Cum trebuie vopsită corect maşina. Ce trebuie să ştiţi ca să nu fiţi duşi cu vorba de meşteri

Cum trebuie vopsită corect maşina. Ce trebuie să
ştiţi ca să nu fiţi duşi cu vorba de meşteri

Primul pas este şlefuirea şi degresarea maşinii Foto: www.promotor.ro

Pentru a şti dacă maşina dumneavoastră este vopsită corect trebuie să cunoaşteţi mai întâi paşii care sunt parcurşi până la finalizarea întregului proces. Vă prezentăm cele mai importante etape, astfel încât să ştiţi imediat dacă procesul a fost respectat când vă veţi vopsi maşina.

Ştiri pe aceeaşi temă

Primul pas în ceea ce priveşte vopsirea maşinii ţine de pregătirea în sine a autovehiculului. Şlefuirea şi degresarea maşinii cu un detergent special este importantă. După ce am trecut de această etapă, se va aplica chitul de cuţit (este un strat de acoperire pentru crăpăturile care apar în caroserie), toate acestea urmând a fi făcute la o temperatură de 18-20 de grade Celsius într-un interval de timp de 15-30 de minute.

Se aplică apoi un kilogram de fuller, întreagă operaţiune urmând să dureze aproximativ o oră. ”După ce aplicăm fullerul, acesta trebuie şlefuit şi corectat cu chit de cuţit acolo unde este cazul. După ce s-au parcurs aceste etape, se poate trece la degresarea finală. De reţinut este că , în timpul acestor operaţii, este indicat să fie aplicată pe geamuri sau ornamente o bandă adezivă cu hârtie”, explică Marcel Boghian, inginer auto.

Al doilea pas este cel de aplicare propriu-zisă a emailului acrilic. În principiu, aplicarea durează între 45 şi 60 de minute. Trebuie luată în calcul şi uscarea la cuptor, la o temperatură de 60-70 de grade Celsius,  timpul estimat fiind de 45-60 de minute. Dacă aţi decis să vopsiţi singur maşina, este bine să ştiţi că maşina se poate usca şi în aer liber, la o temperatură de 20 de grade Celsius, însă trebuie să aveţi grijă la praf  şi intemperii. Dacă condiţiile sunt propice, uscarea va dura aproximativ şase ore.

După parcurgea paşilor amintiţi anterior, va urma vopsirea  maşinii. ”Că să nu fiţi puşi în situaţia în care să aşteptaţi o lungă perioadă de timp sau să fiţi duşi cu vorba periodic, vă voi face o estimare a întregului proces. Pentru o maşină nouă şi într-o stare foarte bună vopsirea durează aproximativ 4-5 zile, iar pentru un autoturism mai vechi vopsirea poate dura între 7 şi 10 zile. Trebuie precizat că va  conta şi starea maşinii, dar şi complexitatea vopsirii”, precizează inginerul Marcel Boghian.

Paşi de urmat dacă alegeţi să vopsiţi singuri maşina

Vă detaliem un alt aspect din procesul de vopsire, dacă veţi alege să faceţi singur acest lucru. Mai întâi, se amestecă vopseaua cu diluant, utilizând raporturile recomandate în instrucţiunile inscripţionate pe ambalajul de vopsea.

Aplicaţi stratul superior de vopsea folosind aceleaşi tehnici de pulverizare. Durata de aplicare a fiecărui strat pe fiecare panou va dura aproximativ 10 de minute şi între 20 de minute până la o oră pentru ca vopseaua să se usuce înainte de revopsire.

”Aplicaţi trei–patru straturi utilizând timpul de uscare recomandat pe instrucţiuni. Înainte de a aplica ultimul strat, îndepărtaţi orice reziduri sub formă de pulbere utilizând ceea ce se numeşte 2000 grit şmirghel umed şi uscat, iar apoi ştergeţi cu o cârpă curată. Repetaţi ultimele două etape, cu lacul transparent”, detaliază inginerul Marcel Boghian.

Scoateţi apoi folia de mascare când stratul transparent este încă umed, având grijă ca banda sau hârtia să nu se lipească de vopseaua udă. Lăsaţi stratul transparent să se usuce pentru timpul recomandat. Verificaţi părţile proaspăt vopsite, astfel încât să nu aibă imperfecţiuni. Dacă găsiţi  astfel de zone, frecaţi acea porţiune cu un 2000 grit şmirghel umed şi uscat, iar apoi revopsiţi zona afectată.

Este important să ştiţi că vopseaua trebuie finisată cu mişcări circulare, cu ajutorul unui buffer, având grijă să nu stricaţi vopseaua, concentrându-vă prea mult timp într-un singur loc. ”Verificaţi dacă vopseaua de pe maşină prezintă imperfecţiuni în anumite zone. Dacă aţi găsit, corectaţi acele suprafeţe, utilizând nisip 2000 grit şmirghel şi respray umed şi uscat”, punctează în final inginerul Marcel Boghian.

citeste totul despre: