Evoluţie în pasajul rutier de la Drajna. Se lucrează la piloţii foraţi de susţinere
0Lucrările la pasajul rutier peste calea ferată de la Drajna avansează. Conform CNAIR, se lucrează în forţă la realizarea piloţilor foraţi pentru infrastructura obiectivului, cât şi la relocarea utilităţilor.
Mersul lucrărilor este anunţat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). „Se lucrează în forţă la Pasajul peste CF de la Drajna la realizarea piloţilor foraţi pentru infrastructura obiectivului, cât şi la relocarea utilităţilor“, anunţă CNAIR pe pagina sa de Facebook.
Pasajul de la Drajna va fi parte integrantă a viitorului drum TransRegio (TR ISTER) Brăila-Slobozia-Călăraşi-Chiciu, de aproximativ 142 km, din care 35 de kilometri sunt pe teritoriul judeţului Ialomiţa.
În luna februarie a anului trecut a fost semnat contractul de achiziţie a lucrărilor de proiectare şi execuţie pentru pasajul cu o lungime de 2,779 km.
Construcţia supraterană va avea o lungime de 2,7 km, iar pasajul propriu-zis se va întinde pe aproximativ 300 de metri.
Pasajul de la Drajna va începe de la nodul rutier de la autostradă, în sensul de mers de la Călăraşi spre Slobozia. Se va construi un sens giratoriu la Călăraşi, va merge pe partea stângă, paralel cu DN 21, va traversa calea ferată şi se va descărca, de asemenea, într-un sens giratoriu, la intrarea în comuna Dragalina, pe DN 21.
Finanţarea pentru acest obiectiv de infrastructură este asigurată din fonduri europene, de 133 de milioane de lei cu TVA din cadrul POIM 2014-2020. Indicatorii tehnico-economici au fost aprobaţi prin hotărâre de Guvern în 28 mai 2020.
Vă recomandăm să citiţi şi: