UPDATE Încă un marinar mort în timpul voiajului. Navigatorii români fuseseră transportaţi de urgenţă cu elicopterul la spitale din străinătate
0
Starea de sănătate a ofiţerului mecanic I Cosmin A. (34 ani) din Constanţa, rănit de o maşină de marfă în portul Penang - Malaezia în care comandantul Andrei P. (37 ani) a murit, s-a agravat în noaptea dintre ani. Un alt navigator român, şeful mecanic Petru A.I. (39 ani), a trebuit transportat de urgenţă cu elicopterul la spitalul din Nassau - Bahamas, din cauza unei crize de ficat fatale.
UPDATE Şeful mecanic Petru A.I. (39 ani) a încetat din viaţă la Doctors Hospital din Nassau - Bahamas. Sindicatul Liber al Navigatorilor a anunţat în dimineaţa de duminică, 3 ianuarie, decesul marinarului român. Acesta naviga pe nava Montreal sub pavilion Liberia.
Autorităţile anunţaseră că ofiţerul român Cosmin A. (34 ani) suferise în accidentul din 29 decembrie leziuni şi fracturi care nu-i puneau viaţa în pericol, dar evoluţia a fost imprevizibilă. Marinarul român a suferit o hemoragie internă, factor care a declanşat moartea colegului său, iar la clinica din Penang nu există posibilitatea de intervenţie chirurgicală necesară.
„A existat propunerea de aducere a unui medic specialist din Kuala Lumpur şi pentru celeritate SLN a decis suportarea acestor cheltuieli. Dar ulterior nici unul din cei doi medici specialişti existenţi în Kuala Lumpur nu a fost disponibil“, a declarat Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, reprezentant ITF (Federaţia Internaţională a Transportatorilor) în România.
Consulatul Român din Malaezia şi reprezentantul SLN precizează că au fost tot timpul în legătură cu soţia ofiţerului mecanic, care se află în Penang, cu reprezentantul clubului de asigurare, medicii din clinica Penang fiind permanent informaţi de evoluţia stării de sănătate a marinarului român.
Starea medicală a fost parţial stabilizată în prima zi a anului, iar sâmbătă, 2 ianuarie, când starea de sănătate a permis, Cosmin A. a fost transferat cu un elicopter medical la un spital specializat din Kuala Lumpur, pe cheltuiala armatorului/clubului de asigurare. „Sperăm ca asistenţa de specialitate să îl plaseze pe Cosmin în afara oricărui pericol“, a precizat Adrian Mihălcioiu.
Cei doi marinari români, comandantul Andrei P. (37 ani) şi ofiţerul I Cosmin A. (34 ani), se întorceau marţi, 29 decembrie, la nava Balsa pe care erau îmbarcaţi, sub pavilion Insulele Marshall.
O maşină de transport marfă care se deplasa în interiorul portului i-a lovit, însă, pe amândoi. Comandantul a fost lovit extrem de puternic, iar ofiţerul I suferind mai multe fracturi şi leziuni. După câteva ore de agonie, comandantul Andrei P. a încetat din viaţă. Ofiţerul I Cosmin A. este stabilizat, în afara pericolului de moarte.
Soţiile celor doi marinari au plecat urgent spre locul accidentului, compania suportând transportul şi cazarea acestora. „Nava este acoperita de contracte standard ITF. În momentul accidentului au fost contactate familiile şi sindicatul de către reprezentanţii companiei. Acest accident intră sub incidenta contractului ITF şi navigatorul accidentat, precum şi familia îndoliată vor beneficia de toate prevederile contractuale în acest caz - concedii de boala, cheltuieli medicale, compensaţii pentru invaliditate permanentă etc, precum şi cheltuieli cu înmormântarea, compensaţie de deces pentru urmaşul direct, cât şi pentru copiii minori“, a declarat Adrian Mihălcioiu. Corpul neînsufleţit va fi repatriat după efectuarea autopsiei şi a obţinerii avizelor de repatriere, cât mai repede cu putinţă. Mecanicul I va fi repatriat atunci când condiţiile medicale vor permite. „Sindicatul Liber al Navigatorilor este îndurerat de acest tragic accident şi este alături de familiile celor doi marinari. Dumnezeu să-l odihnească pe Andrei!“, a transmis SLN.
Comandantul Andrei P. era tatăl unor copii minori. Nava Balsa sosise cu o zi înainte, la 28 decembrie, ora 10, în portul Penang din Malaezia. Vasul a ridicat ancora miercuri, 30 decembrie, ora 18.29, părăsind portul malaezian. Nava este portcontainer construit în 2013, de 34.000 tdw. Ca proprietar figurează Klaveness Shipmanagement din Oslo, Norvegia.
Alt navigator, transportat cu elicopterul la spital
În noaptea de Revelion, un alt navigator român a avut probleme de sănătate. Petru A.I. (39 ani) din Constanţa, şef mecanic pe nava Montreal sub pavilion Liberia, a avut o criză de ficat, acesta fiind transportat de urgenţă cu elicopterul la spitalul din Nassau/Bahamas.
„Deocamdată nu se cunoaşte starea de sănătate, iar familiei nu i s-au comunicat detalii medicale. În present ITF România a luat legătură cu Clubul de Asigurare P&I pentru a se transmite imediat familiei starea de sănătate a şefului mecanic Petru A.I.“, a menţionat liderul SLN.
Pe aceeaşi temă: