Vot final pentru recuperarea terenului aeroportului de la Ghimbav. Consiliul Judeţean cere 40 de milioane de la Guvern
0Deputaţii au votat în şedinţa de astăzi legea prin care cele 200 de hectare aflate în proprietatea Institului Cartofului vor trece în proprietatea şi administreare Consiliului Judeţean Braşov în vederea finalizării investiţiei la Aeroportul de la Ghimbav.
Deputaţii au votat în şedinţa de astăzi legea prin care cele 200 de hectare aflate în proprietatea Institului Cartofului vor trece în proprietatea şi administreare Consiliului Judeţean Braşov în vederea finalizării investiţiei la Aeroportul de la Ghimbav. Camera Deputaţilor a fost for decizional în cazul acestie legi, iar următorul pas este promulgarea actului normativ de către preşedintele României, după cum a precizat deputatul braşovean Mihai Donţu. Terenul va trece la CJ Braşov pe o perioadă de zece ani, timp în care trebuie finalizate toate lucrările.
Terenul a mai fost în propritatea CJ Braşov în perioada 2009 - 2014, când a expirat termenul până la care fusese pusă la dispoziţie suprafaţa teren în vederea realizării investiţiei.
Consiliul Judeţean cere bani de la Guvern pentru aeroport
Consiliul Judeţean Braşov va solicita Guvernului alocarea sumei de 40 de milioane de euro de la bugetul de stat pe anul 2016 pentru continuarea lucrărilor la aeroportul internaţional Braşov-Ghimbav.
„Consiliul Judeţean, la recomandarea domnului prefect Mihai Mohaci, printr-o scrisoare oficială, o să solicite ca în bugetul de stat pe anul viitor să fie prinsă suma de 40 de milioane de euro pentru continuarea lucrărilor la aeroportul internaţional Braşov-Ghimbav. Este o scrisoare oficială pe care o vom înainta Secretariatului General al Guvernului şi probabil că o să redactăm câte o copie pe care să o trimitem Ministerului de Finanţe şi Ministerului Dezvoltării Regionale. De asemenea, o să formalizăm cu Primăria Braşov un parteneriat public-public, pentru că nu contează dacă ne vom asocia formal sau nu, acest obiectiv, (...) aeroportul, va ajunge oricum în patrimoniul municipalităţii", a declarat preşedintele interimar al instituţiei, Claudiu Coman.
El a afirmat că, după finalizarea suprafeţelor de mişcare, „singura variantă rămâne scoaterea la licitaţie publică" a lucrărilor care rămân de efectuat. „După ce terminăm suprafeţele de mişcare, vor fi discuţii pentru obţinerea din nou a avizelor pentru lucrările de desecare a pârâului Besălcin de lângă aeroport, lucrări pentru alimentarea cu apă, canalizare, partea energetică, unde costurile ajung la trei milioane de euro. După aceea, singura variantă valabilă rămâne scoaterea la licitaţie publică internaţională şi concesionarea a ceea ce mai rămâne de făcut la aeroport, precum şi operarea acestuia", a adăugat Claudiu Coman.
Conform preşedintelui interimar al CJ Braşov, în total, pentru finalizarea lucrărilor la aeroport mai este necesară suma de 52 de milioane de euro. „40 de milioane de euro de la Guvern, iar din bugetul judeţului, cinci milioane de euro pentru suprafeţele de mişcare, patru milioane pentru desecarea Besălcinului şi trei milioane de euro pentru autorizaţii şi avize", a precizat preşedintele interimar al Claudiu Coman.
Până în prezent, la aeroportul internaţional Braşov-Ghimbav s-a construit pista, în lungime de 2.850 de metri şi o lăţime de 45 de metri, care a fost inaugurată în toamna anului 2014, cu fonduri din bugetul Consiliului Judeţean. Suprafaţa totală pe care se construieşte viitorul aeroport, care se află în imediat apropiere a IAR Ghimbav, este de 209 ha.