Ce trebuie să verificăm la maşina odată cu venirea toamnei. Cinci ponturi spuse de mecanicii auto

Ce trebuie să verificăm la maşina odată cu venirea toamnei. Cinci ponturi spuse de mecanicii auto

Odată cu instalarea toamnei, utilizarea maşinilor necesită din ce în ce mai multă atenţie, din cauza temperaturilor reci şi a precipitaţiilor tot mai dese.

Ştiri pe aceeaşi temă

Indiferent dacă maşina a trecut sau nu printr-o revizie în ultimul an, este nevoie să treceţi în revistă toate sistemele esenţiale ale vehiculului. Trecerea cu bine a sezonului rece nu se rezumă doar la anvelope de iarnă şi un condus preventiv. Maşina are nevoie de puţină atenţie şi pregătire

1. Desfundarea

De la praf, frunze, polen, insecte şi alte cele, scurgerile parbrizului se înfundă. Înainte de venirea sezonului ploios, este bine să fie desfundate. Sunt două sau trei orificii în partea de jos a parbrizului, lângă ştergătoare. Aceste orificii fac ca ploaia sau lichidul de parbriz scurs în partea inferioară să cadă pe carosabil, prin nişte furtunuri lungi. Dacă aceste orificii sunt înfundate, apa va rămâne acolo şi va strânge şi mai multe frunze şi mizerie.

2. Presiunea în anvelope

Aerul se dilată atunci când este cald afară şi se contract când este frig. Din acest motiv, odată cu răcirea vremii este indicat să ajungem cu maşina la vulcanizare. “Pe lângă verificarea aerului din pneuri nu strică nici reechilibrarea roţilor, pentru că sunt şanse ca după lunile de vară să fi pierdut un plumb sau doi”, a explicat mecanicul Bogdan Pop.

3. Nivelul lichidelor

Sunt destule cazuri în care, după o vara caniculară cu multe drumuri, unele maşini au un nivel scăzut al antigelului sau chiar al uleiului.

“Nu puţine sunt maşinile diesel care mănâncă ulei, aşa că este indicat să se verifice nivelul. Atunci când motorul atinge temperaturi înalte, uleiul se subţiază şi se găseşte mai uşor o cale să se scurgă. Se recomandă verificarea uleiul motorului, de servo, de frână, antigel, poate chiar şi nivelul uleiului din cutia automată”, explică mecanicul Bogdan Pop.

4. Polish pentru faruri

Dacă farurile maşinii sunt mătuite, o să avem o lumină mult mai slabă pe timp de noapte, ceea ce nu este bine, deoarece avem nevoie de vizibilitate maximă noaptea. Dacă vedem la faruri sticla  mătuită, trebuie să mergem la un atelier care face aşa ceva.

5. Instalaţia de climatizare

Este bine să apelăm la igienizarea instalaţiei de aer condiţionat pentru că va urmă o perioada în care s-ar putea să simţim un miros neplăcut. Toate acele murdării adunate în filtrul de polen vor începe să se descompună. Acelaşi lucru se întâmplă şi cu vaporizatorul din aerotermă, pe care apare mereu condens şi de care se lipesc tot felul de mizerii. O igienizare specializată o să omoare bacteriile care produc mirosul şi păstrează instalaţia curată pentru încă un sezon.

citeste totul despre: