Un elev din Constanţa a inventat o aplicaţie care ar putea revoluţiona turismul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Alexander Stoica-Marcu, elev la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu“ din Constanţa, a creat o aplicaţie unică în România, care vine în sprijinul hotelierilor şi al turiştilor, numită „Serve Hotel“. Tânărul are deja o ofertă din Japonia pentru softul creat de el.

În urmă cu trei ani, pe când stătea la plajă, Alexander a observat că turiştii aşteptau destul de mult până

să primească băutura răcoritoare comandată. Apoi, oamenii se întrebau ce mai este de vizitat în judeţul Constanţa. Atunci, Alexander s-a gândit că turiştii le pot avea pe toate acestea printr-o singură aplicaţie a hotelului. Astfel, anul acesta, Alexander Stoica-Marcu (17 ani) şi fratele său Andrei (19 ani) şi-au înfiinţat o firmă, Mixture Industries Srl-D, şi, ajutaţi de doi colegi, au pus la punct aplicaţia Serve Hotel.

Prin intermediul acesteia, clientul poate să comande din camera de hotel, poate să vizualizeze de pe tabletă, de pe telefonul mobil sau de pe laptop ce meniu îşi alege, la ce oră să vină menajera în cameră pentru a face curat, când poate merge la piscină sau la SPA. Turistul are posibilitatea să ofere sugestii sau reclamaţii într-o manieră foarte accesibilă. De asemenea, poate alege ce obiectiv turistic să viziteze.

Crearea acestei aplicaţii a presupus o investiţie de circa 10.000 de euro, bani pe care cei doi fraţi i-au adunat de la părinţi, din alte afaceri pe care le desfăşoară şi de la un sponsor din Capitală. Aplicaţia pune la dispoziţia turistului cazat toate facilităţile unităţii de turism prin orice dispozitiv conectat la internet. Concret, utilizatorilor li se creează un cont pe website care, mai apoi, generează accesul către aplicaţia care va putea fi folosită şi dintr-un hotel de cinci stele, şi dintr-o pensiune sau dintr-un complex de apartamente.

Aplicaţia Serve Hotel urmează să fie pusă pe piaţă în perioada următoare. Deocamdată, Alexander şi fratele său caută o companie de software pentru a realiza un parteneriat care să o finalizeze.

„Filiala în Japonia”

Crearea acestei aplicaţii a presupus o investiţie de circa 10.000 de euro, bani pe care cei doi fraţi i-au adunat de la părinţi, din alte afaceri pe care le desfăşoară şi de la un sponsor din Capitală. Aplicaţia  pune la dispoziţia turistului cazat toate facilităţile unităţii de turism prin orice dispozitiv conectat la internet.

Concret, utilizatorilor li se creează un cont pe website care, mai apoi, generează accesul către aplicaţia care va putea fi folosită şi dintr-un hotel de cinci stele, şi dintr-o pensiune sau dintr-un complex de apartamente. Aplicaţia Serve Hotel urmează să fie pusă pe piaţă în perioada următoare. 

Deocamdată, Alexander şi fratele său caută o companie de software pentru a realiza un parteneriat care să o finalizeze. Până în prezent, sunt gata variantele de web şi de Android şi se lucrează la cea pentru iOS (iPhone).

Cei care au inventat-o poartă discuţii cu mai mulţi hotelieri de pe litoral pentru a o implementa. Un hotel ar putea plăti aproximativ 50 de euro lunar pentru această aplicaţie, ceea ce va asigura principala sursă de venit a firmei care o generează. De invenţia lui Alexander au aflat şi străinii. Liceanul a primit, recent, o ofertă de peste 100.000 de dolari din partea Nippon Venture Capital Ltd., un fond de investiţii din Japonia, pentru a implementa aplicaţia pe piaţa de acolo.

„Am fost contactat prin intermediul reţelei de socializare LinkedIn. Iniţial, mi-au propus să îmi deschid o nouă firmă acolo şi să mă mut cu studiile, însă eu am refuzat şi le-am propus să deschid o filială în Japonia. Au fost de acord“, spune Alexander Stoica-Marcu.Sorin Amzu, specialist în  marketing din Constanţa, spune că a rămas foarte mirat atunci când a văzut aplicaţia rulând. „Am fost şocat să văd că nişte elevi au făcut aşa ceva, mai ales că nu am mai auzit să existe o astfel de aplicaţie“, a spus el.

Aşa arată aplicaţia Serve Hotel pe calculator şi pe mobil

image

Parteneriat cu hotelierii de pe litoral

   

Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral Delta Dunării a spus că va susţine proiectul elevului constănţean. „Este esenţial să ştim ce aşteptări are turistul în momentul în care ajunge la un hotel. După ce aplicaţia va fi gata, vom încheia un parteneriat“, a spus Corina Martin. Totodată, ea va recomanda unui număr mare de hotelieri să folosească această aplicaţie care va îmbunătăţi calitatea serviciilor din turismul românesc. Corina Martin s-a oferit să implementeze proiectul-pilot la un hotel din Moeciu, judeţul Braşov.

Serve Hotel nu este prima afacere a elevului din Constanţa. În urmă cu doi ani, s-a apucat de confecţionat insigne. „Am avut o comandă de la motociclişti. Toţi voiau să poarte în piept o insignă pe care să fie imaginea prietenului lor mort într-un accident“, spune tânărul. Cea mai mare comandă a fost de 1.500 de insigne, pentru un concert rock din Bucureşti. Profitul pe lună este de cel puţin 300 de euro. O insignă costă doi lei, la o comandă de 100 de bucăţi. În cazul în care cererea este mai mare, preţul unei insigne scade. Nu e mare lucru, dar el este mulţumit că nu le-a mai cerut de foarte mult timp bani de buzunar părinţilor.

„Îmi place să-mi fac visurile neimaginabile“

 

Alexander Stoica-Marcu mărturiseşte că primele încercări de business le-a avut pe la vârsta de 12-13 ani, când cumpăra ceva şi, ulterior, voia să vândă mai scump. „Am realizat că rezonez cu acest domeniu la 16 ani, când pot spune că am pus şi bazele primului business. A fost o plăcere extraordinară când am simţit că intru în lumea afacerilor“, mărturiseşte Alexander, adăugând că nu este greu să câştigi bani.

„Oricine are acces la o librărie, oricine are acces către internet. Viaţa ne pune la dispoziţie toate mijloacele de pregătire profesională, de dezvoltare, însă trebuie să ştim cum să le căutăm şi să le utilizăm în folosul nostru. Eu am început cu o carte de afaceri «Şcoala de Afaceri», de Robert T. Kiyosaki, primită cadou de la prietena mea, Iana. Pe urmă am citit nenumărate articole de pe internet despre business. Am început să înţeleg mult mai uşor dezvoltarea oricărui business, resursele necesareşi paşii. Cel mai important  factor în a avea succes este motivarea. Îmi place să-mi fac visuri neimaginabile, dar pe care ştiu sigur că le pot realiza“, spune el.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite