Doar o treime dintre asociaţiile de proprietari din Galaţi au administratori certificaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria municipiului Galaţi atrage din nou atenţia asociaţiilor de proprietari că au obligaţia să angajeze numai administratori atestaţi şi să depună semestrial la primărie situaţia financiară a asociaţiei.

Potrivit evidenţelor Primăriei, în Galaţi există 723 de asociaţii de proprietari. În urma examenelor de atestare de până acum, au fost emise 386 de certificate. Dintre administratorii atestaţi, doar 278 îşi desfăşoară activitatea în cadrul asociaţiilor de proprietari din oraş, în timp ce 150 de asociaţii au angajaţi administratori fără atestat.

Potrivit normativelor în vigoare, preşedinţii asociaţiilor de proprietari care menţin în funcţie sau angajează administratori fără atestat sunt pasibili de amenzi cuprinse între 500 şi 3.000 lei.

Totodată, conform HCL 527/2013, privind aprobarea Regulamentului de înfiinţare, organizare şi funcţionare a asociaţiilor de proprietari din municipiul Galaţi, asociaţiile de proprietari au obligaţia de a  depune situaţia soldurilor elementelor de activ şi pasiv, întocmită potrivit Ordinului Ministrului Economiei şi Finanţelor, până la data de 31 martie a fiecărui an pentru intervalul 1 iulie - 31 decembrie şi până la data de 1 septembrie, pentru intervalul 1 ianuarie - 30 iunie.

Situaţiile financiare se depun la Compartimentul pentru Relaţia cu Asociaţiile de Proprietari din cadrul Primăriei municipiului Galaţi, din strada Fraternităţii, nr. 1 (fostul sediu BRD).

Preşedinţii asociaţiilor de proprietari care nu depun situaţia financiară în termenele prevăzute de reglementările în vigoare sunt pasibili de  amenzi cuprinsă între 200 şi 2.500 lei.

Galaţi

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite