Defecte trecute cu vederea la autovehicul care pot fi fatale. Cum poate exploda maşina din cauza conductelor de frână
0Mulţi şoferi nu verifică prea des componente ale autovehiculului care, dacă se defectează, le pot pune viaţa în pericol. Conductele de combustibil care pot rugini, dar şi cablurile electrice care s-au desprins din clemele de susţinere, sunt doar câteva exemple.
Există defecte la automobile care afectează siguranţa automobilului, dar pentru că nu au un impact imediat asupra funcţionării maşinii, mulţi conducători auto aleg să le ignore, iar în multe cazuri această eroare conduce la producerea unor accidente rutiere extrem de grave. Vă prezentăm mai jos câteva dintre defecţiunile care apar la autovehicule şi care le afectează în timp buna funcţionare.
Conducte de frână ruginite
Pentru automobilele care sunt mai vechi de şapte ani, dar mai ales pentru cele aduse din ţări unde substanţele antiderapante sunt foarte corozive, cum ar fi ţările nordice sau Austria, trebuie făcută o inspecţie periodică a conductelor de frână pentru identificarea acestei probleme.
În Statele Unite au fost cazuri când autoritatea de siguranţă rutieră a identificat această problemă chiar la automobilele relativ noi şi a ordonat înlocuirea conductelor de frână de către producători.
Există, de asemenea, modele de automobile mai expuse la această problemă, cu consecinţe grave în ceea ce priveşte siguranţa pasagerilor şi celorlalţi participanţi la trafic. În mod deosebit, această problemă apare în partea din spate a automobilului.
„Identificarea se poate face într-un service autorizat, care, pe lângă inspecţia vizuală, poate testa sistemul de frânare în condiţii extreme. Nu de puţine ori se întâmplă ca în service să apară o fisură în locul unde conductele sunt ruginite. Pentru remedierea defecţiunilor se înlocuiesc conductele de frână. Dacă este posibilă, înlocuirea cu conducte din cupru va asigura siguranţa pentru toată durata de viaţă a automobilului“, explică Florin Marin Bogdan, şef de lucrări la Facultatea de Inginerie din Galaţi.
Conducte de combustibil ruginite
O situaţia similară se întâlneşte şi la conductele de frână ruginite, ce pot provoca în anumite situaţii chiar incendii la autovehicul. O inspecţie într-un service autorizat va asigura identificarea rapidă a problemei şi, evident, rezolvarea acesteia. Rugina poate afecta, de asemenea, şi zona din apropierea rezervorului de combustibul, iar consecinţele pot fi tragice. O scânteie poate fi de ajuns pentru a provoca aprinderea combustibilului şi explozia autovehiculului. Dacă aveţi o astfel de problemă, este indicat să apelaţi imediat la un service autorizat pentru refacerea porţiunii de caroserie afectată de rugină.
Cabluri electrice care nu sunt prinse ferm
„Trebuie să devină o obişnuinţă pentru dumneavoastră să verificaţi constant compartimentul motor. Veţi constata că există cabluri care nu sunt prinse ferm sau care, din cauza trepidaţiilor motorului, uzează alte componente ale acestuia şi pot cauza, de asemenea, incendii la autoturism“, avertizează Florin Marin Bogdan.
Acumulări de vegetaţie în zona habitaclului motor
În perioada de staţionare a maşinii, în special toamna şi iarna, se pot depozita resturi vegetale în zonă de aspiraţie a aerului în habitaclul maşinii sau în compartimentul motor. Dacă le lăsaţi să se acumuleze, riscaţi să vă treziţi cu un incendiu la autoturismul personal, mai ales vara.
„Jocul“ direcţiei, un semnal de alarmă
Dacă sesizaţi şi cel mai mic joc în sistemul de direcţie al maşinii, este obligatoriu să mergeţi de urgenţă la un service autorizat pentru identificarea problemei şi rezolvarea ei. ”În mod particular, trebuie acordată o atenţie deosebită în cazul acelor modele de automobile care au optat pentru componente la sistemul de direcţie care sunt fabricate din plastic şi care după o perioadă de timp se defectează, iar consecinţele pot fi extrem de grave. Închipuiţi-vă cum este să rămâi fără posibilitatea de a putea manevra maşina în mers”, punctează Florin Marin Bogdan.
Anvelopele trebuie inspectate periodic
Şi anvelopele trebuie verificate periodic, pentru că puteţi avea surpriza neplăcută de a constata că aveţi un cui sau chiar un holşurub înfipt într-un cauciuc. Deşi poate părea greu de crezut, mai ales la noile cauciucuri, care permit dezumflarea graduală dacă sunt înţepate sau a intrat în ele un corp ascuţit, ele pot exploda, mai ales în mers, la viteze mari.
De asemenea, dacă observaţi că presiunea scade lent în pneuri în decurs de câteva zile, este bine să vizitaţi o vulcanizare pentru identificarea problemelor. Dacă există pori în cauciuri, există riscul ca anvelopa respectivă să explodeze în mers. Este indicat să verificaţi şi scuturile de plastic de sub maşină, dacă este dotată cu aşa ceva, pentru că punctele de prindere se pot slăbi în timp, iar această componentă se poate desprinde în timpul mersului şi poate lovi pietonii sau alţi participanţi la trafic.