FOTO-VIDEO Membru în CA Bosch: "Noi facem investiţii pe termen lung. Nu vom face la fel ca Nokia". Cum arată fabrica de la Jucu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
La conferinţa de inaugurare oficială a fabricii Bosch au participat mai mulţi reprezentanţi ai conducerii fabricii. FOTO: Remus Florescu
La conferinţa de inaugurare oficială a fabricii Bosch au participat mai mulţi reprezentanţi ai conducerii fabricii. FOTO: Remus Florescu

Fabrica Bosch de la Jucu a fost inaugurată, ofical, astăzi. Dirk Hoheisel, membru în Consiliul de Administraţie al Robert Bosch GmBH, a susţinut la conferinţa de presă că nu se va repeta situaţia companiei Nokia, care a plecat la câţiva ani de la demararea investiţiei. Investiţia este de 70 de milioane de euro, iar ajutorul de stat a constat în 25 de milioane de euro.

„Bosch nu e o firmă care vine şi pelacă după 2-3 ani, am venit cu adevărat pentru a rămâne şi a ne implica pe termen mediu şi lung. Investim şi în cercetare şi dezvoltarea este un lucru foarte important pentru noi. Nu cred că cei care lucrează la Bosch ar trebui să-şi facă griji, nu se va întâmpla acelaşi lucru ca la Nokia”, a declarat Dirk Hoheisel, membru în Consiliul de Administraţie al Robert Bosch GmBH,  la conferinţa de inaugurare a fabricii de la Jucu. Nokia a plecat de la Jucu în 2011, la nici 5 ani de la inaugurarea investiţiei lăsând 2000 de şomeri.

Premierul Victor Ponta, prezent la inaugurare, a spus că statul a ajutat compania Bosch cu suma de 25 de milioane de euro. El a mai susţinut că aceşti bani vor fi recuperaţi de statul Român.

Se face Autostrada Transilvania 

Konrad Kashek, directorul general al fabricii Bosch Jucu, a afirmat că oficialii companiei aşteaptă din partea autorităţilor române rezolvarea unor probleme cu infrastructura rutieră. "România are probleme cu infrastructura, este o problemă care nu poate fi ascunsă şi avem şi noi probleme negative cu calitatea din cauza transportului şi dorim să avem o legătură cu autostrăzile din Ungaria. Suntem convinşi că, dacă rămânem în România, se va realiza acest lucru, este o condiţionalitate", a subliniat Kashek. Meder Klaus, preşedintele Diviziei Automotive Electronics, din care face parte noua fabrică, a afirmat, în completare, că şi-ar dori o legătură aeriană regulată de persoane de la Cluj-Napoca spre Budapesta.  În acest context, Ponta a făcut declaraţii legate de infrastructură. ”Lucrările pentru Autostrada Transilvania vor continua cu bani din acciza la carburant”, a spus premierul Victor Ponta.

Investiţie de 70 de milioane de euro

Bosch a inaugurat la data de 9 mai 2014 cea de-a doua fabrică de componente pentru tehnologia auto din România: în această nouă unitate de producţie din Cluj, furnizorul global de tehnologiei şi servicii va produce componente electronice şi dispozitive de control pentru industria auto din Europa. Aceste componente vor fi folosite, de exemplu, în sistemele de asistenţă la conducere şi în sistemele de siguranţă, cât şi în cele de reducere a consumului de combustibil. Tot la Cluj se va fabrica în viitor şi „inima” sistemului de propulsie eBike pentru bicicletele electrice. Compania a investit peste 70 de milioane de euro în noua fabrică, situată la circa 300 de km nord-vest de Bucureşti. Suprafaţa totală destinată producţiei este de circa 38.000 de metri pătraţi. 

325 de angajaţi, 30 de cercetători

Din cei 325 de angajaţi ai fabricii, doar 30 lucrează la Centrul de Cercetare şi Dezvoltare Bosch de la Jucu, fiind vorba despre posturi bine-plătite care cer un nivel de calificare superioară. Majoritatea celorlalte posturi sunt de operatori de bandă, salariile situându-se în jurul sumei de 1.200 de lei. 

Până la sfârşitul anului, Bosch intenţionează să aibă aici în jur de 750 de persoane. „Noua fabrică din România este un pilon deosebit de important pentru Bosch, menit să consolideze activitatea noastră de producţie şi de dezvoltare în Europa. Mai mult, continuarea extinderea producţiei în Europa de Est contribuie la creşterea competitivităţii companiei noastre”, a declarat domnul Dr. Dirk Hoheisel, membru în Consiliul de Administraţie al Grupului Bosch, cu ocazia inaugurării. Din punct de vedere organizatoric, noua fabrică aparţine diviziei  Automotive Electronics a grupului Bosch, care dezvoltă şi produce dispozitive electronice de control şi comandă pentru industria auto şi alte sectoare de activitate. Această activitate se desfăşoară în 13 unităţi de producţie la nivel mondial,  cu aproximativ 24.000 de angajaţi.

E-bike şi produse automotive
 

În acest moment la Jucu se produc circa 20 de produse dintre care amintim o placă de control pentru ştergătoarele de parbriz, o componentă care reglează intensitarea ventilatorului de răcire a motorului, un filtru de aer etc. Unul dintre cele mai spectaculoase produse este partea electronică a instalaţiei electrice a e-bikeului, bicicleta cu motor care este foarte populară în Europa. "Producem aici <<creierul>> instalaţiei electrice, care stabileşte puterea cu care acţionează motorul în funcţie de diferiţi parametri. De asemnea, se pot face anumite reglaje", au explica inginerii Bosch. O astfel de bicicletă costă de la 1.800 de euro până la 4.000 de euro.   

 

Activitate locală de dezvoltare de componente electronice şi software la Cluj

Grupul Bosch este prezent la Cluj încă  din luna noiembrie 2013, cu primul său centru de cercetare şi dezvoltare din România. Activitatea predominantă desfăşurată aici este dezvoltarea de componente electronice şi software pentru produsele fabricate în unitatea locală de producţie. În plus, centrul oferă servicii de inginerie atât unităţilor de producţie Bosch, cât şi clienţilor locali. „Accesul la ingineri cu o pregătire profesională deosebită, precum şi colaborarea cu instituţiile performante de învăţământ superior din zonă au fost extrem de importante în alegerea locului destinat noii fabrici”, a ţinut să sublinieze Hoheisel.

Grupul Bosch în România

Grupul Bosch este prezent în România de 20 de ani şi are aici în jur de 1700 de angajaţi în patru unităţi de producţie. Pe lângă noul centru de cercetare şi dezvoltare şi unitatea de producţie din Cluj dedicată industriei auto, Bosch mai deţine în Blaj două unităţi de producţie pentru tehnică liniară şi una dedicată industriei auto, precum şi un centru de comunicare în Timişoara. La Bucureşti îşi are sediul o societate de distribuţie de scule electrice, sisteme de încălzire, sisteme de securitate, siguranţă şi comunicaţii, precum şi de echipamente auto. Pe lângă acestea, firma BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH are o sucursală în capitală.

Citeşte şi

Poveste cu firme mari şi oameni simpli: Adio, Nokia! Bun venit, Bosch! Ce spun ţăranii despre sosirea nemţilor de la Bosch

Noul director Bosch în România şi Bulgaria: „România devine un loc din ce în ce mai important pentru grupul Bosch

Gigantul Bosch angajează 1.000 de persoane. Ce salarii se vor plăti şi ce cer nemţii de la muncitorii lor

Bosch organizează special un târg de joburi la Cluj ca să-şi angajeze circa 100 de oameni

Fabrica Bosch din Blaj, cea mai mare investiţie din Alba în ultimii 10 ani

Compania Bosch inaugurează a treia fabrică la Blaj: 45 de milioane de euro investiţie şi 320 de noi locuri de muncă

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite