Topul legumelor care îngraşă. Ce să evităm dacă suntem la dietă

Topul legumelor care îngraşă. Ce să evităm dacă
suntem la dietă

Cartofii sunt leguma cu cele mai multe calorii. FOTOArhivă.

Legumele sunt sănătoase şi trebuie să fie incluse în dieta zilnică. Dacă vreţi să slăbiţi trebuie să evitaţi însă anumite legume, care au destul de multe calorii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Toate legumele care conţin amidon au multe calorii. Cartoful este primul în topul legumelor care îngraşă. „Cartoful este una dintre cele mai consumate legume, însă are multe calorii. Doi cartofi fierţi sau copţi pot avea şi 200 de calorii. Dacă facem piure nu înseamnă că mâncăm dietetic dacă adăugăm lapte sau unt pentru gust. De asemenea, dacă prăjiţi cartofii aveţi o adevărată bombă calorică indiferent că îi mâncaţi simpli sau cu friptură. Cartofii sunt benefici pentru organism, dar dacă vreţi să slăbiţi trebuie să îi consumaţi natur, fierţi în apă după ce i-aţi curăţat. Evitaţi însă cartofii dulci, atât de populari în ultima vreme. Au aproape dublul caloriilor celor normali. Porumbul are şi el 150 de calorii. Este sănătos şi multă lume îl mănâncă fiert simplu sau ca şi garnitură. În dietă trebuie însă evitat“, spune medicul nutriţionist Eva Iorţan.

Fasolea îngraşă şi ea, mai ales fasolea uscată. „Fasolea are multe beneficii, dar are şi multe calorii. 100 de grame de fasole are aproape 200 de calorii. Dacă mâncaţi ciorbă de fasole, fie ea şi fără carne, sau iahnie de post dublaţi numărul de calorii deoarece pe lângă fasole se adaugă de obicei şi alte legume. Fasolea bătută este bună însă doar cu puţin usturoi, fără ceapă prăjită. De asemenea fasolea dă gaze şi de aceea trebuie consumată la prânz şi nu seara când digestia încetineşte“, mai spune medicul.

Atenţie la legumele albe

Deşi nu multă lume ştie acest lucru, legumele albe au şi ele destul de multe calorii. „Ţelina, rădăcina de pătrunjel sau păstârnac au aproape la fel de multe calorii ca şi cartoful. Sunt sănătoase, dar dacă vreţi să slăbiţi nu le includeţi în dietă. Evitaţi-le chiar dacă le consumaţi crude în salată. De asemenea avocado, care deşi este un fruct, tot mai des este luat drept legumă. Este sănătos, dar are aproape acelaşi număr de calorii ca şi cartoful“, mai spune specialistul.

Dacă ţineţi dietă sunt şi legume care au foarte puţine calorii. Castravetele de exemplu are doar 20 de calorii. Roşiile, ardeii, brocoli, conopida sau varza pot fi şi ele consumate liniştit deoarece nu depăşeşc 50 de calorii pe 100 de grame. Şi dovleceii sunt săraci în calorii şi foarte sănătoşi. 

citeste totul despre: