Cum îţi protejezi maşina de rugină cu bani puţini: cât de adevărată este legenda tratării cu suc acidulat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nu aşa se elimină rugina de pe porţiunea de caroserie afectată Foto: arhivă Adevărul
Nu aşa se elimină rugina de pe porţiunea de caroserie afectată Foto: arhivă Adevărul

Una dintre marile problemele pe care le ridică un autovehicul second hand, dar şi unul nou, este apariţia punctelor de rugină pe caroserie. Tratarea cu indiferentă a punctelor de rugină are ca rezultat mărirea zonei afectate până la distrugerea completă a elementului de caroserie afectat. Vă dezvăluim câteva mici trucuri care vă vor  scuti de o mulţime de bani cheltuiţi în service-uri pentru înlocuirea diverselor piese de caroserie.

Rugina este un proces chimic la care este supus metalul în contact cu oxigenul. Procesul de oxidare a metalului caroseriei apare după ce straturile de vopsea au fost îndepărtate în urma unui eveniment neplăcut, cum ar fi pietricelele aruncate de alte maşini. Vă prezentăm mai jos câteva soluţii simple şi practice pentru a vă proteja maşina de rugină.

Tratamentul cu soluţie Nigrin

Primul pas pe care trebuie să îl faci este să ştergi punctul de rugină şi zona înconjurătoare cu o cârpă înmuiată în soluţie degresantă, după care vei îndepărta vopseaua deteriorată. Şmirgheluieşte zona ruginită până ajungi la metalul curat. După ce aceste etape au fost realizate, urmează aplicarea tratamentului cu Nigrin pentru prevenirea apariţiei petelor de rugină, o soluţie care se aplică direct pe zona afectată.

”Înainte de a efectua această operaţie, trebuie să înveţi metoda corectă prin care poţi aplica tratamentul cu Nigrin, pentru că mulţi proprietari de maşini aplică cu pensula această soluţie direct din recipientul original, ceea ce nu este deloc în regulă. Astfel, din flaconul de tratament antirugină se transferă o cantitate într-un vas separat, pentru a se evita contaminarea soluţiei, şi numai după ce ai făcut acest lucru, poţi continua aplicarea tratamentului pe zona afectată şi degresată anterior”, explică Marcel Boghian, inginer auto.

După ce se aplică tratamentul cu Nigrin, se recomandă ca maşina să rămână măcar 24 de ore în parcare pentru ca substanţa să poată acţiona corespunzător, urmând ca pasul următor să fie aplicarea unui strat de grund pentru metal, care, de asemenea, trebuie lăsat să acţioneze preţ de câteva ore.

Operaţiunea se va finaliza cu vopsirea propriu-zisă a părţii de caroserie la care s-a lucrat.  De reţinut este şi faptul că lucrările amintite se recomandă să fie făcute pentru zonele de carosierie la care contactul cu criblura asfaltică sau corburile abrasive este redusă, fiind vorba de aripile de la maşină, portiere, praguri şi uşa de la portbagaj.

Vopseaua isonorizantă

Pentru zona inferioară a maşinii, unde contactul frecvent cu materialele abrasive şi sarea aruncată de drumari pe carosabil în timpul iernii favorizează apariţia ruginii, se recomandă utilizarea vopselei isonorizante. Vestea bună este că nu trebuie să fiţi profesionişti că să utilizaţi o asemenea vopsea.

Vopseaua isonorizantă este o vopsea protectoare anticorozivă şi antifonică, cu densitate şi aderenţă ridicată. Este folosită la tratatea părţilor metalice interioare şi exterioare ale caroseriei, deoarece le protejează pe termen îndelungat. Preţul produsului este mic, respectiv 35 de lei pentru un litru, iar cu o cutie de doi litri vă puteţi antifona fără probleme toată partea inferioară a maşinii.

rugina 1

Pentru aplicarea vopselei isonorizante este necesar să respectaţi cu stricteţe toţi paşii amintiţi la tratamentul cu soluţie Nigrin, cu menţiunea că, în ultima etapă, vopseaua se poate aplica atât cu pensula, cât şi cu pistolul de vopsit. Este o operaţie uşoară, care poate fi realizată de oricine şi în orice loc amenajat în condiţii minime de siguranţă pentru vopsirea maşinii.

Vopsirea părţii inferioare a maşinii cu isonorizant reduce semnificativ riscul apariţiei ruginii, protejându-vă astfel automobilul de intemperii. ”Un alt beneficiu pe care vopseaua isonorizantă îl aduce este izolarea fonică a maşinii, prin aplicarea unui strat de vopsea pe interiorul portierelor, a uşii de la portbagaj şi podea. S-a dovedit ştiinţific că astfel se reduce zgomotul ambiental cu aproximativ 17 %, un procent destul de ridicat, ţinând cont de celelalte soluţii de antifonare care costă, practic ,o mică avere”, precizează inginerul Marcel Boghian.

Eliminarea ruginii cu... suc acidulat

Deşi pentru unii poate părea o glumă, sucul acidulat cumpărat din comerţ ajută la eliminarea ruginii din zonele afectate. Varianta aceasta este şi cea mai ieftină, respectiv cinci lei pentru doi litri. Ai nevoie doar de o lavetă şi suc, cu care vei freca uşor zona afectată până când punctele de rugină dispar, urmând apoi să efectuezi operaţiunile de grunduire şi vopsire.

Pe piaţă sunt o multitudine de soluţii pentru eliminarea ruginii, însă v-am prezentat câteva dintre cele mai eficiente, sigure şi ieftine metode. Pentru a  efectua oricare dintre tratamentele amintite anterior, ai nevoie de următoarele scule şi materiale:

- Cârpă sau lavetă-2 lei;

- Degresant-8 lei;

- Perie de sârmă- 3 lei;

- Mănuşi de cauciuc-2 lei;

- Pensulă mică/medie-3 lei;

- Grund pentru metal-10 lei;

- Soluţie Nigrin-30 lei;

- Spray auto cu vopsea-30 lei;

- Vopsea isonorizantă-35 lei.

”După cum se poate observa, materialele costă cam 120 de lei, ceea ce este un adevărat chilipir pentru a remedia o maşină întreagă, cu porţiuni generoase afectate de rugină. Comparativ, la un service numai manopera pentru o porţiune de aripă costă în jur de 50 de lei”, concluzionează inginerul Marcel Boghian. 

Galaţi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite