Cum ne pregătim maşina pentru temperaturile extreme. 5 ponturi recomandate de mecanicii auto

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cum ne pregatim masina pentru sezonul estival Foto-Arhiva
Cum ne pregatim masina pentru sezonul estival Foto-Arhiva

Sezonul cald reprezintă uneori un adevărat calvar pentru şoferi. Specialiştii susţin că, înainte de a pleca la drumuri lungi vara, este bine să ţinem seama de câteva sfaturi de sezon.

Odată cu venirea sezonului cald, autoturismul are nevoie de o atenţie special.Vă prezentăm câteva sfaturi ce ar trebui să le urmeze orice şofer  care îşi doreşte să nu aibă parte de surprize, mai ales dacă se gândeşte să pornească la un drum mai lung.

Aerul condiţionat

Pentru că în perioada estivală aerul condiţionat se utilizează cel mai intens, este bine să se facă o verificare a instalaţiei şi, eventual, chiar o încărcare şi curăţare a ei. Bacteriile acumulate pe conducte pot afecta sănătatea.

“Aerul condiţionat trebuie utilizat corect. Când se pleacă la drum, ete indicat să fie folosită funcţia auto, cu geamurile închise sau cel mult întredeschise, pentru a se permite ventilarea habitaclului imediat după plecare. Funcţia respectivă nu trebuie lăsată mai mult de câteva minute, deoarece riscă să răcească prea mult atmosfera interioară”, a explicat Florin Bar, reprezentantul unui service auto.

Lichidul de răcire

Înainte de orice drum ceva mai lung pe timp foarte călduros, este necesar să fie verificat  nivelul lichidului în sistemul de răcire al motorului. De asemenea, nu strică verificat şi nivelul de ulei, dar şi consistenţa acestuia.

“Pe căldură mare şi în special când se merge mult cu maşina încărcată, motorul devine suprasolicitat, deci răcirea lui trebuie să fie optimă în fiecare moment, pentru a evita supraîncălzirea şi probleme tehnice majore ulterior”, susţine Florin Bar, reprezentantul unui service auto.

Presiunea în roţi

Trebuie verificată presiunea în pneuri. Aceasta trebuie să fie cea nominală (expusă în cartea tehnică a maşinii). Cauciucurile prea umflate pot duce rapid la o explozie, din cauza dilatării mai rapide a aerului din interior, pe fondul temperaturilor foarte mari. Şi cauciucurile prea puţin umflate sunt periculoase, deoarece pot pierde presiune, mai ales când maşina stă mult timp parcată.

Ştergătoarele

Pe timpul iernii, ştergătoarele se pot uza din cauza temperaturilor foarte scăzute: fie se crapă, fie se rup sau îşi pierd elasticitatea. Este indicat să fie achiziţionat un set nou care să facă faţă ploilor, de multe ori torenţiale.

Parcare

Pe lângă faptul că radiaţia solară face materialele interiorului să îmbătrânească mai repede , apare şi disconfortul resimţit de pasageri în momentul în care se pleacă la drum după ce maşina a stat mult în soare neprotejată.Contează şi faptul că volanul şi schimbătorul, dar şi tapiţeria scaunului sau butoanele de pe bord sunt foarte calde. Practic, disconfortul şoferului este foarte mare, iar, până la acomodare, e o perioadă în care riscul producerii accidentelor pe fond de neatenţie este foarte mare.

“E indicat ca măcar partea de parbriz să fie protejată printr-un parasolar care să reflecte lumina. În aceste condiţii, maşinile cu plafoane panoramice din sticlă îşi arată dezavantajele, deoarece, chiar şi în condiţiile utilizării unui filet de protecţie, se produce un efect mai pronunţat de seră în habitaclu”, a explicat Florin Bar.

Va mai recomandam:

Semnele care arată că trebuie schimbat uleiul din cutia de transmisie: ponturi de la specialişti

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite