Când şi cum se foloseşte frâna de mână: ponturi de la specialişti

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Frana de mana  Foto-www.auto-bild.ro
Frana de mana  Foto-www.auto-bild.ro

Când vine vorba despre frâna de mână, cei mai mulţi şoferi au o dilemă: se lasă maşina în viteză sau se trage frână de mână când automobilul staţionează?

Frână de mână până nu demult era cunoscută sub numele de frână de urgenţă. Adică era o frână menită să fie utilizată în regim de urgenţă, în caz că frânele hidraulice cedau sau nu ţineau suficient. În timp însă, frână de urgenţă a dispărut şi s-a transformat în frână de staţionare. Adică o frână care are unic scop blocarea roţilor autoturismului când acesta este oprit.

În cazul maşinilor cu o transmisie manuală, mulţi şoferi preferă în locul actionarii frânei de staţionare să lase levierul cutiei într-o viteză inferioară. Adică, atunci când lasă maşina oprită, o bagă fie în viteză a 1-a, fie în a 2-a, fără să tragă frână de mâna sau să acţioneze frână electrică de staţionare.

“La maşinile care au cutie de viteze manuală, este indicat să se acţioneze frâna de mâna (de staţionare) atunci când temperatura exterioară este pozitivă, adică peste 0 grade Celsius. Mereu, cu fiecare ocazie în care vrem să oprim maşină şi să o lăsăm parcată. Dacă afară este cald şi nu există risc de îngheţ peste noapte, este recomandat să fie trasă frâna de mâna pentru a bloca roţile de pe puntea spate, roţi care, în contact cu asfaltul, vor ţine cel mai ferm şi sigur autoturismul pe loc”, a explicat Andrei Borza, mecanic.

Specialiştii susţin că nu este recomandat să fie lăsat autoturismul în viteză, pentru că se suprasolicită transmisia şi automobilul are mereu un joc de 10-20 de centimetri, deoarece roţile nu sunt blocate pe asfalt, ci se pot mişca atât cât permit planetarele până în cutie. În timp, dacă se utilizează metoda cu lăsatul în viteză, se uzează prematur pinioanele din cutia de viteze.

“La maşinile care au cutie de viteze automată, pe timp de vară trebuie mereu să tragem frâna de mâna înainte să punem levierul cutiei în Park. Deoarece dacă am face invers sau nu am trage deloc frână de mâna, după ce punem în Park, maşină se va mai deplasa câţiva centimetri şi forţează blocajul din cutie care nu îi permite să înainteze mai mult. Dacă tragem înainte frână de mâna, roţile se vor bloca, maşina nu se va mişca, aşa că nu va exista forţarea micului ax metalic ce blochează cutia”, a mai explicat specialistul.

Va mai recomandam:

Azot sau aer în anvelope? Ce recomandă specialiştii pentru a economisi combustibil

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite