FOTO Parcările care sfidează legea, logica şi bunul-simţ. Imagini surprinse în colecţia „Parchez ca un bou“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Câteva dintre cele mai stupide parcări surprinse de internauţi şi publicate pe paginile de Facebook „Parchez ca un bou“ sunt cuprinse în galeria foto prezentată de „Adevărul“.

Paginile de Facebook „Parchez ca un bou“, realizate pe oraşe, s-au bucurat de la început de popularitate foarte mare, utilizatorii de internet trimiţând fotografii în care surprind parcări făcute în dispreţul total al legii, al logicii şi al bunului-simţ. Dacă Poliţia Rutieră sau Poliţia Locală nu a sancţionat aceste ipostaze, şoferii vinovaţi au primit o amendă virtuală prin care şi-au văzut isprava postată, comentată şi criticată pe internet. 

O selecţie din cele mai neinspirate parcări văzute pe străzile din ţară este prezentată de „Adevărul“. Galeria cuprinde fotografii realizate de participanţi la trafic în Constanţa şi în alte părţi ale României, cu maşini având număr de înmatriculare din diferite judeţe.

Comentariile internauţilor taxează îndeosebi posesorii de maşini care împiedică trecerile pentru pietoni, accesul pe trotuare, ocuparea mai multor locuri de parcare şi mai ales pe cei care ocupă locurile rezervate persoanelor cu handicap. Cei mai luaţi în derâdere sunt cei care parchează „ca un bou“ pe patru locuri. 

image
image

Conform Codului Rutier, la capitolul privind oprirea, staţionarea şi parcarea, se arată condiţiile legale:

8. Oprirea, staţionarea şi parcarea

ART. 141 (1) Conducătorii autovehiculelor imobilizate pe drumurile publice, care se îndepărtează de acestea, sunt obligaţi să acţioneze frână de ajutor, să oprească funcţionarea motorului şi să cupleze într-o treapta de viteză inferioară sau în cea de parcare dacă autovehiculul are transmisie automată.

(2) În cazul imobilizării involuntare a autovehiculului în panta sau în rampa, pe lângă obligaţiile prevăzute la alin. (1) conducătorul trebuie să bracheze rotile directoare.

(3) În cazul imobilizării involuntare a autovehiculului în pasaje subterane sau în tuneluri, conducătorul acestuia este obligat să oprească funcţionarea motorului.

(4) În localităţi, pe drumurile cu sens unic, oprirea sau staţionarea voluntară a vehiculelor este permisă şi pe partea stânga, dacă rămâne liberă cel puţin o bandă de circulaţie.

(5) În afara localităţilor oprirea sau staţionarea voluntară a vehiculelor se face în afara părţii carosabile, iar atunci când nu este posibil, cât mai aproape de marginea din dreapta a drumului, paralel cu axa acestuia.

(6) Nu este permisă staţionarea pe partea carosabilă, în timpul nopţii, a tractoarelor, a remorcilor, a mopedelor, a bicicletelor, a maşinilor şi utilajelor autopropulsate utilizate în lucrări de construcţii, agricole sau forestiere, a vehiculelor cu tracţiune animală ori a celor trase sau împinse cu mâna.

(7) Nu este permisă oprirea sau staţionarea în tuneluri. În situaţii de urgenţă sau de pericol conducătorului de autovehicul îi este permisă oprirea sau staţionarea numai în locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător. În caz de imobilizare prelungită a autovehiculului în tunel, conducătorul de vehicul este obligat să oprească motorul.

(8) Se consideră staţionare pe partea carosabilă situaţia în care oricare dintre roţile vehiculului sau remorcii se regăseşte pe partea carosabilă.

ART. 142 Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:

a) în zona de acţiune a indicatorului "Oprirea interzisă";

b) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă şi la o distanţă mai mica de 50 m înainte şi după acestea; c) pe poduri, pe şi sub pasaje denivelate, precum şi pe viaducte;

d) în curbe şi în alte locuri cu vizibilitate redusă sub 50 m;

e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;

f) în intersecţii, inclusiv cele cu circulaţie în sens giratoriu, precum şi în zona de preselecţie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanţă mai mica de 25 m de coltul intersecţiei; g) în staţiile mijloacelor de transport public de persoane, precum şi la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;

h) în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabilă, dacă prin aceasta se stânjeneşte circulaţia a două vehicule venind din sensuri opuse, precum şi în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducătorii celorlalte vehicule care circulă în acelaşi sens ar fi obligaţi, din această cauza, să treacă peste acest marcaj;

i) în locul în care se împiedică vizibilitatea asupra unui indicator sau semnal luminos; j) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificaţiile "Drum îngustat", "Prioritate pentru circulaţia din sens invers" sau "Prioritate faţă de circulaţia din sens invers";

k) pe pistele obligatorii pentru pietoni sau pentru pietoni şi biciclete ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;

l) pe platforma caii ferate industriale sau de tramvai ori la mai puţin de 50 m de acestea, dacă circulaţia vehiculelor pe sine ar putea fi stânjenită sau împiedicată;

m) pe partea carosabilă a autostrăzilor, a drumurilor expres şi a celor naţionale europene (E);

n) pe trotuar, cu excepţia situaţiei în care administratorul drumului public a executat amenajări care respectă prevederile art. 144 alin. (2)

o) pe pistele pentru biciclete; p) în locurile unde este interzisă depăşirea.

ART. 143 Se interzice staţionarea voluntară a vehiculelor:

a) în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;

b) în zona de acţiune a indicatorului cu semnificaţia "Staţionarea interzisă" şi a marcajului cu semnificaţia de interzicere a staţionării;

c) pe drumurile publice cu o lăţime mai mică de 6 m;

d) în dreptul cailor de acces care deservesc proprietăţile alăturate drumurilor publice;

e) în pante şi în rampe;

f) în locul unde este instalat indicatorul cu semnificaţia "Staţionare alternantă", în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul cu semnificaţia "Zona de staţionare cu durata limitată" peste durata stabilită.

ART. 144 (1) Administratorul drumului public este obligat să delimiteze şi să semnalizeze corespunzător sectoarele de drum public unde este interzisă oprirea sau staţionarea vehiculelor.

(2) Administratorul drumului public poate amenaja pe anumite zone ale trotuarului, cu avizul poliţiei rutiere, spaţii destinate opririi sau staţionării vehiculelor, marcate şi semnalizate corespunzător.

Amenajările se pot executa numai dacă:

a) se respectă culoarul destinat circulaţiei pietonilor, stabilit potrivit normativelor în vigoare, care nu poate fi mai mic de 1 m lăţime;

b) accesul vehiculelor în parcare se realizează din partea carosabilă;

c) poziţionarea vehiculelor în parcare nu stânjeneşte circulaţia pe prima bandă sau pe pistele amenajate.

(3) Nu se pot amenaja parcări pentru autovehicule, pe trotuar, la mai puţin de 10 m de intersecţii, staţii ale mijloacelor de transport în comun sau treceri pentru pietoni.

Pe aceeaşi temă: 

Haiducii urbani. Parcatul „ca un bou“ - şoferii taxaţi printr-o sancţiune devenită virală

FOTO „Parchez ca un bou“, varianta de Tulcea. Poliţia Locală a făcut publice imagini din jungla urbană

Constanţa



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite