Ce reclamă cel mai des românii în relaţia cu băncile. Zeci de clienţi din Iaşi au reuşit să-şi modifice contractele de creditare fără a merge în instanţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Credit - documente - banca FOTO 123 RF
Credit - documente - banca FOTO 123 RF

Ieşenii au aflat despre modalităţi de soluţionare amiabilă a neînţelegerilor sau litigiilor financiare cu instituţiile de creditare la care apelează.

Conform unui studiu realizat de KANTAR TNS, la solicitarea Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), principalele probleme pe care consumatorii le întâmpină în relaţia cu băncile şi IFN-urile sunt comisioanele mari, timpul de aşteptare pentru soluţionarea unei solicitări şi birocraţia excesivă. 

„De la începutul anului, peste 260 de consumatori din România au obţinut de la bănci şi IFN-uri, cu ajutorul CSALB, reducerea sau eliminarea comisioanelor, scăderea ratelor la credite sau chiar ştergerea întregului sold rămas de achitat. Dintre aceştia, aproximativ 8% sunt din Iaşi“, au transmis oficialii Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), care şi-au prezentat activitatea la Iaşi. 

Printre clienţii care au beneficiat de sprijin se numără şi A.G. căruia i-a fost şters soldul de 1.298 de lei şi s-a obţinut încetarea contractului de credit cu banca. „Pentru A.C., tot din Iaşi, banca va anula suma de 11.450 de lei din restanţa la credit. Pentru P.M. banca a acordat o reducere a soldului cu 2.000 de euro şi o reducere a costurilor creditului, astfel: dobândă fixă de 3,5% pe primii cinci ani, după care EURIBOR 6M+4pp şi comision de administrare zero lei“, au mai exemplificiat reprezentanţii CSALB.

Principalele modalităţi de soluţionare la care apelează consumatorii sunt discuţiile cu reprezentanţii instituţiei bancare sau reclamaţie la ANPC. 

Potrivit oficialilor Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar, cei mai mulţi clienţi nemulţumiţi ajung în instanţă, însă potrivit unui raport realizat de KPMG la solicitarea Asociaţiei Române a Băncilor, durata unui proces civil care cuprinde toate cele trei faze de judecată - prima instanţă, apel şi recurs, se poate extinde la peste 3 ani. În comparaţie, soluţionarea amiabilă cu ajutorul CSALB durează cel mult 90 de zile şi este gratuită pentru consumatori. 

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite