Cea mai recentă tragedie din lungul şir al morţilor ciudate petrecute pe calea ferată, sub cetatea dacică Băniţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un tânăr de 28 de ani a murit lovit de tren pe calea ferată Petroşani – Simeria, în zona Băniţa. Tragedia completează un şir lung de morţi înregistrate în ultimele luni în aceeaşi zonă.

Canionul de la poalele cetăţii dacice Băniţa, traversat de magistrala de cale ferată Petroşani – Simeria, a fost în ultimul an locul mai multor tragedii petrecute în împrejurări ciudate. Cea mai recentă dintre ele a fost moartea unui tânăr de 28 de ani, din Petroşani, angajat al unui ziar local din Deva.

Răzvan P. a decedat luni, lovit de locomotiva unui marfar. A fost întocmit un dosar penal pentru ucidere din culpă, iar anchetatorii vor stabili în ce împrejurări s-a produs tragedia. „Victima a pătruns în gabaritul liniei, unde a fost surprinsă şi accidentată mortal de trenul de marfă”, a informat Bogdan Niţu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Hunedoara. Aşadar, nu este exclusă varianta sinuciderii, dar nici cea a unui accident mortal produs din neatenţia victimei, despre care anchetatorii nu au oferit informaţii cu privire la împrejurările în care a ajuns acolo.

În aceeaşi zonă de la poalele cetăţii dacice, anul trecut trei muncitori au murit, îngropaţi sub tone de pământ şi stânci, în urma unei alunecări de teren. Tragedia din Cheile Băniţei a avut loc într-o sâmbătă din noiembrie 2017. Cei trei, cu vârste între 45 de ani şi 58 de ani, efectuau lucrări de consolidare la un pod de cale ferată în zona Peştera Bolii, când s-a produs surparea versantului care i-a strivit sub greutatea sa.

În aprilie 2017, la ieşirea din Cheile Băniţei a avut loc unul dintre cele mai grave accidente feroviare înregistrate în România în ultimii ani.  În sâmbăta de 8 aprilie, în jurul orelor 14:30, un tren de marfă a deraiat între staţiile CFR Băniţa şi Merişor, iar mecanicul de locomotivă în vârstă de 66 de ani şi ajutorul său, în vârstă de 58 de ani, au murit. Cei doi conduceau o garnitură cu 16 vagoane, aparţinând operatorului privat Unicom Tranzit. Într-o coborâre lină, cu o declivitate de 16 – 17 la mie, urmată de o curbă, trenul a deraiat. Locomotiva în care se afau cei doi mecanici a sărit de pe şine şi s-a înfipt în terasament, chiar pe viaductul construit peste pârâul Merişor şi DN 666. Viteza locomotivei, la impact, era de 95 de kilometri pe oră, informa ITM Hunedoara, iar cei doi mecanici erau băuţi, potrivit medicilor legişti. Patru vagoane s-au prăbuşit de pe pod, în zgomote infernale, de la o înălţime de peste 10 metri, iar linia ferată a fost distrusă pe o distanţă de peste 100 de metri.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Trei muncitori au murit după ce au fost prinşi sub un mal de pământ. Imagini de la locul tragediei

VIDEO Detalii înfiorătoare din trenul deraiat: mecanicii au alertat înainte de a muri că garnitura nu mai avea frâne

Un tânăr s-a aruncat în faţa unui tren. Bărbatul nu a mai putut fi salvat

Hunedoara

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite