Motivul ciudat pentru care şoseaua Deva - Hunedoara a fost exclusă din proiectul de modernizare pe fonduri UE

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ultimele lucrări de reabilitare s-au încheiat în 2009, când şoseaua a fost dotată cu balize, dispărute între timp. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.
Ultimele lucrări de reabilitare s-au încheiat în 2009, când şoseaua a fost dotată cu balize, dispărute între timp. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

Consiliul Judeţean Hunedoara nu a inclus reabilitarea tronsonului rutier Sântuhalm – Hunedoara, în proiectul de reabilitare al Drumului Judeţean 687 Deva – Hunedoara – Călan, depus la Agenţia de Dezvoltare Regională. Motivul este unul ciudat.

Cel mai tranzitat drum judeţean al Hunedoarei nu este inclus în niciun proiect de reabilitare, chiar dacă în ultimii ani reprezentanţii autorităţilor publice din judeţul Hunedoara se lăudau cu planurile de modernizare a şoselei şi susţineau nevoia de reabilitare a acesteia. Anul trecut, cei zece kilometri ai şoselei Hunedoara – Sântuhalm au fost propuşi pentru refacere în cadrul proiectului care viza modernizarea Drumului Judeţean 687 Deva – Hunedoara – Călan, depus la Agenţia de Dezvoltare Regională Vest de Consiliul Judeţean Hunedoara.

În final, doar tronsonul Hunedoara – Călan a fost inclus în proiectul de modernizare, explicaţia oferită de Consiliul Judeţean fiind una stranie: de şapte ani s-au încheiat ultimele lucrări de reabilitare a şoselei.

„Tronsonul Hunedoara – Sântuhalm nu a fost inclus în proiectul de reabilitare a Drumului Judeţean 687, depus la Agenţia de Dezvoltare Regională Vest, deoarece lucrările la obiectivul Reabilitare DJ 687 Sântuhalm – Hunedoara – Călan, km 0 – 10+090, tronsonul Sântuhalm – Hunedoara, kilometrul 0 – 7 + 590 au fost finalizate la sfârşitul anului 2009. Nu a fost întocmit un proiect de reabilitare al tronsonului Hunedoara – Sântuhalm”, a comunicat Consiliul Judeţean Hunedoara, într-o adresă semnată de administratorul public Dan Stoian şi de Viorel Rotar, directorul executiv al Direcţiei Tehnice de Investiţii.

Drumul reclamaţiilor
În ultimii şapte ani, Drumul Judeţean Hunedoara – Deva a stârnit numeroase controverse privind calitatea carosabilului. Lucrările la reţeaua de apă şi canalizare au dus la deteriorarea şoselei, la fel şi traficul greu, în special camioanele încărcate cu zgură transportată de pe haldele Hunedoarei pentru a fi folosită la lucrările de construcţie a autostrăzii. Autorităţile judeţene afirmau că au în plan modernizarea şoselei şi chiar realizarea a cinci sensuri giratorii între Hunedoara şi Sântuhalm. Un alt plan al Consiliului Judeţean Hunedoara era realizarea unui traseu de troleibuze şi autobuze electrice pe traseul Huendoara – Deva şi înfiinţarea unor depouri, cu finanţări de la UE. În prezent, planurile par abandonate, iar tronsonul rutier este degradat, iar singurele lucrări aşteptate sunt cele de întreţinere. Acestea nu îi mulţumesc însă pe hunedoreni, iar în sesizările adresate autorităţilor, unii dintre ei s-au plâns că Hunedoara rămâne izolată.

Trei kilometri modernizaţi, în atenţia DNA
Trei kilometri din şoseaua Hunedoara – Deva au fost, totuşi, reabilitaţi, pe fonduri de la Uniunea Europeană. Tronsonul de la intrarea în Hunedoara a fost modernizat, în perioada august 2015 – ianuarie 2016, printr-o investiţie de aproape 3,4 milioane de lei, finanţată din fonduri obţinute prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013, de la Uniunea Europeană, şi cu o finanţare de la bugetul local. Proiectul pentru cei trei kilometri a fost depus încă din 2009 la Ministerul Dezvoltării Regionale, însă modul în care a fost conceput a făcut obiectul unei anchete a Direcţiei Naţionale Anticorupţie, care a dus la condamnarea fostului primar al municipiului Hunedoara, Ovidiu Hada, la cinci ani de închisoare. Procurorii susţineau că vechea conducere a primăriei a acordat ilegal unei firme suma de 15.000 de euro + TVA pentru servicii de consultanţă.


Vă recomandăm şi:

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, filmată din avion. Cât au lucrat constructorii în doi ani pe şantierul de 70 de kilometri

Lucrările pe cele trei loturi aflate în construcţie din viitoarea Autostradă Lugoj - Deva aveau ca termen de finalizare luna mai a acestui an, însă până în prezent stadiul de execuţie al proiectului este de aproximativ 50 la sută. Filmările aeriene realizate recent pe cele trei tronsoane arată cât au lucrat constructorii în ultimii doi ani.

CNADNR vrea să compenseze defrişările de pe traseul autostrăzii Lugoj – Deva, cu 50 de hectare de pădure

Suprafeţe întinse de pădure din judeţele Hunedoara şi Timiş au fost retezate pentru a face loc terasamentului viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva, aflată în construcţie. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România solicită administraţiilor locale şi judeţene terenuri pe care se angajează să le împădurească.

Autostrada Lugoj - Deva: când vor fi reluate lucrările întrerupte pe Lotul patru din cauza lipsei avizelor

Conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a informat că până în luna iulie, cel mai probabil, constructorii vor obţine autorizaţiile necesare continuării lucrările pe lotul patru al autostrăzii Lugoj – Deva, oprite pe două dintre cele patru secţiuni. Mai puţin de jumătate din proiectul construcţiei celor trei loturi din autostradă a fost executat.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite