Copilă cu handicap promovată pe ascuns din clasa a VI-a direct într-a VIII-a. Mama elevei a aflat din întâmplare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O anchetă este în desfăşurare la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă din Buzău, după ce o mămică a sesizat autorităţile că fiica ei, cu handicap grav, a fost trecută din clasa a şasea, direct în clasa a opta, fără consultarea părinţilor. Cel mai probabil, cred reprezentanţii Inspectoratului Şcolar, cei din şcoala specială au dorit înfiinţarea unei noi clase, pentru a-şi creşte norma didactică.

O femeie din Buzău a avut un şoc atunci când a aflat că fetiţa ei, Mădălina, în vârstă de 15 ani, încadrată în grad de handicap grav, învaţă acum în clasa a opta, deşi în vara anului trecut a terminat clasa a şasea. Nu a ştiut vreme de jumătate de an şcolar, urmare şi a barierei de comunicare generate de retardul copilului, că Mădălina a sărit un an de învăţământ special, pentru recuperare, la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă.

Supărată că familia nu a fost consultată în vreun fel de către comisia de evaluare din şcoală care a decis trecerea elevei din clasa a şasea, în a opta, mama a cerut explicaţii de la fosta şi cu actuala conducere a unităţii de învăţământ.

”Nemulţimirea mea asta a fost, că de ce au trecut-o din clasa a şasea direct în clasa a opta fără să fim anunţaţi, să ni se explice, să fim de acord cu argumentele lor. Mi s-a justificat cu nimic, doar cu nişte zâmbete. Mi-au spus că după clasa a opta va ajunge la Profesională, iar eu vă spus că ea nu e de profesională, pentru că are grad de handicap grav. Nici nu ştiu când a fost evaluată pentru că eu merg zilnic cu fetiţa la şcoală”, a declarat Daniela M., mama Mădălinei.

image

Femeia a insistat să poarte o discuţie cu membrii comisiei vinovaţi de această situaţie, dar a avut parte de o atitudine refractară din partea acestora. Când a văzut că nu primeşte niciun răspuns concret de la fosta conducere a şcolii, vinovată de această situaţie, dar nici de la noua conducere, mama Mădălinei a decis să se adreseze Consiliului Naţional al Dizabilităţii din România.

”La toate insistenţele mele de a afla cum şi când în România recuperarea unui copil cu handicap grav se poate face 2 ani într-un singur an, nu am avut nici un răspuns din partea şcolii, doar o foaie matricolă din clasa a VII-a, deşi a absolvit clasa a XVI-a”, a scris Daniela M. în memoriul adresat conducerii Consiliului, datat cu 31 ianuarie 2017.

Reprezentanta în Buzău a acestui for, mediatorul social Ionica Tarău (foto jos), a constatat că situaţia reclamată este adevărată, iar copilul, chiar şi potrivit documentelor, a fost trecut din clasa a şasea, direct în clasa a opta.

image

Mama fetei şi mediatorul social au participat, zilele trecute, la o discuţie împreună cu membrii comisiei care a făcut posibilă această situaţie dar şi cu noua conducere a şcolii. Reprezentanţii Centrului de Educaţie Incluzivă nu au avut nici de data aceasta un argument solid în explicaţiile cu privire la decizia de promovare a elevei din clasa a şasea în clasa a opta şi nu au putut justifica nici lipsa de comunicare cu familia.

”Am luat toate actele pe fiecare an şi, atunci, în calitate de mediator social, am vrut să mediez să zicem o faptă care deja există, abuzul şi trauma prin care trece eleva, fiind schimbată dintr-un grup de copii, într-o altă clasă. Din ce am discutat cu mama copilului reiese că are chiar şi o evaluare pe o foaie matricolă de final de clasa a şaptea, deşi ea termina clasa a şasea. Fişa psihologică este cea care precizează unde urmează să treacă elevul, urmare a unei orientări şcolare, a unui consiliu care emite aceste decizii”, a declarat Ionica Tarău, mediator social.

Inspectoratul Şcolar Buzău a dispus o anchetă la Şcoala de Educaţie Incluzivă Buzău. După o primă cercetare, şefa învăţământului buzoian vorbeşte deja despre o ilegalitate de care se fac vinovaţi  membrii comisiei de evaluare, din care fac parte profesori şi un psiholog.

image

Cel mai probabil, crede Florina Stoian, profesorii Centrului doreau, prin înfiinţarea unei clase noi, să îşi crească normele didactice. ”Am fost luni la ei, în consiliul de administraţie şi i-am găsit neacoperiţi pentru că, în primul rând, nu aveau acordul părinţilor. Probabil că aveau intenţia să mai înfiinţeze o clasă, ca să aibă ei ore, pentru că acolo numărul de copii este mic la o clasă. Cam asta cred eu, deşi ei nu au recunoScut”, a declarat Florina Stoian, inspector şef IŞJ Buzău.

Ancheta va continua şi în perioada următoare, Inspectoratul dorind să descopere dacă nu cumva şi alţi copii cu handicap au avut parte de acelaşi curs, în vederea completării cu elevi a claselor. Urmare a finalizării anchetei, se va stabili cu exactitate şi cine este vinovat în acest caz suspect de abuz. O comisie din partea Consiliului Naţional al Dizabilităţii din România a demarat propria anchetă, iar rezultatele vor fi aduse la cunoştinţa Ministerului Muncii şi Ministerului Educaţiei.

Buzău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite