Ecaterina Andronescu, despre problema absolvenţilor care nu au unde să se angajeze: „Din păcate, iniţiativa mea din 2012 nu a fost înţeleasă“
0Prezentă, vineri, la Piteşti, la un eveniment educaţional-ştiinţific româno-japonez, în care s-a discutat inclusiv despre cea mai mare problemă a învăţământului românesc, aceea că “produce pe stoc”, senatorul Ecaterina Andronescu a vorbit despre iniţiativa sa de acum 5 ani, propusă pe vremea când era ministru al Educaţiei.
“Una din caracteristicile momentului este, în opinia mea, numărul mare de absolvenţi de liceu care nu au promovat la examenul de Bacalaureat, între 400.000 şi 500.000, în acest moment, de care nu s-a ocupat nimeni, deci sunt nişte tineri care au fost abandonaţi, lăsaţi să se descurce singuri. Încercările de a-i aduce în învăţământul superior terţiar non-universitar au eşuat.
Eu am încercat să fac acest lucru, chiar să încurajez universităţile private, în mod deosebit, să realizeze forme de învăţământ terţiar, non-universitar, destinate şcolilor postliceale cu care suntem mai obişinuiţi. Din păcate, iniţiativa mea din 2012 nu a fost înţeleasă sau eu nu am ştiut să o explic suficient de bine şi toată lumea a spus că se doreşte intrarea în învăţământul superior fără examenul de bacalaureat. Fără îndoială n-aveam cum nici să gândesc, nici să mă orientez spre o asemenea formulă”, a declarat, la Piteşti, Ecaterina Andronescu.

Vineri, o delegaţie japoneză reprezentată de profesorii Masafumi Fukumori şi Masashi Kozama, împreună cu reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Argeş şi cu academicianul Gheorghe Păun, a vizitat Universitatea Piteşti în cadrul evenimentului educaţional-ştiinţific româno-japonez cu tema "Paralele ale învăţământului euro-asiatic".
Modelul japonez, sursă de inspiraţie pentru învăţământul românesc
Oaspeţii asiatici au ajuns şi la Consiliul Judeţean Argeş, unde a avut loc o întâlnire şi cu oficiali ai CJ Argeş, reprezentanţi ai învăţământului preuniversitar şi ai Confederaţiei Patronatelor din Industrie, Servicii şi Comerţ şi invitaţi interesaţi de găsirea unei soluţii la lipsa de legătură între învăţământ şi practică şi la faptul că învăţământul românesc "produce pe stoc", aşa cum au concluzionat organizatorii. La eveniment, pe lângă senatorul Ecaterina Andronescu, au fost prezenţi şi alţi doi parlamentari - senatorul Şerban Valeca şi deputatul Nicolae Velcea - care şi-au arătat susţinerea pentru dezvoltarea acestui parteneriat, atât în plan ştiinţific, cât şi cultural.
Una dintre soluţiile pentru eficientizarea învăţământului românesc după modelul japonez ce s-ar prefigura, în opinia unanimă a celor prezenţi, ar fi antreprenoriatul practicat în şcoală, o idee ce ar putea fi implementată şi în liceele din Argeş.