lunea. Sejurul mediu era de 3,5 – 4 zile şi a ajuns acum la 1,8 zile, s-a tot dus în jos”, explică directorul Centrului Naţional de Informare şi Promovare Turistică Sinaia.

În plus, la munte nu există noţiunea de servicii all-inclusiv, în preţul de cazare minim intrând (nu întotdeauna) doar micul dejun, în schimb, la Mamaia, poţi avea demipensiune sau chiar toate cele trei mesele. Într-o simulare făcută pe booking, o cameră rezervată în perioada 30 iulie -1 august, pentru două persoane şi un copil, la Sinaia preţul este între 1.400 şi 1.700 de lei la un hotel de patru stele cu piscină. La Mamaia, în aceeaşi perioadă, o cameră la un hotel de patru stele cu piscină exterioară, o cameră se vinde cu preţuri care variază între 1.100 şi 2.000 de lei. În schimb, la Neptun, preţurile sunt aceleaşi doar că pentru servicii de trei stele. O cameră la un hotel de patru stele în această staţiune se vinde în perioada menţionată cu 2.800 – 3.100 de lei.

Vă recomandăm să mai citiţi:

Cum a ajuns Mamaia Cenuşăreasa litoralului. Nu mai are nici măcar turişti de weekend. „Nici localnicii nu mai vin“ FOTO

Cum a ajuns Eforie Sud, cea mai veche staţiune de pe litoralul românesc, să fie „Cenuşăreasa“ turismului

Ploieşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite