Ponturi prin care reducem consumul de combustibil la maşină. Cum influenţează arderea contactele oxidate de la baterie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lucruri aparent mărunte, la care mulţi şoferi nu se gândesc, influenţează considerabil consumul de carburant al maşinii, ceea ce creşte semnificativ şi costurile.

Mulţi şoferi preferă de multe ori să plece spre destinaţia dorită fără să efectueze câteva operaţiuni simple, care nu numai că îi vor scuti de costuri suplimentare la combustibil, dar şi de multe neplăceri, ce le pot pune chiar viaţa în pericol, dar şi pe cea a celorlalţi participanţi la trafic. Vă prezentăm mai jos câteva dintre acestea:

1. Folosirea automobilului pe distanţe relativ mari şi nu doar pentru câţiva kilometri. ”Până la intrarea în regimul de funcţionare normal al motorului, consumul de carburant este mai mare, deoarece mai mulţi parametri de funcţionare ai acestuia,  cum ar fi temperatura optima, nu sunt atinşi. În primii doi, trei kilometri parcurşi, consumul mediu va fi pentru această distanţă de până la 10-20 litri la 100 de kilometric. Există şi cazuri când conducătorii auto folosesc automobilul pentru a se deplasa doar câteva sute de metri, ceea nu este deloc în regulă”, explică Florin Marin Bogdan, şef de lucrări la Facultatea de Inginerie din Galaţi;

2. Anvelopele de iarnă folosite în timpul verii nu numai că implică riscuri de siguranţă rutieră ( distanţa de frânare creşte semnificativ faţă de cazul folosii anvelopelor de vară), dar măresc substanţial şi consumul de carburant;

3. Filtrele de aer sau combustibil înfundate conduc şi ele la un consum de carburant mai mare;

4. Şi contactele de la baterie trebuie verificate pentru a nu fi oxidate,  caz în care se măreşte semnificativ consumul de curent. ”Alternatorul va contoriza această diferenţă de energie, care se traduce prin energie mecanică folosită de la motor, ceea ce înseamnă, din nou, o creştere a consumului de carburant”, punctează Florin Marin Bogdan;

5. Şi presiunea scăzută în pneuri afectează consumul de carburant cu până la un litru la 100 de kilometri parcurşi. Prin urmare, ori de câte ori sesizaţi o dezumflare a  anvelopelor, mergeţi imediat la o vulcanizare pentru o verificare şi completare a presiunii;

6. Alegeţi anvelope, dacă vă este la îndemână, cu clasă de consum A, când este timpul să le înlocuiţi (dacă dimensiunile pneurilor de la maşina dumneavoastră permit acest lucru). Pentru anvelopele de masă mai mare, cum ar fi cele pentru SUV-uri sau autotovehicule offroad, cea mai bună clasă de consum este B;

7. Debarasaţi-vă de lucrurile nefolositoare din maşină, ce reprezintă o greutate inutilă pe care o transportaţi cu maşina şi care va mări consumul de carburant;

8. Nu faceţi plinul de combustibil decât dacă plecaţi în călătorii mai lungi. Un rezervor încărcat pe jumătate înseamnă o reducere de greutate de 20 până la 50 de kilograme, în funcţie de capacitatea acestuia, cu consecinţe evidente asupra consumului;

9. Evitaţi pe cât posibil să şofaţi prin zonele aglomerate din oraşe sau la ore când se formează ambuteiaje;

10. Alegeţi combustibilul corespunzător pentru automobilul dumneavoastră. Există încă diferenţe majore între carburantul comercializat de benzinării. ”Identificaţi tipul de combustibil care, la maşina dumnevoastră, are ca efect un consum scăzut de carburant. Există diferenţe mari între diferitele generaţii de automobile şi tipurile de combustibil care sunt cele mai eficiente pentru acestea. Datorită proprietăţilor diferite ale combustibilului, un anumit tip de carburant poate genera un  anumit consum pe un automobil cu motor pe benzină, de generaţie euro 2 să spunem, dar va  produce un consum mai ridicat la un automobil cu motor de generaţie euro 5”, detaliază Florin Marin Bogdan;

11. Plecaţi la drum în intervalele orare la care temperatura nu este ridicată. Atât funcţionarea motorului, care nu va mai avea nevoie de răcirea suplimentară a ventilatoarelor electrice ale radiatorului, cât şi nefolosirea aerului condiţionat, se va traduce într-un consum scăzut de carburant;

12. Adoptaţi un stil de condus eficient, în sensul să evitaţi accelerarea inutilă a maşinii când urmează să ajungeţi la un semafor care este pe culoarea roşie sau veţi opri autovehiculul peste câteva zeci sau sute de metri;

13. Schimbaţi vitezele în treptele superioare la turaţiile optime, aşa cum recomandă producătorul auto. O deplasare cu motorul subturat va duce, pe lângă defectarea unor componente ale maşinii, şi la un consum mai mare de combustibil. De asemenea, şi schimbarea treptelor de viteză la turaţii mai mari decât cele optime va conduce la creşterea consumului. De obicei, producătorii auto recomandă schimbarea treptelor de viteză pentru un mers economic între 1.800 şi 2.500 de turaţii, în funcţie de caracteristicile fiecărui automobil;

14. Când plecaţi cu maşina de pe loc, acceleraţi gradual, fără să bruscaţi motorul. Pornirile în trombă şi mersul sportiv cu maşina se traduc într-o creştere cu până la 50% a  consumului de combustibil; 

15. În timpul deplasărilor, menţineţi o viteză economică, ce depinde de tipul de automobil pe care îl aveţi. Dacă segmentul de drum nu vă permite, este bine să rulaţi cu maxim 80-90 km/h. În zonele unde puteţi merge puţin mai tare, cum ar fi şoselele naţionale şi autostrăzile, este chiar indicat să rulaţi cu  viteza maxima legală prevăzută de lege pentru aceste segmente de drum şi pentru a nu pune în pericol siguranţa circulaţiei;

16. Evitaţi instalarea unui portbagaj pe automobil dacă ştiţi că nu îl veţi folosi prea des. Acesta afectează aerodinamica automobilului în mers şi va genera creşterea consumului de combustibil;

17. Folosirea aerului condiţionat se traduce într-o creştere de 0,5 până la un litru de combustibil la 100 de kilometri. Prin urmare, este bine să folosiţi doar la nevoie aerul condiţionat, însă este de dorit să plecaţi la drum când temperaturile nu sunt atât de ridicate.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite