Azot sau aer în anvelope? Ce recomandă specialiştii pentru a economisi combustibil

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Azot sau aer in anvelope
Azot sau aer in anvelope

Aer sau azot în anvelope? Opiniile sunt împărţite în rândul şoferilor, dar şi în rândul specialiştilor. Unii susţin că umflarea cu azot ajută la menţinerea unei presiuni constante pentru mai mult timp în anvelope şi îi ajută să economisească chiar şi combustibil.

Aerul comprimat, metoda tradiţională pentru umflarea anvelopei.

Azotul este folosit în anvelope pentru a evita pierderile prin pereţii anvelopei, care rezultă în dezumflare. Motivul pentru care este folosit azotul îl reprezintă faptul că este uşor de produs, nu arde, nu are miros şi este în procent mare în componentă aerului atmosferic.

Diferenţa dintre presiunea din anvelopa şi presiunea atmosferică face ca oxigenul să treacă de la interior la exterior prin anvelopă. Dacă am putea creea aceeaşi concentraţie de oxigen afară şi înăuntrul anvelopei (presiune parţială egală), oxigenul nu ar mai fi forţat să se infiltreze prin peretele anvelopei.

“Umflarea corectă este deosebit de importantă când luăm în considerare durata de viaţă a anvelopei şi performanţa acesteia. Nu este întotdeauna posibil să te uiţi la o anvelopă şi să detectezi dezumflarea. Totuşi, dezumflarea poate cauza probleme legate de anvelopă. Aşa cum presiunea determină capacitatea de încărcare a anvelopei, dezumflarea rezultă într-o anvelopă supraîncărcată. O umflare insuficientă duce la creşterea consumului de combustibil, manevrare greoaie şi creşterea forţelor mecanice din cauciuc, care se supraîncălzeşte şi poate exploda”, explică Ion Marin, reprezentantul unei vulcanizări.

Avantajele umflării anvelopelor cu azot sunt următoarele: stabilitatea presiunii timp îndelungat, etanşeitate şi manipulare mai bună; reducerea consumului de combustibil; durata de viaţă mai lungă a anvelopei; creşterea siguranţei în exploatare; se reduce posibilitatea unei explozii a anvelopei pe şosea pentru că temperatura este redusă în timpul rulajului; eliminarea oxidării în interiorul anvelopei;eliminarea alarmelor false ale senzorilor de presiune din anvelope;emisii scăzute de CO2.

Utilizarea azotului pentru presurizarea anvelopelor este o practică frecvenţa în statele occidentale, în SUA, Japonia şi în alte zone dezvoltate.

“Oxigenul din aerul atmosferic pompat în anvelope trece treptat prin structura acesteia, cauzând şi o oarecare oxidare a structurii metalice a anvelopei. De asemenea, umezeală din aerul atmosferic cu care e umflată anvelopa are acelaşi efect de uzură. Studiile arată că umflarea cu azot elimina practic acest neajuns. Nu vorbim totuşi de daune masive cauzate de oxigen, sau de beneficii palpabile în măsură în care o anvelopa e folosită totuşi doar câţiva ani. În fond, partea exterioară a anvelopei este expusă încontinuu la apă şi aer, iar noi n-am auzit încă de cineva care să-şi fi schimbat roţile pentru că oxidaseră”, arată site-ul promotor.ro

Conform studiilor, peste 70% dintre şoferi rulează cu anvelope care au presiunea sub cea optimă, tocmai din cauza scăpărilor de oxigen. Umflarea cu azot permite păstrarea mai mult timp a unei presiuni optime sau lejer mai crescute, cu efectul scăderii consumului de carburant.

Va mai recomandam:

Cum ne pregătim maşina pentru temperaturile extreme. 5 ponturi recomandate de mecanicii auto

Oradea



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite