Care sunt românii cel mai puţin dispuşi să schimbe oraşul pentru un job mai bun
0
Un studiu efectuat în Braşov, Oradea, Iaşi, Sibiu, Cluj-Napoca şi Târgu-Mureş în rândul candidaţilor la Târgul de Cariere arată care dintre locuitorii acestor oraşe sunt mai dispuşi să se mute în alte locuri din România pentru joburi mai bune.
Peste 66% dintre clujeni declară că sunt dispuşi să se mute în alt oraş pentru un job mai bun, potrivit studiului realizat în toamna anului trecut în rândul candidaţilor de la Târgul de Cariere. Conform cercetării, 66,26 la sută dintre respondenţii din Cluj afirmă că ar accepta un loc de muncă în altă localitate, fie în ţară, fie în străinătate.
De altfel, după sibieni, clujenii sunt locuitorii cei mai puţin dispuşi la relocare, conform studiului efectuat în Braşov, Oradea, Iaşi, Sibiu, Cluj-Napoca şi Târgu-Mureş. La polul opus, 78,4% dintre ieşeni ar schimba oraşul pentru un job mai bun, acelaşi lucru l-ar face 71% dintre bihoreni, în timp ce în Mureş procentul disponibilităţii la relocare este de 69%, iar în Sibiu de aproape 65%.
IT-iştii sunt mai dispuşi să se mute în alte oraşe
O cercetare separată i-a vizat pe candidaţii de la Târgul de Cariere în IT de la Cluj-Napoca. Aici rezultatele au fost apropiate de cele înregistrate în rândul candidaţilor de la Târgul Global. Totuşi, aparcâteva diferenţe. Faţă de candidaţii de la Târgul Global, IT-iştii sunt mai dispuşi să se mute în alt oraş (66,26% disponibilitate de relocare în rândul candidaţilor de la Târgul Global faţă de 70,59% la Târgul în IT).
În plus, candidaţii în IT declară în măsură mai mare că au făcut voluntariat, faţă de candidaţii care au participat la Târgul Global (73,53 la IT şi 58,89% la Global). Studiul a fost efectuat în 6 oraşe – Braşov, Oradea, Iaşi, Sibiu, Cluj-Napoca şi Târgu-Mureş – în lunile octombrie şi noiembrie 2015, pe un eşantion de 1160 de persoane, dintre care 326 de clujeni care au participat la Târgul de Cariere Cluj Global şi 111 de IT-işti participanţi la Târgul de Cariere în IT.Din punctul de vedere al implicării în activităţi de voluntariat sau munca într-un ONG, aproape 59% dintre respondenţii din Cluj spun că au făcut voluntariat ori au făcut parte dintr-un ONG pentru mai mult de 6 luni. În cazul tinerilor IT-işti din Cluj, procentul este chiar mai mare, de 73,53%.
Ce îi motivează să aleagă o companie
În cadrul cercetării realizate la Târgul de Cariere, ediţia de toamnă, candidaţii au oferit informaţii legate de motivaţia şi aşteptările lor de la viitorul loc de muncă. Astfel, 41,18% dintre candidaţii clujeni care au răspuns cercetării afirmă că reputaţia companiei este foarte importantă pentru ei, 53,99% consideră că e destul de importantă, în timp ce pentru 15% dintre respondenţi reputaţia companiei este puţin sau deloc importantă.
Un aspect extrem de important pentru clujenii care îşi caută un loc de muncă este posibilitatea de promovare pe care o au în cadrul organizaţiei. 64,42% dintre cei care au participat la cercetare la Cluj spun că este foarte importantă pentru ei această componentă, în timp ce 31,29% o consideră destul de importantă. La polul opus, 4,29% dintre candidaţii clujeni incluşi în cercetare consideră că posibilitatea de promovare este puţin importantă pentru ei. În plus, 54,91% dintre respondenţi afirmă că programele de dezvoltare profesională sunt foarte importante pentru ei, 41,10% afirmă că sunt destul de importante, în timp ce 3,99% spun că aceste programe sunt puţin importante.
Mii de candidaţi şi interviuri
Companiile care participă la Târgul de Cariere (TdC) au posibilitatea de a întâlni peste 5.000 de candidaţi la TdC Cluj Global, peste 2.000 de pasionaţi şi specialişti în tehnologie la Târgul de Cariere în IT şi alte câteva mii în celelalte oraşe. În plus, recrutorii pot alege să facă interviurile pe loc, în cadrul evenimentului. De asemenea, companiile pot organiza seminarii pe diverse teme, special pentru candidaţi, dar şi competiţii contra-cronometru dedicate pasionaţilor şi profesioniştilor din IT, Speed Coding Challenge.
Până acum, şi-au anunţat participarea la TdC Cluj câteva zeci de companii printre care Accesa, Emerson, Intacct Development, Lidl, Accenture, Bombardier, Bosch, buw, Coresystems Software, E.ON Business Services, Kaufland, Garmin, McDonald’s, Moqups, msg systems România, Office Depot, Porsche Engineering, Siemens, Steelcase, Sykes, Terapia - a SUN PHARMA Company.
Anul acesta, Târgul de Cariere împlineşte 10 ani de activitate. Ediţia de primăvară a târgului va avea loc în perioada martie-aprilie în 7 oraşe din România şi Republica Moldova. Târgul de Cariere Cluj Global va avea loc în 29-30 martie, iar Târgul de Cariere în IT în 31 martie-1 aprilie, ambele se vor desfăşura la Sala Polivalentă.