Autostrada Lugoj - Deva: când vor fi reluate lucrările întrerupte pe Lotul patru din cauza lipsei avizelor
0
Conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a informat că până în luna iulie, cel mai probabil, constructorii vor obţine autorizaţiile necesare continuării lucrările pe lotul patru al autostrăzii Lugoj – Deva, oprite pe două dintre cele patru secţiuni. Mai puţin de jumătate din proiectul construcţiei celor trei loturi din autostradă a fost executat.
Cătălin Homor, directorul general al Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a inspectat, împreună cu mai mulţi angajaţi ai CNADNR modul în care s-au derulat lucrările pe cele trei loturi aflate în şantier, din Autostrada Lugoj – Deva.
Cătălin Homor susţine că speră că până în luna iulie, constructorii tronsonului Deva – Ilia, vor primi avizele necesare continuării lucrărilor, pe secţiunile unde acestea sunt oprite.
„Pentru lotul patru, din cele patru secţiuni, două sunt executate în mare parte şi două sunt oprite, sistate, ne zbatem să le obţinem autorizaţiile până în luna iulie', a declarat Cătălin Homor, directorul General al CNADNR SA.
În octombrie 2015, constructorii Lotului IV au fost anunţaţi de CNADNR că nu mai pot lucra pe o porţiune de 12 kilometri ai tronsonului Deva – Ilia, din cauza lipsei autorizaţiei de construire. Proiectul Tehnic aferent a fost avizat cu întârziere din cauza identificării unor probleme, respectiv: cimitirul neautorizat de la marginea satului Brănişca, halda de cenuşă şi zgură de la Mintia, stabilitatea versantului de la km 96+620 - km 97+750, amenajarea nodului Rutier de la Şoimuş - km 99+500, existenţa Peşterii tunel cu lilieci în aproprierea localităţii Şoimuş, informa CNADNR.
Probleme pe loturile 2 şi 3
Şeful CNADNR a precizat că este nemulţumit de modul în care constructorii lucrează pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva. „La Lotul 2, responsabili fiind cei de la SC Salini Impregilo Spa, avem probleme. Cu toate aceste probleme, create şi apărute în timp, le-am solicitat, sper pentru ultima oară, să se alinieze normalitaţii unui ritm de lucru necesar pentru realizarea obiectivului. Suntem într-un contract cu această firmă şi le-am solicitat ca în două săptămâni să-şi recalibreze activitatea pe şantier. Pe lotul trei am constatat că lucrurile s-au îmbunătăţit. Este ca un maraton. Se lucrează peste tot, poate nu chiar la nivelul la care ar trebui, dar e mult mai bine decât înainte.
Lotul 2 al autostrăzii Lugoj - Deva,( km 27+620 – km 56+220) este realizat la stadiul de 39 la sută. Antreprenorul lucrării este Asocierea S.C. Salini Impregilo S.P.A. şi S.E.C.O.L. – Societa Edile Construzioni e Lavori – Societate pe Acţiuni.
Pe Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva (km 56+220 - km 77+36) , construit de Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. - COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A. - Arcadis Eurometudes S.A., stadiul fizic este de 43 la sută.
Pe Lotul 4 al autostrăzii Lugoj - Deva, (km 77+361 – km 99+500), antreprenorul lucrării este Asocierea S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. Spedition UMB S.R.L., iar stadiul fizic este de 44 la sută.
Vă recomandăm şi:
Lotul IV al autostrăzii Lugoj - Deva ar putea fi finalizat până la sfârşitul acestui an, susţineau chiar reprezentanţii CNADNR. În prezent, constructorii lucrează într-un ritm mai alert faţă de cei de pe alte tronsoane aflate în lucru. De şantier profită, zilnic, şi zeci de căutători de fier vechi, care scotocesc prin zgura din terasamentul autostrăzii.
Filmările aeriene realizate pe cele trei tronsoane nefinalizate din autostrada Deva – Lugoj prezintă un şantier întins zeci de kilometri, presărat cu câteva porţiuni de asfalt. Gradul de filanizare al proiectului de infrastructură este mai mic de 25 la sută.
Vasile Muntean (70 de ani) a aflat că trebuie să primească suma de un leu pentru o parcelă de un metru pătrat pe care a cedat-o constructorilor Autostrăzii Deva – Lugoj. Bătrânul din comuna hunedoreană Lăpugiu de Jos aşteaptă de aproape doi ani banii şi se simte uitat de statul român.
Tronsonul de autostradă Şoimuş – Ilia, întins pe 22 de kilometri, are ca termen de finalizare luna noiembrie a anului viitor, însă potrivit ministrului Transporturilor, Dan Şova, constructorii au promis urgentarea lucrărilor, astfel încât acestea să fie finalizate cu o jumătate de an mai devreme.