Cum arată transportul pentru turişti în Italia, destinaţie estivală foarte căutată
0Diferenţele uriaşe dintre preţuri, calitatea serviciilor şi transportul local îi fac pe români să aleagă alte ţări pentru vacanţa de vară. În Italia, un punct forte este şi transportul intern.
Decăderea turismului din România se observă cu ochiul liber în ultimii ani, cauzele fiind multiple, începând de la preţurile exagerate şi continuând cu calitatea serviciilor, infrastructura rutieră, feroviară şi transportul dedicat turiştilor.
Una dintre cele mai căutate ţări europene de către turişti pentru vacanţa de vară este Italia, ţară care a profitat la maximum de fondurile europene pentru a oferi străinilor, dar şi localnicilor, un transport feroviar rapid de la nord la sud, din oraşele industriale către cele de pe malul mării.
În timp ce în România sunt porţiuni de drum pe care vitezele medii sunt sub 50 km/h, iar drumuri precum Iaşi - Timişoara, Bucureşti - Timişoara sau Bucureşti - Arad sunt parcurse în perioade de timp care variază între 10 şi 17 ore, în funcţie de destinaţie, italienii au pus la punct un sistem care duce de la Torino la Napoli (circa 800 de km) în şase ore, cu cel mai rapid tren, care atinge viteze de până la 300 km pe oră pe anumite porţiuni.
Turiştii care aterizează pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu din judeţul Constanţa sunt nevoiţi să se deplaseze până în municipiul Constanţa cu autobuze care parcurg cei 27 de km în circa o oră, în timp ce turiştii care aterizează, de exemplu, pe aeroportul din Bari, au la dispoziţie mai multe linii de metrou realizate cu fonduri europene, care duc turiştii către gara centrală, în apropiere de centrul oraşului de pe malul mării Adriatice, în circa 15 minute.
Frecciarossa, cel mai rapid tren din Italia / FOTO: Andrei Luca / Adevărul
Trenurile italiene sunt dotate cu toalete cu uşi automate, cu spaţii dedicate celor care se deplasează cu bicicleta până la gară şi de la gară spre destinaţie, cu ecrane informative cu GPS, care arată ora exactă la care se ajunge la destinaţie şi care se actualizează în funcţie de anumite întârzieri care pot apărea pe parcurs.
Spaţii dedicate pentru biciclete / FOTO: Andrei Luca / Adevărul
Odată ajunşi în gara centrală din Bari cu metroul, turiştii îşi pot continua drumul către alte destinaţii din sudul Italiei cu trenul sau cu autobuze care circulă prin oraşele şi staţiunile de la malul mării şi care fac legătura cu toate micile oraşe căutate de către turişti, precum Monopoli, Polignano, Ostuni, Lecce şi altele. Biletele pot fi cumpărate online, de la casele din fiecare gară sau de la tonomatele care se găsesc pe peron.
FOTO: Andrei Luca / Adevărul
În timp ce un drum de 27 kilometri între Mihail Kogălniceanu şi Constanţa se face într-o oră şi ajunge la preţuri de până la 70 lei, un drum de 150 kilometri, între Bari şi Lecce, cu un tren regional, se face în circa 90 minute, la preţuri începând de la 10 euro.
„Este al doilea an când preferăm Italia, în detrimentul României. Luăm avionul, într-o oră şi un pic suntem aici, apoi avem nenumărate variante de a ne continua drumul fie cu autobuze, fie cu tren sau metrou, în maxim trei ore suntem la cazare, oriunde am fi. În România, în trei ore abia mergi 150 de km, noi de la Iaşi la Constanţa facem cel puţin şase ore cu maşina şi 10 -12 ore cu trenul. Nu mai vorbim de servicii şi preţuri”, a declarat Maria, turistă româncă aflată în trenul Bari - Lecce, ajunsă cu avionul de la Iaşi.
În vara anului 2021, doar în luna iulie, românii au cheltuit în vacanţele petrecute în străinătate peste jumătate de miliard de euro, printre destinaţiile preferate numărându-se Italia, Grecia, Bulgaria, Turcia sau Spania.
Vă recomandăm să citiţi şi:
Croaţia inaugurează un pod crucial spre Dubrovnik, care ocoleşte Bosnia VIDEO
Bătaie între turişti polonezi şi ruşi din cauza unei dispute legate de războiul din Ucraina