Cum poate deveni Constanţa principala atracţie turistică a României. „Să ne apucăm de treabă, altfel va fi o altă strategie care va sta într-un sertar“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Adevărul
FOTO Adevărul

Strategia de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiului Constanţa a fost prezentată marţi, 6 martie. Documentul propune mai multe proiecte prin care Constanţa poate deveni principala atracţie turistică a României, indiferent de anotimp.

Reprezentanţii firmei Agorapolis SRL, câştigătoarea, la mijlocul lunii august 2017, a licitaţiei pentru realizarea strategiei de dezvoltare şi promovare, au prezentat marţi, 6 martie, analiza şi diagnosticul cu privire la potenţialul turistic al municipiului Constanţa. Acest document a costat administraţia locală 85.000 de lei fără TVA.

„De ce era necesară o strategie a oraşului? Ne-o arată cifrele: 20% din economia oraşului este generată de turism. Ne-am propus să creştem, nu numai declarativ, durata sejurului la Constanţa, nu doar în timpul sezonului estival. Dincolo de lipsurile pe care le-am radiografiat, am propus lucruri extraordinare care să unească comunitatea, să transforme şederea unui turist într-o experienţă unică”, a declarat primarul Constanţei, Decebal Făgădău.

Printre aceste „lucruri „extraordinare” s-ar număra construirea unui stadion de mari dimensiuni unde s-ar putea desfăşura nu numai competiţii sportive, ci şi diferite concerte; construirea unui centru de conferinţe şi expoziţii; construirea unui oceanariu şi a unui acvariu de mari dimensiuni; un Aqua Park de generaţia a 3-a care să poată fi folosit tot timpul anului, o Piaţă a Gării, un proiect de reamenajare a zonei de taluz a Constanţei, astfel încât turiştii să aibă posibilitatea de a admira marea de la belvedere.

„Turiştii trebuie să descopere Constanţa nu doar prin prisma plajelor, mării, ci să descopere un oraş frumos, un oraş milenar, nişte oameni veseli, nişte oameni care ştiu să trăiască în bună pace”, a mai spus primarul oraşului.

Un alt proiect de dezvoltare este cel al reabilitării zonei pietonale Ştefan cel Mare şi finalizarea reabilitării zonei Peninsulare.

Consultantul strategiei de dezvoltare şi promovare turistică a Constanţei a inclus în document şi noi oportunităţi pe care municipiul le-ar putea implementa pentru atragerea de vizitatori prin promovarea unui turism de afaceri, de evenimente culturale şi cel de City Break. În acest sens, 63% dintre persoanele intervievate în cadrul unui sondaj de opinie care a stat la baza realizării strategiei, spun că şi-ar dori să vină în municipiul Constanţa şi în extra-sezon.

În legătură cu oportunitatea unor noi construcţii în staţiunii Mamaia, Decebal Făgădău a declarat că „staţiunea a ajuns la un optim al capacităţii. De aici mai departe va trebui să analizăm cu foarte mare atenţie dacă se mai construieşte şi, mai ales, ce anume se mai construieşte. Cred că staţiunea va fi deschisă pentru facilităţi noi în ceea ce priveşte balneo şi wellness, dar şi puncte de atracţie astfel încât să ai mai multe alternative la plajă şi, de asemenea, o ţintă către 4 sau 5 stele plus reale.”

Prezent la eveniment, Călin Ile, preşedintele Asociaţiei Hotelierilor din România, a atras atenţia asupra faptului că această strategie, care poate fi îmbunătăţită în funcţie de diverse proiecte, este în mare pericol. „Avem un mare risc: dacă nu se va transforma în acţiune, va sta într-un sertar. Să ne apucăm de treabă, altfel o să fie o altă strategie care va sta într-un sertar”.

Strategia de dezvoltare şi promovare turistică va sta la baza construirii în anul 2018 a strategiei de branding şi comunicare a oraşului şi a staţiunii.

Întreaga strategie poate fi consultată pe site-ul primăriei municipiului Constanţa.

Pe aceeaşi temă:

Chestionar pentru soarta Cazinoului din Constanţa: „Cu ce bani vreţi să fie restaurat? Ce vreţi să facem din el?“

Primar: „Până la finele lui martie vom şti calendarul de restaurare a Cazinoului“


 

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite