Forţaţi să construiască un aeroport în perioada interbelică, gălăţenii şi brăilenii nu reuşesc, de mai bine de două decenii, să reconstruiască unul nou

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Acum 100 de ani, autorităţile centrale de la Bucureşti se rugau de cele din Galaţi să primească fonduri pentru construcţia unui aeroport, în timp ce în zilele noastre, în zona Galaţi – Brăila, proiectul unui aeroport a fost blocat de orgoliile din administraţia publică.

În 1921, comisia interimara a comunei Galati isi permitea sa refuze autoritatile centrale de la Bucuresti care doreau sa construiasca un aeroport in Galati. Acestea argumentau că aeroportul va da, în scurt timp, „Galaţiului o nouă viaţă comercială aproape aşa de intensă ca şi cea dată de navigaţiunea maritimă”. Relaţia gălăţenilor cu Dunărea s-a dovedit mai puternică, asa ca autoritatile au căutat tot felul de subterfugii pentru a împiedica realizarea acestuia.

„Justificau elucubrant imposibilitatea unei linii ”de navigaţiune aeriană”, deoarece ”a naviga înseamnă a voiaja pe mare, or este posibil de a voiaja pe mare în aer? Dacă este un drum de navigaţie, nu poate fi un drum aerian şi dacă este un drum aerian, nu poate fi un drum de navigaţie”, pentru ca, în continuare, întocmai ca în operele lui Caragiale, să facă şi câteva referiri la caracterul sacru şi inviolabil al proprietăţii aşa cum prevede Constituţia.”, ne spune consilierul Marius Mitrof, de la Direcţia pentru Cultură Galaţi, cel care lucrează acum la un material mult mai amplu despre povestea acestui aeroport.

Până la urmă, în 1924 a început construcţia unui aeroport, care a durat doi ani. Pe 24 iunie 1926, s-a deschis oficial traficul intern pe ruta Bucureşti-Galaţi. În prezenţa familiei regale, a suveranului, a membrilor corpului diplomatic, pe aeroportul din Băneasa a avut loc un miting de aviaţie, apoi familia regală a trecut în revistă cele două aparate comerciale tip De Havilland DH 9, care şi-au luat zborul spre Galaţi, fiecare având la bord câte un pasager voluntar.

Sursa foto: „Vechiul Galaţi în imagini”

image

Revenind in prezent, de 20 de ani autoritatile de la Galati se chinuie sa convinga autoritatile centrale sa construiasca un aeroport pentru megalopolisul Galati-Braila, dar nu reusesc. De altfel, marile investitii ocolesc Galatiul, de la Revolutie încoace.

Sursa foto: „Vechiul Galaţi în imagini”

image

În 2003, autorităţile din Galaţi şi Brăila anunţau cu destul tam-tam încheierea unui acord de parteneriat cu firma italiană Fin.Co.Ge.Ro pentru construirea unui aeroport internaţional, investiţie pentru care era necesară o sumă de aproximativ 50 milioane de euro, investitie care s-a blocat din pricina orgoliilor dintre judetele Galati si Braila.Ulterior, prin 2007, CJ Brăila anunţa cu pompă că are ambiţia de a construi „cel mai mare aeroport din Europa de Est”, proiect estimat la aproximativ 300 milioane de euro, care a picat si el din cauza crizei economice, dar si din cauza disputelor dintre Galati si Braila.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite