Accesul cu autoturisme pe digul de larg a fost interzis

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pe digul de larg al Portului Constanţa se mai poate circula doar cu bicicleta, accesul autoturismelor fiind interzis. La sfârşitul acestui an, expiră perioada de garanţie.

În urma inspecţiilor efectuate pe digul de larg al portului Constanţa, conducerea Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime“ SA Constanţa a dispus interzicerea accesului cu autoturisme pe digul de larg, începând de la farul alb. Pe digul de larg este permis accesul pietonal şi cu bicicleta.

„Precizăm faptul că digul de larg nu are statut de drum public deschis circulaţiei autovehiculelor, acesta este o construcţie hidrotehnică ce are ca scop protejarea bazinului portuar şi sporirea siguranţei navelor“, conform unui comunicat de presă al CNAPMC.

Digul de larg al Portului Constanţa a fost prelungit cu un kilometru. Lucrările de prelungire a digului de larg al Portului Constanţa s-au finalizat la 3 noiembrie 2015 prin care digul de larg a fost extins cu 1.050 metri - de la 4.850 metri la 5.900 metri, în vederea atingerii lungimii din proiectul iniţial. Perioada de garanţie, de 24 de luni, se va încheia la sfârşitul acestui an.

Pentru prelungirea digului de larg s-au folosit aproximativ 16.000 de elemente prefabricate de beton de diferite tipuri: 3 metri cubi, 9 metri cubi şi 12 metri cubi, aproximativ 3 milioane tone de piatră de diferite dimensiuni şi 11.000 metri cubi de beton turnat în coronament.

„Scopul acestuia este de a îmbunătăţi condiţiile de exploatare prin diminuarea valurilor în întreg acvatoriul portuar, sporirea siguranţei navelor prin asigurarea unei protecţii a şenalelor de circulaţie a navelor şi reducerea efectelor distructive ale valurilor asupra amenajărilor din incinta portuară“, precizează Administraţia Porturilor Maritime Constanţa.

Proiectul a fost finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 – 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene (85%) şi de la bugetul statului (15%), în conformitate cu contractul de finanţare nr.29/29.01.2010. Valoarea proiectului a fost de 616.104.412 lei. Constructor a fost Van Oord Dredging and Marine Contractors, iar consultant - Haskoning DHV Netherlands BV.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite